вівторок, 13 грудня 2016 р.

8 клас

 Контрольна робота  № 2 «Другорядні члени речення»
Тесто­ві завдання
Варіант І
þ  Прочитайте текст. Виконайте завдання після нього.
1. Столиця (1)Будапешт варта того, щоб закохатися в неї з першого погляду (обставина). 2. Місто заворожує будь-якої пори року. 3. Будапешт – це (2)старовинна Буда й елегантний (означення) Пешт, злиті майже у двомільйонний мегаполіс. 4. Їх розділяє величний Дунай, але з'єдну­ють численні мости (додаток) і вільний угорський дух. 5. Сучасні проспекти, (3)парки, крамнички, кав'ярні (4)завжди радують душу (додаток), залиша­ють найкращі (5)враження й позитивні емо­ції (З газ).
1.     НЕПРАВИЛЬНО визначено син­таксичну роль слова в реченні
А першому
Б третьому
В четвертому
Г п'ятому
2.    Увідповідніть слова, позначені цифрами, із синтаксичною роллю, яку вони виконують у реченні
А узгоджене означення
Б прикладка
В додаток
Г обставина
þ  З-поміж поданих варіантів відповідей оберіть один правильний.
3.     Узгодженим означенням поширене речення
А Я намагаюся відігнати від себе страшну думку (М. Красуцький).
Б На вечорниці збиралися тільки дів­чата і хлопці (Р. Кобальчинська).
В Ще вдосвіта господиня розпалювала піч полінами (Р. Кобальчинська).
Г Бавлячись, діти роблять собі шапки з листя, пояси з кори (О. Воропай).
4.     Синтаксичну роль неузгодженого означення виконує виділене слово в ре­ченні
А Той, хто принижує і зневажає чужу душу, так само кат (М. Приходько).
Б Поряд з обробкою хутра в Украї­ні вже з давніх-давен люди вміли виробляти тканини з льону (О. Во­ропай).
В Про українське сукно вже в середині XIX століття добре відзиваються чу­жинці (О. Воропай).
Г Весняні води ще не зійшли (Гр. Тю­тюнник).
5.     Виділений додаток виражений іменником у формі знахідного відмінка в реченні
А Дбай про підтримання свого життя і здоров'я.
Б По засніжених шляхах Західної України від села до села ходили не­щасні (М. Красуцький).
В Давні казки відображають істинні стосунки людей і звірів (О. Воропай).
Г Загальний образ села поки що не­втішний, гнітючий (І. Белехова).
6.    Прикладку з означуваним словом потрібно писати окремо в реченні
А Навесні має початись вознесіння сон/трави з-під опалого листя й су­хого галуззя в лісі (Є. Гуцало).
Б Трави виповідають нам таємниці ма­тері/землі (Є. Гуцало).
В Ці невеличкі хижі птахи знищували тут багато гризунів, особливо ми­шей/полівок (В. Скуратівський).
Г Хоч понеділок і вихідний день у му­зеї, директор/академік Дмитро Іва­нович Яворницький завжди прихо­див, щоб оглянути, чи все там гаразд (І. Шаповал).
7.    Порівняльний зворот НЕ виділяє­мо комами в реченні
А Удома сівачів зустрічали з хлібом-сіллю як дорогих гостей (Р. Ко­бальчинська).
Б Людське життя може змінюватися як стихійний процес (Л. Сохань).
В Ніхто так гарно не вмів співати як чумаки (О. Воропай).
Г По полях як ті мурашки заходя­ться коло весняної роботи хлібороби (Т. Бордуляк).
þ  З-поміж поданих варіантів відповідей оберіть два правильні.
8.    Прикладку потрібно писати в лап­ках у реченнях
А В Україні з давніх-давен світла ту­манна смуга відома під назвою Чу­мацький Шлях (М. Слабошпицький).
Б У Києві 1991 року вийшла збірка творів Вибране Юрія Клена.
В Відшукайте на карті остів Пасхи.
Г Олена Теліга очолювала мистецьке об'єднання Зарево (Р. Мовчан).
Д Кам'яний стовп Локмаріакор у Фран­ції важить щонайменше 330 тонн, а у висоту сягає 23 метри (Г. Бурганський).
þ  Завдання на увідповіднення.
9.    Увідповідніть виділені в реченнях обставини з видами їх.
1  способу дії
2  місця
3  часу
4  причини
А Сільські люди завж­ди заклопотані (І. Белехова).
Б Зелена трава воруши­лася у воді (Гр. Тю­тюнник).
В Незатишно, нудно мені на зеленому по­двір'ї (М. Красуцький).
Г Більшість україн­ського населення все менше вживали для свого одягу шовк, оксамит і парчу (О. Воропай).
Д Побачив сердешний, що йому прийдеться тут з голоду вмерти (Т. Бордуляк).


