неділю, 18 грудня 2016 р.

8 клас. Конспект з української літератури

Урок № 29 (Укр. літ. 8 клас)
Тема. Контрольна робота. Світ української поезії ХХ-ХХІ століть (тестування).
Мета: перевірити рівень засвоєння учнями теми «Світ української поезії ХХ-ХХІ століть»; удосконалювати вміння виконувати тестові завдання різних рівнів, чітко й конкретно відповідати на поставленні запитання; будувати зв'язні висловлення; розвивати увагу, пам'ять, творчі здібності; прищеплювати любов до поетичного слова.
Учні мають знати: передбачений програмою обсяг матеріалу: проблема­тику, мотиви, основні засоби образності вивчених поетичних творів, теоретичні поняття й літературознавчі терміни.
Учні мають уміти: чітко відповідати на поставлені запитання; узагальнювати матеріал, систематизувати його; писати творчу роботу, висловлюючи в ній власне бачення проблеми.
Хто знання має, той мур зламає.
Перебіг уроку
Методична ремарка. Пропону­ємо завдання для двох варіантів. За кожну правильну відповідь на завдання 1-7 учні отримають по 0,5 бала, разом - 5 балів. За завдання другого рівня максимальна кіль­кість балів - 3. Завдання третього рівня оці­нюємо 4 балами.
І варіант
1-й рівень
(за кожну правильну відповідь на завдання 1-7 отримаєте по 0,5 бала, разом - 5 балів)
З-поміж поданих варіантів відповідей оберіть ОДИН правильний.
1.      Представниками української поезії кінця XX – початку XXI століття є всі вказані поети, КРІМ
А Володимира Сосюри
Б Василя Герасим'юка
В Івана Малковича
Г Ігоря Павлюка
2.   Зразком інтимної лірики є поезія
А «Теплі слова»
Б «Васильки»
В «Чоловічий танець»
Г «Мій ангел такий маленький...»
3.     Традиційним римованим віршем є твір
А «З дитинства: дощ...»
Б «Чоловічий танець»
В «Коли до вас темної ночі...»
Г «Із янголом на плечі»
4.     Образ неопалимої купини, «що го­рить – не згора», є в поезії
А «Любіть Україну»
Б «Наша мова»
В «...Бачиш: між трав зелених...»
Г «Із янголом на плечі»
5.   А хмара плете і плете
   Зелене волосся дощу –
виділений фрагмент тексту є прикла­дом
А епітета
Б метафори
В персоніфікації
Г анафори
6.   Біблійні мотиви наявні в поезії
А «Любіть Україну»
Б «Мій ангел такий маленький...»
В «Чоловічий танець»
Г «Теплі слова»
7.     Увідповідніть рядки з поетичних творів та прізвища їхніх авторів.
1  Гуляймо весілля своїм дітям,
   Щоб не вмерло слово «коровай».
2   Вечір, мов казка, над Україною.
   Казка, як вечір,
   Аж синьо в очах.
3   Мій ангел такий тихенький,
   Ну просто тихіший трави.    
4   Хтось бреде собі самотньо    
   Із янголом на плечі.
А Володимир Підпалий
Б Володимир Сосюра
В Василь Голобородько
Г Іван Малкович
Д Галина Кирпа
2-й рівень (3 бали).
  Укажіть особливості вільного вірша. Доведіть на прикладі конкретного твору, що він є вільним віршем.
3-й рівень (4 бали).
  Дайте розлогу відповідь на запи­тання «Як розкривається в українській поезії тема любові до природи, необхід­ності захищати все живе?». Наведіть приклади поезій, укажіть авторів. Яка поезія схвилювала найбільше? Аргумен­туйте.
II варіант
1-й рівень
(за кожну правильну відповідь на завдання 1-7 отримаєте по 0,5 бала, разом - 5 балів)
З-поміж поданих варіантів відповідей оберіть ОДИН правильний.
1.  Представниками української поезії кінця XX - початку XXI століття є всі вказані поети, КРІМ
А Володимира Підпалого
Б Василя Герасим'юка
В Івана Малковича
Г Ігоря Павлюка
2.  Зразком філософської лірики є по­езія
А «Любіть Україну»
Б «Із янголом на плечі»
В «Жовтень жовті жолуді»
Г «Теплі слова»
3.   Вільним віршем є твір
А «Осінь»
Б «З дитинства: дощ...»
В «Із янголом на плечі»
Г «Васильки»
4.  Наповнювати холодний всесвіт теплими словами закликає ліричний ге­рой поезії
А Володимира Сосюри
Б Василя Голобородька
В Володимира Підпалого
Г Івана Малковича
5.  Хто напасеться
   Хто набігається
   Хто нахитається... –
виділені фрагменти тексту є прикла­дом
А епітетів
Б метафор
В персоніфікації
Г анафори
6.  Образ Господньої свічі наявний у поезії
А «З нічних молитов»
Б «Мій ангел такий маленький...»
В «Чоловічий танець»
Г «Із янголом на плечі»
7.   Увідповідніть рядки з поетичних творів та прізвища їхніх авторів.
1 Пише осінь охрою
Золоте есе.
2 Розчарована осінь
Клигає на по­ріг.
3 В далечінь холодну без жалю за літом
Синьоока осінь їде навмання.
4 А хмара плете і плете
Зелене волосся дощу...
А Володимир Підпалий
Б Володимир Сосюра
В Анатолій Мойсієнко
Г Ігор Павлюк
Д Василь Голобородько
2-й  рівень (3 бали).
  Укажіть особливості громадян­ської лірики. Доведіть на прикладі кон­кретного вірша, що він належить до гро­мадянської лірики.
3-й  рівень (4 бали).
  Дайте розлогу відповідь на запитання «Як розкривається в українській поезії тема любові до рідної землі, великої і малої Батьківщини?». Наведіть приклади поезій, укажіть авторів. Яка поезія схвилювала найбільше? Аргументуйте.
Варіант І
Варіант 2
1
А
1
А
2
Б
2
Б
3
Г
3
Б
4
А
4
Б
5
А
5
Г
6
А
6
Г
7
1 - В
2 - А
3 - Д
4 - Г
7
1 - В
2 - Г
3 - Б
4 - Д
Підсумок уроку
Домашнє завдання. Підготуватися до уроку позакласного читання: Л. Старицька-Черняхівська «Діамантовий перстень».






































Немає коментарів:

Дописати коментар