четвер, 29 грудня 2016 р.

Пробне ЗНО

1. Помилково вжито слово в рядку
  • А – винайняв квартиру в центрі
  • Б – запросив до вітальні
  • В – розповів про відрядження
  • Г – приїхав вісім років назад
2. Граматично правильним є словосполучення
  • А – пробачте мене.
  • Б – котра година.
  • В – дякую вас.
  • Г – хворіти грипом.
3. Помилково вжито слово в рядку
  • А – повиключайте всі електроприлади у квартирі
  • Б – намагайтеся швидко відповісти на запитання
  • В – перевірте банківський рахунок наступного дня
  • Г – запропонуйте гостям чай, каву й тістечка
4. Через дефіс пишеться слово
  • А – золотисто/жовтий
  • Б – першо/цвіт
  • В – жовто/зілля
  • Г – тонко/ніг
5. Неправильно побудовано речення
  • А – Побачивши в магазині нову енциклопедію, я захотів її переглянути.
  • Б – Ще не ходячи до школи, мама читала мені вірші Марійки Підгірянки.
  • В – Слухаючи доповідь однокласниці, ми робили деякі нотатки.
  • Г – Створюючи виставу, режисер суттєво осучаснив текст класичної п’єси.
6. На третій склад падає наголос у слові
  • А – кропива
  • Б – периметр
  • В – підошва
  • Г – однаковий
7. Вставне слово є в реченні
 Текст до завдання
(1) Ще над/вечір землю оповив холодний туман. (2) Чекай на ніч морозну. (3) І ранній завчасний морозенко таки добре [...] протягом ночі: настелив трави, побілив намороззю засохлі дерева. (4) У/ранці листя без/упину опадало на землю, лягало покорченими долоньками до/гори наче все ще просило хоч краплиночку тепла. (5) Не було ні вітру, ні жодного поруху. (6) А листя падало й падало, зривалося з верховіття. (7) Здавалося, що проливається чорно-зелений сумний водограй.
  • А – другому
  • Б – четвертому
  • В – п’ятому
  • Г – сьомому
8. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
 Текст до завдання
(1) Ще над/вечір землю оповив холодний туман. (2) Чекай на ніч морозну. (3) І ранній завчасний морозенко таки добре [...] протягом ночі: настелив трави, побілив намороззю засохлі дерева. (4) У/ранці листя без/упину опадало на землю, лягало покорченими долоньками до/гори наче все ще просило хоч краплиночку тепла. (5) Не було ні вітру, ні жодного поруху. (6) А листя падало й падало, зривалося з верховіття. (7) Здавалося, що проливається чорно-зелений сумний водограй.
  • А – четвертому
  • Б – п’ятому
  • В – шостому
  • Г – сьомому
9. Окремо в тексті треба писати сполуку слів
 Текст до завдання
(1) Ще над/вечір землю оповив холодний туман. (2) Чекай на ніч морозну. (3) І ранній завчасний морозенко таки добре [...] протягом ночі: настелив трави, побілив намороззю засохлі дерева. (4) У/ранці листя без/упину опадало на землю, лягало покорченими долоньками до/гори наче все ще просило хоч краплиночку тепла. (5) Не було ні вітру, ні жодного поруху. (6) А листя падало й падало, зривалося з верховіття. (7) Здавалося, що проливається чорно-зелений сумний водограй.
  • А – над/вечір
  • Б – у/ранці
  • В – без/упину
  • Г – до/гори
10. Замість пропуску в третьому реченні може бути кожне з наведених слів, ОКРІМ
 Текст до завдання
(1) Ще над/вечір землю оповив холодний туман. (2) Чекай на ніч морозну. (3) І ранній завчасний морозенко таки добре [...] протягом ночі: настелив трави, побілив намороззю засохлі дерева. (4) У/ранці листя без/упину опадало на землю, лягало покорченими долоньками до/гори наче все ще просило хоч краплиночку тепла. (5) Не було ні вітру, ні жодного поруху. (6) А листя падало й падало, зривалося з верховіття. (7) Здавалося, що проливається чорно-зелений сумний водограй.
  • А – похазяйнував
  • Б – потрудився
  • В – попорався
  • Г – полаявся
11. НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову у рядку
  • А – Український письменник В. Винниченко якось сказав: «Як нудно, сіро проходить життя людей неталановитих, так нудно й нецікаво живуть без любові навіть талановиті».
  • Б – «Суспільність, — говорив М. Грушевський, — що має віру в себе, мусить мати й відвагу глянути на правду свого минулого, щоб зачерпнути в ній не зневіру, а силу».
  • В – Мати Тереза знала силу посмішки, тож усім, хто зневірився, радила: «Отримавши від життя чергового удару, скажіть собі: “Усе могло бути набагато гірше”, — і посміхніться».
  • Г – «Слово — найтонше доторкання до серця, — був переконаний В. Сухомлинський, — воно може стати і запашною квіткою, і живою водою і розжареним залізом».
  • Д – «Митець не може відвернутися від своєї сучасності, — говорив Альбер Камю і далі пояснював: “Якби він відвернувся від неї, то промовляв би в порожнечу».
12. Прочитайте уривок.