Контрольна робота  № 2 «Другорядні члени речення»
Тесто­ві завдання
Варіант II
þ  Прочитайте текст. Виконайте завдання після нього.
1. Міст (1)Сечені – символ і візитна картка Будапешта (додаток). 2. Це (2)найромантичніше місце, біля якого призначають побачення та ділові (означення) зустрічі. 3. Його (означення) зображено на всіх можливих листівках, магнітах, сувенірах. 4. Це найперший міст, який з'єднав (3)воєдино (4)Буду і Пешт. 5. А (5)ініціатива на­лежала одному з видатних діячів епохи ре­форм в Угорщині (обставина) – Іштвану Сечені (З газ.).
1.  НЕПРАВИЛЬНО визначено син­таксичну роль слова в реченні
А першому
Б другому
В третьому
Г п'ятому
2.  Увідповідніть слова, позначені цифрами, із синтаксичною роллю, яку вони виконують у реченні
А означення
Б прикладка
В додаток
Г обставина
þ  З-поміж поданих варіантів відповідей оберіть один правильний.
3.  Обставиною поширено речення
А Свята вечеря – це спільна вечеря всього роду.
Б Благовіщення пов'язане з багатьма прикметами і різними заборонами.
В Розквітали проліски, первоцвіт, ряст, сон-трава.
Г Від Благовіщення все починало рос­ти (Р. Кобальчинська).
4.    Неузгоджене означення вжито в реченні
А По всій Україні перша оранка була великим урочистим святом.
Б Обряд розговіння у кожній місцево­сті України інакший.
В Хлопці приходили на вечорниці завжди пізніше дівчат.
Г Легко впізнати гарну людину на ву­лиці (Р. Кобальчинська).
5.    Виділений додаток виражений іменником у формі знахідного відмінка в реченні
А Білими метелицями займаються сади.
Б Кілька днів стоять яблуні в цвіту (Б. Антоненко-Давидович).
В З давніх-давен в Україні величаль­ним словом створювали образ багат­ства (Р. Кобальчинська).
Г Життя письменника є взірцем віри в життя.
6.    Прикладку з означуваним словом потрібно писати окремо в реченні
А Поштовхом до нового захоплення стало знайомство з майстринею/ви­шивальницею.
Б Ми майже нічого не знали б про давню давнину, аби історія не по­дарувала нам посланців/літописців.
В Символ/тризуб повертається на наші землі після проголошення Централь­ною Радою УНР (М. Федотів).
Г Цікаво спостерігати, чим харчуються діти/пастухи (О. Воропай).
7.     Порівняльний зворот потрібно ви­діляти комами в реченні
А Для мене стара людина є ніби дзерка­лом мудрості.
Б Мистецтво жити як культурне явище має духовне наповнення (Л. Сохань).
В Широкі поля заколишуться зеленим збіжжям наче море (Т. Бордуляк).
Г Життєтворчість як спосіб самопрограмування є унікальним надбанням людини як зрілої особистості.
þ  З-поміж поданих варіантів відповідей оберіть два правильні.
8.     Прикладку потрібно писати в лап­ках у реченнях
А До легендарних постатей України належить і народна поетеса Маруся Чурай.
Б Науковці Інституту літератури іме­ні Тараса Шевченка підготували до друку наукове видання спадщини Михайла Коцюбинського (Д. Стус).
В У дев'ять років Леся Українка напи­сала першого вірша Надія (Л. Кос­тенко).
Г Померла Леся Українка в Грузії, у містечку Сурамі (Л. Костенко).
Д У науці широко знаний манускрипт під назвою Літопис Самовидця (М. Слабошпицький).
þ  Завдання на увідповіднення.
9.     Увідповідніть виділені в реченнях обставини з видами їх.
1  способу дії
2  місця
3  часу
4  причини
А Скрутно доводиться зимою Романові (С. Васильченко).
Б Мені так легко на душі (М Хвильовий).
В Над хатою зійшла ве­чірня зоря (С. Васильченко).
Г У голові від хвилювання пульсувала одна тільки думка (Ю. Мушкетик).
Д Митько поволі пішов з подвір'я (М. Красуцький).


