і патріот
Той, хто не любить свою
країну,
нічого любити не може.
Дж. Байрон
Керівник
проекту: Федоров С. І.
Тип
проекту: колективно-творчий, довготривалий.
Учасники
проекту: учні 5 класу, батьки.
Кількість
учасників: 14 учнів та їх батьки.
Термін
виконання: 2014 – 2019 р.
Мета проекту: формувати вільного громадянина, інноваційну особистість,
активні життєві позиції учня, виховувати високу патріотичну свідомість, любов
до свого народу, його традицій та цінностей; виховувати громадянина з демократичним світоглядом і культурою, який не
порушує прав і свобод людини та з повагою ставиться до традицій і культури
інших народів.
Завдання проекту: дослідити рівень громадянської активності учнів засобами педагогічного
спостереження, опитування й моніторингу; формувати соціальну активність,
повагу до таких цінностей, як свобода, рівність, справедливість; повагу до
рідного краю, пращурів; здійснювати морально-психологічну та практичну
підготовку щодо виконання обов'язків, щодо захисту Батьківщини.
Очікувані результати: вихований свідомий громадянин-патріот України, який
усвідомлює свою належність до сучасної цивілізації, який підготовлений до
життя, і чітко орієнтується в сучасних реаліях.
Актуальність: сучасна школа ставить перед собою завдання виховувати моральну особистість
із правовим і політичним світоглядом. Адже в Національній доктрині розвитку
освіти України у XXI столітті сказано: «Освіта – стратегічна основа розвитку
особистості, суспільства, нації й держави, запорука майбутнього, найбільш масштабна
і людиноємка сфера суспільства, його політична,
соціально-економічна, культурна й наукова організації. Вона є засобом
відтворення й нарощування інтелектуального, духовного потенціалу народу,
виховання патріота і громадянина...». Сьогодення потребує від школи оновлення
змісту, форм й методів громадянсько-патріотичного виховання, адекватних
сучасним соціально-педагогічним реаліям. Тільки через активне залучання усіх
учасників навчально-виховного процесу можна досягнути успіхів у цьому напрямі.
Отже, громадянсько-патріотичне виховання в сучасній школі – це
цілеспрямований, морально обумовлений процес підготовки підростаючого покоління
до функціонування та взаємодії в умовах демократичного суспільства, участі в
управлінні соціально цінними справами, реалізації прав і обов'язків, а також
укріпленні відповідальності за свій політичний, моральний і правовий вибір.
Громадянсько-патріотичне виховання сприяє становленню й розвитку особистості,
якій присутні якості громадянина і патріота своєї держави.
Етапи реалізації проекту
Ι етап –
організаційно-підготовчий (вересень 2014 р. – жовтень 2014 р.)
Завдання:
1.
Опрацювання літератури з даної проблеми.
2. Виявлення
творчих здібностей учнів, їхньої здатності до саморозвитку та
самовдосконалення.
3.
Розробка плану роботи колективного
проекту.
ΙΙ етап – організаційно-практичний (листопад 2014 р. –
березень 2019 р.)
Завдання:
1.
Підтримувати процеси самопізнання,
саморозвитку дитини через організацію спільних колективно-творчих справ.
2.
Розвиток комунікативних навичок учнів.
3.
Формувати національну самосвідомість,
любов до народу, глибоку, усвідомлену повагу до носіїв національних традиції.
4.
Формувати загальні духовності й духовну
культуру, патріотичні почуття.
5.
Забезпечити умови для самореалізації
особистості відповідно до її здібностей, суспільних і власних інтересів.
6.
Формування моральну культуру
особистості.
ІІІ етап – узагальнено-аналітичний (квітень – травень 2019 р.)
Завдання:
1.
Якісний аналіз виконання проекту;
2.
Порівняння результатів роботи з
поставленою метою та завданнями.
3.
Створення презентації та фотовиставки.
Форми реалізації
Назва
етапу
|
Основні заходи
|
Термін
виконання
|
Ι етап – організаційно-підготовчий
|
(вересень 2014 р. – жовтень 2014
р.)
|
|
Засідання шкільного
методоб'єднання класних керівників «Громадянська освіта в школі».
|
Вересень
|
|
Діагностика
громадянської вихованості учнів класу. Моніторинг громадянської вихованості
учнів школи.
|
І тиждень вересня
|
|
Консультування
батьків учнів щодо впровадження й виконання колективного проекту «Я – громадянин
і патріот».
|
ІІ тиждень вересня
|
|
Класні збори: складання колективного проекту «Я – громадянин і
патріот»
(формулювання мети, завдань, етапи реалізації).
|
Вересень
|
|
Круглий стіл
«Основні напрями Концепції громадянського виховання».
|
Жовтень
|
|
Засідання учнів 5
класу. Анкетування «Чи патріот я?»
|
Жовтень
|
|
Складання плану
роботи учнів щодо реалізації колективного проекту «Я – громадянин і
патріот», шляхи його вирішення.
