середу, 14 грудня 2016 р.

До Святого Миколая


Мініатюра про хлопчика, який навчився бути слухняним
Дійові особи:
Святий Миколай – Шамрай Б.
Ангелик – Мазюк А.
Чортик Антипко – Гоцак Д.
Мати – Піньонжик Т.
Батько – Соценко М.
Хлопчик – Куюн А.
Мати укладає сина спати.
Хлопчик. (Вередує). Мамо, я не хочу спати.
Мати. Пора вже, синку. Уже пізня година, усі сплять: зорі, дерева, звірята. Заплющуй вже оченята, мій дорогенький.
Хлопчик. (Обурливо). Ой, тільки не співай свою колискову. І так попробую заснути. Добре? Іди.
Мати. (З відчуттям гіркоти на душі). На добраніч, Андрійко. Хай тобі присняться солодкі сни.
Хлопчик. Мамо, а Святий Миколай принесе мені гостинці?
Мати. Не знаю, синочку. Ти ж нас не слухаєш. Постійно вередуєш, не допомагаєш, їсти суп не хочеш. Тобі потрібно тільки купувати цукерки. (Виходить. Син заснув).
Батько. Ну як? Заснув?
Мати. Та нібито. Що ж нам робити із нашим бешкетником?
Батько. Молитися і вірити, що наш синочок буде слухняним.
Обоє уходять.
Заходить Святий Миколай із Ангеликом та Чортиком.
Чортик. О! Я цього хлопчика знаю. Це ж Андрійко. Ох і неслухняний він у батьків.
Святий Миколай. Та ти що? То чому ж ми до нього прийшли? Стільки часу затратили.
Чортик. Як чому? Я йому різочок приніс. Хай батьки виховують. (Кладе різочки під подушку і всі виходять).
Хлопчик уранці прокидається з веселим настроєм і бачить різки.
Дивується. Потім починає плакати.
Хлопчик. Мамо, тату, я буду вас слухати, буду добре навчатися. Обіцяю!

Пройшов рік.
Батько. Лягай, синку, вже спати. Завтра рано у школу треба вставати.
Хлопчик. Так, добре. От тільки ще табличку множення повторю.
Мати. На добраніч, любий синку! (Цілує сина).
Хлопчик. Солодких снів, матусю! (Обіймає маму).
Син засинає.
Заходять Святий Миколай із Ангеликом та Чортиком.
Святий Миколай. Антипко, це той самий хлопчик, що був неслухняним?
Чортик. Та ні. Я його цілий рік заманював у шкоду, та він став слухняним і зі мною не бавився.
Ангелик. Це я вас до нього привів, щоб ви побачили, що Андрійко дотримав свою обіцянку і став чемним, вихованим хлопчиком, ще чудово навчається у школі, у всьому намагається допомагати батькам.
Святий Миколай. От і добре. Клади, Ангелику, йому гостинці під подушку.
Ангелик кладе цукерки під подушку,
а Святий Миколай гладить по голівці і поправляє ковдру.

Затамуйте, друзі, подих: Миколай сьогодні ходить.

У віконце заглядає, подарунки підкладає.
Звечора повірте в диво, ну а зранку вже сміливо
Під подушку заглядайте і дарунки забирайте.

Якщо там порожнє місце, то це свідчить ось про це:
Він здійснив Ваші бажання ще сьогодні спозарання,
Він молитву Вашу чув, у кімнаті Вашій був
І за Вашу щиру віру дарував Вам щастя міру,

Пуд здоров’я і пуд віри, кілограмів сто надії,
Фунтів міліон любові і кохання не на слові,
А каратів так відерце він вживив у Ваше серце.
Ну і ще букет удачі і добра у Вашу вдачу.

Щедрий, добрий чарівник чарував над Вами й зник.
Ваші очі тепер сяють, Миколая прославляють.
Новий рік не за горами, нове щастя уже з Вами.
Я із святом Вас вітаю й віри в диво Вам бажаю!


Немає коментарів:

Дописати коментар