Контрольна робота  № 2 «Другорядні члени речення»
Тесто­ві завдання
Варіант IIІ
1.   Двоскладним є речення
А У наших степах завжди було привільно вітрам і подорожнім. (В. Супруненко.)
Б Шануй учителя, як свого родителя. (Народна творчість.)
В Не соромся запитувати про те, чого не знаєш. (Народна творчість.)
Г Тече вода в синє море, та не витікає. (Т. Шевченко.)
2.   Підмет виражено неозначеною формою дієслова в реченні
А Серед неба горить білолиций. (Т. Шевченко.)
Б Зраджувати друга — це жахливо. (В. Нестайко.)
В Третій приклав до рота глечика з водою й напився. (В. Шевчук.)
Г Будуть тебе кликать у сади зелені хлопців чорночубих диво-наречені. (В. Симоненко.)
3.   Складений дієслівний присудок ужито в реченні
А На дніпровській долині ромашка побита зів'яла.
Б І ось будемо вечеряти всі разом.
В Заміж вийти — не дощову погоду пересидіти. (Народна творчість.)
Г Любити людей мене навчила мати.
4.   Складений іменний присудок ужито в реченні
А Птахи по надбережжю готуються відлітати у вирій. (Олесь Гончар.)
Б Мені осіння ніч короткою здається. (Леся Українка.)
В Стоять віддалік одна від одної над річкою три верби. (Є. Гуцало.)
Г Щось незбагненне і потаємне є в чарах природи. (І. Цюпа.)
5.   Тире між підметом і присудком слід поставити в реченні (розділові знаки пропущено)
А Поезія це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі. (Л. Костенко.)
Б Життя стає радістю і святом для кожного в рідному краю. (В. Сосюра.)
В У Києві є чарівні своєю красою й привабливістю місця.
Г Будівля була відкрита всім чотирьом вітрам. (Олесь Гончар.)
6.   Непоширеним є речення
А Надворі був ранній теплий ранок. (І. Нечуй-Левицький.)
Б У вас затишно.
В Були падіння, злети, поразки та перемоги. (В. Шевчук.)
Г Ліс іще дрімає. (М. Коцюбинський.)
7.   Правильно поставлено розділові знаки в реченні
А Дощ ллє, як із відра.
Б Весняне сонце вже припікало, як улітку.
В І всі ми, як один, підняли вгору руки. (І. Франко.)
Г Припадаю вустами до слова мов до стиглого грона калини. (Н. Кащук.)
8.   Установіть відповідність між членом речення та виділеним словом:
Член речення
Приклад (виділене слово)
1 присудок
2 додаток
3 означення
4 обставина
А Прости мене, я згарячу забувся.
Б Живу бажанням творити добрії діла.
В Любові й щастя хочеться людині.
Г Поезія — це праця зрима, думка смілої весни.
9.     Запишіть правильно.
Озеро/Світязь, льотчиком/випробувачем, річка/Хорол, художник/дизайнер, кінь/красень, пісня/дума, сон/трава, трава/деревій, твір/опис, дівчина/красуня.

Контрольна робота  № 2 «Другорядні члени речення»
Тесто­ві завдання
Варіант IV
1. Двоскладним є речення
А Не брудни криниці, бо схочеш водиці. (Народна творчість.)
Б А в материнському погляді не було ні фальші, ні лукавості, ні хитрування. (Є. Гуцаю.)
В Являйся, зіронько, мені хоч в сні. (І. Франко.)
Г Тече вода в синє море, та не витікає. (Т. Шевченко.)
2.  Підмет виражено неозначеною формою дієслова в реченні
А Співала колосом нива. Лунали співи на покосах. (М. Коцюбинський.)
Б Лиш боротись — значить жить. (І. Франко.)
В Ложка дьогтю зіпсує бочку меду. (Народна творчість.)
Г Вустами припаду до джерела з жагою невтолимої любові. (Г. Величко.)
3.  Складений дієслівний присудок ужито в реченні
А Починав жевріти схід сонця. (Панас Мирний.)
Б Еней був парубок моторний. (І. Котляревський.)
В Косили високу запашну траву. (Н. Рибак.)
Г Слова урочистої обіцянки повторювали богунці. (С. Скляр.)
4.  Складений іменний присудок ужито в реченні
А Він пробув удома десять днів. (В. Шевчук.)
Б Ти другом, братом і сестрою сіромі стала. (Т. Шевченко.)
В Лиш нам шуміти будуть віти. (В. Сосюра.)
Г Майнула чорна тінь птаха. (В. Козаченко.)
5.  Тире між підметом і присудком слід поставити в реченні (розділові знаки пропущено)
А Тільки Слово пам'яті спасенність. (Л. Костенко.)
Б Тут землі щедрі. (Л. Костенко.)
В Літній луг як різнобарвний килим.
Г Слово не горобець. (Народна творчість.)
6.  Непоширеним є речення
А Ще сонячні промені сплять. (Леся Українка.)
Б Сусіди почали бити тривогу.
В Сміливі завжди мають щастя.
Г Мені сумно.
7.    Правильно поставлено розділові знаки в реченні
А Це місто прекрасне як усмішка долі. (Л. Костенко.)
Б Талант Шевченка, як художника, прокинувся ще в дитинстві.
В Зникло лихоліття наче уві сні. (Р. Братунь.)
Г Та птах, як і раніше, прилітав до свого гнізда.
8.    Установіть відповідність між членом речення та виділеним словом:
Член речення
Приклад (виділене слово)
1 присудок
2 додаток
3 означення
4 обставина
А Не зоравши, не посієш.
Б Козак мовчить, а все знає.
В Не братайся з козаками мед пити.
Г Людина не може йти двома шляхами: треба вибирати.
9.    Запишіть правильно.
Гора/Говерла, донька/студентка, газета/Освіта, собака/вівчарка, жук/короїд, місто/Харків, мати/героїня, поет/романтик, дуб/велетень, твір/опис.
















Немає коментарів:

Дописати коментар