|
Жовтень
|
|
ΙΙ етап – організаційно-практичний
|
(листопад 2014 р. – березень 2019 р.)
|
|
Перший тематичний період
«Я – законослухняний громадянин України» (правовий напрям)
Мета: формувати правову свідомість і громадянську відповідальність.
|
||
І. Робота з учнями. Конкурс-естафета на кращий виховний захід.
|
||
Бесіда «Мої права у школі і вдома», 5 кл.
|
Листопад
|
|
Відкрите заняття з
варіативного компоненту «Права дитини» «Я знаю свої права», 6 кл.
|
Листопад
|
|
Медіагодина «Закон і право», 7 кл.
|
Грудень
|
|
Виховна година «Мої права та
обов'язки», 8 кл.
|
Лютий
|
|
Виховна година «Незнання
закону не звільняє від відповідальності», 11 кл.
|
Травень
|
|
Класні збори «Роль
учнівського самоврядування в захисті прав дитини», 10 кл.
|
Вересень
|
|
Виховна година «Історія рідного краю», 5 кл.
|
Березень
|
|
Брейн-ринг «Краю наш, Херсонський!», 7 кл.
|
Вересень
|
|
Захист проекту «Державна символіка», 6 кл.
|
Травень
|
|
Виховна година
«Вітчизна як мати, у світі – одна!», 7 кл.
|
Лютий
|
|
Урок-заповідь «Я – громадянин України», 9 кл.
|
Квітень
|
|
Виховна година «Волі народної дзвін», 8 кл.
|
Січень
|
|
Виховний захід «Право людини на життя, свободу, недоторканність», 9 кл.
|
Грудень
|
|
Тестування «Ти
громадянином бути зобов'язаний»
|
Щорічно
|
|
Всеукраїнський тиждень права (грудень)
|
Щорічно
|
|
Конкурс учнівських творів
«Права очима дітей».
|
Щорічно
|
|
II. Робота з батьками
|
||
Правовий лекторій. Зустрічі
з працівниками ВКСДМ, ССД.
|
Листопад
|
|
Розробка пам'яток, листівок
«Право і справедливість».
|
Грудень
|
|
Батьківські збори «Правове
виховання в школі та в сім'ї», «Я люблю свою родину».
|
Січень
Квітень
|
|
III. Рефлексія
|
||
Виступ на педраді «Роль
класного керівника у формуванні правового світогляду школяра».
|
||
Фотовернісаж «Від громадянина України – до
громадянина Землі».
|
Щорічно (березень, квітень)
|
|
Другий тематичний
період
«Нема без кореня рослини, А нас, людей, – без Батьківщини» (національний
напрям)
Мета: розвивати почуття
патріотизму, гордості за свою Батьківщину; виховання активної особистості з
притаманною їй громадською свідомістю, почуттям національної гідності.
|
||
І. Робота з учнями
|
||
Виховна година «Традиції
українського народу», 5 кл.
|
Грудень
|
|
Виховна година «Україна –
моя держава», 6 кл.
|
Жовтень
|
|
Виховна
година «Візерунки моєї України», 7 кл.
|
Березень
|
|
Бесіда «Що ви знаєте про релігії світу?!», 8
кл.
|
Лютий
|
|
Година спілкування «Традиції виховання в українській
родині!», 9 кл.
|
Травень
|
|
Бібліотечний урок «З чого починається Батьківщина» з 5 кл.
|
Вересень
|
|
II. Позакласні заходи
|
||
Інтелектуально-розважальна гра «Лицарі таврійського краю», 6 кл.
|
Жовтень
|
|
Спортивна
гра-змагання «Ми – нащадки козацької слави», 9 кл.
|
Грудень
|
|
Усний журнал
«Гетьмани України», 6 кл.
|
Жовтень
|
|
Родинне свято «І рушник вишиваний на щастя,
на долю дала...», 7 кл.
|
Березень
|
|
Виховний захід «У кожній хаті в Україні вареники варять нині...», 8
кл.
|
Лютий
|
|
Конкурс-гра «Всім
серцем любіть Україну свою», 9 кл.
|
Січень
|
|
Задзвеніли срібні
дзвони в Україні, 5 кл.
|
Квітень
|
|
ІІІ.
Робота з батьками
|
||
Родинне свято
Миколая. Благодійний концерт.
|
Грудень
|
|
Класні батьківські
збори. Азбука громадянської вихованості для батьків.
|
Жовтень
|
|
IV. Рефлексія
|
||
Засідання шкільного методоб'єднання
класних керівників. Круглий стіл «Формування національної самосвідомості
учнів як складової частини громадянського виховання».
|
Березень
|
|
Третій тематичний
період
«Доля моя – в долі України»
(громадянсько-патріотичний напрям)
Мета: формувати патріотичну свідомість, національну гідність; готовність до
виконання громадського та конституційного обов'язку щодо захисту
національних інтересів України.
|
||
І. Робота з учнями
|
||
День звільнення
краю. Лінійка Слави біля пам'ятника «Ми пам'ятаємо...», 8 кл.
|
Березень
|
|
Місячник Пам'яті до
річниці визволення України від німецько-фашистських загарбників.
