понеділок, 2 листопада 2015 р.

9 заняття

Сковорода – великий педагог і християнський просвітитель, взірець християнського соціального активізму.
? Християнський соціальний активізм – …
Місіонер – проповідник певної релігії чи вчення.

Педагогічні погляди Сковороди розкриваються у притчі «Вдячний Еродій (журавель)», вірші «Убогий Жайворонок», збірках «Сад божественних пісень», «Байки харківські».
У центрі уваги педагога Сковорода ставив розумовий розвиток людей, який необхідний для пізнання навколишнього світу і самого себе в ньому.
®   Пошук сенсу людського буття.

Навчання у Києво-Могилянській академії та піші мандрівки по країнам Європи; прослуховування курсів наук у Віденському, Тарнівському, Краківському університетах; робота у Переяславському (1753-1757), Харківському (1759-1766) колегіумах, в архівах Києво-Печерської лаври; мандрівки Лівобережжям.

Г. Сковорода – домашній учитель сина С. Томари Василя (у с. Ковраї) у 1757 – 1759 роках.
®   Пізнаючи себе та самовдосконалюючись, шляхом «цілковитої перемоги духу та душевного спокою» кожний зможе досягти щастя;
®   Праця – основа суспільного життя («чим краще добро, тим більшим трудом обкопалося воно, як ровом», а «хто труда не перейде, і до добра той не  прийде»);
®   Обов’язки батьків: породити дітей, потурбуватися про їхнє здоров’я, навчити вдячності;
®   Виховувати дитину на основі принципу «еродності» [Сокола швидко навчити літати, але не черепаху.] (природовідповідності). Природні здібності розвивати (для чого вона народжена);
®   Принцип народності («повинен узнати свій народ і народ у собі»);
®   Істинність життя – не у складності, а в «простоті» («ми повинні дякувати Богу, що він створив світ так, що все просте – правда, а все складне – неправда»);
®   «В істини проста мова» (просвітницькі уроки серед селян).

Віддзеркалилися головні напрями прогресивної педагогіки
         гуманізм;
         народність;
         природовідповідальність;
         висока моральність;
         патріотизм.
Прояв високої духовної і моральної культури педагога, коли звертаєшся: найдорогоцінніший мій друже, дорогий мій друже, найулюбленіший друже

Головна педагогічна ідея Сковороди – трудове виховання за принципом «спорідненості».

Досвід, практика, життя – джерело усіх знань.

Школа має бути доступна кожному.

Виховний ідеал – людина
®   справедлива
®   щира
®   вдячна
®   скромна
®   життєрадісна
®   великодушна
®   сердечна
®   працьовита…

«Хто помірно, але постійно вивчає предмети (…), тому навчання – не труд, а втіха».
«Хто думає про науку, той любить її, а хто її любить, той ніколи не перестає учитись, хоча б зовні він і здався бездіяльним» (Якому принципу навчання відповідає ця теза?)
«Правильно використав час той, хто пізнав, чого треба уникати і чого домагатися.»
«… Найкраща помилка та, яку допускають при навчанні». Чому?

slideshare.net/ssuser48b2aa/ss-32904173


Немає коментарів:

Дописати коментар