• тематичні виховні
години: «И помнит мир спасенний», «Опалені війною», «Они сражались за
Родину», «Пам'ять буде жити у віках»;
· відвідування Новопавлівського шкільного музею «Наша біографія», 9 кл.
· знайомство із життєвим шляхом ветерана Великої Вітчизняної війни;
• конкурси малюнків:
«День Перемоги», «Я помню вас», «Ми про вас пам'ятаємо» 5 – 7 кл.;
• виступи
лекторських груп «Моє село під час війни», 9 кл.
• інтелектуальні
змагання «Найкращий знавець віршів, пісень, історій про Вітчизняну війну»;
• перегляд художніх
фільмів воєнної тематики «А зорі тут тихі...», «Молода гвардія», 8-9 кл.
• тематична виставка
художніх творів, газет «Пам'ять серця, пам'ять сивини. Пам'ять тих, хто не
прийшов з війни»;
• «У пам'яті навіки
збережу». Визволителям України присвячується. Читання віршів, розповіді про
героїчні вчинки воїнів у роки Великої Вітчизняної війни.
|
Щорічно у травні
|
|
Виховна година «Діти
голодомору», 5 кл.
|
Листопад
|
|
Виховна година
«Вічна пам’ять замореним голодом», 9 кл.
|
Листопад
|
|
Тиждень місцевої
демократії
Оформлення
історичної сторінки у вестибюлі школи «Європейський тиждень місцевої
демократії»;
• дебати «Свобода
слова», 9 кл.
• тематичні години
спілкування:
«Європа наш спільний
дім», 6 кл., «Що таке місцева влада?», 7-8 кл., «Ти живеш у XXI столітті», 9 кл.;
• конкурс творчих
робіт, написання творів-роздумів «Якби я був Президентом України...», 9 кл.;
• виступи
лекторських груп «Правові основи системи європейського самоврядування», 8
кл.;
• вікторина «Чи знаю
я конституційні права та обов'язки?», 5 кл.;
• уроки з
англійської мови для учнів 8 класу «Подорож до країн Європи»;
• виставка
матеріалів, періодичних видань, присвячених Європейському тижню місцевого
самоврядування, 2-10 кл.
|
Щорічно
(квітень)
|
|
Виховна година «Усе
моє – все зветься... Україна», 8 кл.
|
Березень
|
|
Тиждень
профорієнтації «Вибір професії - крок у доросле життя».
|
Січень
|
|
Конкурс творчих
робіт «Яким я бачу майбутнє моєї держави».
|
Вересень
|
|
Підготовка
інформаційних стендів до днів воїнської слави.
|
Жоовтень
|
|
Тиждень пам'яті «Ми будемо
довго пам'ятати і вам забути не дамо...».
|
Листопад
|
|
Уроки
громадянськості, пам'яті «З тобою, роде мій орлиний, іду дорогами війни».
|
Травень
|
|
Екскурсії місцями
бойової слави Перкопський вал.
|
Квітень
|
|
Шкільні краєзнавчі
читання «Війна у долі моєї родини».
|
Березень
|
|
II. Позакласні заходи
|
||
Конкурс-захист
проектів емблем, девізів, прапорів, гімнів військово-патріотичної гри «Джура».
|
Жовтень
|
|
Захист учнівських
проектів громадянської спрямованості.
|
Травень
|
|
Виховний захід «Ти
вічний біль, Афганістан», 9 кл.
|
Лютий
|
|
Ігровий проект «Ми
будуємо державу», 7-8 кл.
|
Травень – вересень
|
|
III. Робота з батьками
|
||
Сімейна скринька
«Моя родина на благо Батьківщини».
|
Лютий
|
|
Благодійний концерт,
присвячений Дню Перемоги «З пам'яттю в серці».
|
Травень
|
|
IV. Рефлексія
|
||
Фотовиставка «Моя
шкільна родина – історії краплина».
|
Щорічно
|
|
Виставка-конкурс
розробок конспектів виховних годин, позакласних заходів громадянської
спрямованості
|
Щорічно
|
|
ІІІ етап –
узагальнено-аналітичний
|
(квітень
– травень 2019 р.)
|
|
Укладання
методичного кейсу «Громадянське виховання школярів».
|
Квітень
|
|
Створення шкільного
банку даних учнівських проектів із громадянської освіти.
|
Квітень
|
|
Аналіз,
результативність, моніторингові дослідження дій щодо реалізації проекту.
|
Квітень
|
|
Виступ на педраді
«Громадянське виховання учнівської молоді – на рівень вимог сучасного
суспільства».
|
Травень
|
|
Майстер-клас «Проектна
технологія як дієвий спосіб формування громадянської компетентності учнів».
|
Травень
|
Немає коментарів:
Дописати коментар