Людина велична (1) своїх крайнощах: (2) мистецтві, коханні, самопожертві, (3) відданості і (4) егоїзмі. (5) се ж світу найчастіше не вистачає саме золотої середини.
Літеру
 у слід писати на місці всіх цифр, окрім
  • А – 1
  • Б – 2
  • В – 3
  • Г – 4
  • Д – 5
13. Наголошений останній склад у всіх словах рядка
  • А – джерело, сімдесят, навчання, каталог
  • Б – кропива, хто-небудь, старий, завдання
  • В – хутро, смужки, діалог, колесо
  • Г – житло, новий, на грядках, черговий
  • Д – квартал, кілометр, помилки, пізнання
14. Правильну відмінкову форму числівника сто вісімдесят сім наведено в рядку
  • А – Р. в. ста вісімдесяти семи
  • Б – Д. в. сто вісімдесяти семи
  • В – 3. в. ста вісімдесят сім
  • Г – О. в. ста вісімдесятьма сіма
  • Д – М. в. (у) сто вісімдесяти семи
15. У дієслівних формах на місці пропуску пишеться одна й та ж сама буква в рядку
  • А – нагородити — нагоро..у, мазати — ма..у
  • Б – лазити — ла..у, радити — ра..у
  • В – сидіти — си..у, возити — во..у
  • Г – судити — су..у, відгородити — відгоро..у
  • Д – водити — во..у, в'язати — в'я..у
15. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
  • А – любисток, футляр, життєдайний
  • Б – м’якість, щиросердий, співають
  • В – вуджений, людина, роз’єднання
  • Г – щебетання, мільярд, хвилястий
  • Д – заощаджений, з’ясовування, явір
17. Складнопідрядне речення, в якому засобом зв'язку є сполучник
  • А – А я дивлюсь на розпатлані дерева в саду, на віхті туману, що плутаються між їхніми кронами. (М. Стельмах)
  • Б – Я дивився й слухав цю осінню картину, що мала заворожуючий зоровий та звуковий ряд і поволі ступав схилом яру. (Є. Гуцало)
  • В – Звідси добре було видно поле, смужку зрізаних соняшників під горою і ліс, що вже починав жевріти. (Гр. Тютюнник)
  • Г – Твоя душа готова вмістити в собі все, що вміщає в собі душа Княжої гори. (Є. Гуцало)
  • Д – Йому думалося, що сьогодні у їхній хаті не світитиметься. (Гр. Тютюнник)
18. Всі іменники в орудному відмінку однини пишуться з подвоєними приголосними в рядку
  • А – емаль, далеч, жовч
  • Б – акварель, тінь, мудрість
  • В – мазь, вісь, суміш
  • Г – мить, суть, скатерть
  • Д – розповідь, папороть, область
19. М’який знак на місці крапок НЕ ПОТРІБНО писати в усіх словах рядка
  • А – багрянец.., чіткіс..ть, п’ят..десят
  • Б – вагаєш..ся, скрин..ці, ослін..чик
  • В – хустин..ці, тіт..чин, хар..ків’янин
  • Г – русал..чин, спитаєш.., нен..чин
  • Д – радіст..ю, лан..цюг, різ..бяр
20. Звук [ґ] треба вимовляти в обох словах рядка
  • А – об..рунтувати, во..зальний
  • Б – за..ратований, нама..атися
  • В – ..удзичок, перемо..ти
  • Г – а..русовий, домо..тися
  • Д – по..ратися, ..атунок
21. Неправильно побудовано речення
  • А – Згідно з рішенням директора, наш відділ працює над інноваційним проектом.
  • Б – Міжнародна громадськість розуміє та занепокоєна проблемою атомної енергетики.
  • В – Туристи милувалися дивовижними оздобами храму й зачудовано розглядали їх.
  • Г – Завдяки закону Менделєєва можна об\'єднати в систему безліч хімічних фактів.
  • Д – Хмара, яка, поволі рухаючись, накривала небо, змусила нас відмовитися від прогулянки.
22. Відокремленою обставиною можна замінити підрядне речення в рядку
  • А – Де б хор не виступав, скрізь його радо вітали.
  • Б – Коли приїхали з лісу додому, було вже зовсім темно.
  • В – Як купуєте товар, вимагайте від продавця чек.
  • Г – Відколи знаю Оксану, вона дивує мене своєю термлячістю.
  • Д – Якщо виходите з кімнати, світло автоматично вимикається.
23. Закінчення  має іменник у рядку
  • А – обидві дівчин..
  • Б – півтора тижн..
  • В – три лікар..
  • Г – два муляр..
  • Д – чотири секунд..
24. Визначте, якою частиною мови є виділені у реченні слова (цифра позначає наступне слово).

На (1) тому боці, (2) ген під обрієм, примостилося село, а (3) над ним посотались (4) угору дими з коминів. (Є. Гуцало)
  • А – заименник
  • Б – прислівник
  • В – прийменник
  • Г – сполучник
  • Д – частка
Виберіть правильний варіант
1— A Б В Г Д
2—
 A Б В Г Д
3—
 A Б В Г Д
4—
 A Б В Г Д
25. Визначте синтаксичну роль виділеного дієслова в реченнях.
  • 1 – підмет
  • 2 – компонент складеного дієслівного присудка
  • 3 – обставина
  • 4 – додаток
  • А – Звичай робити писанки виник в Україні ще у дохристиянські часи.
  • Б – Поет не міг написати рядка без вогненного перевтілення в образи.
  • В – Він мені казав вивчити напам’ять про Каїна та Авеля.
  • Г – На колишній Гетьманщині на Водохреще парубоцтво сходилося на лідпомірятися силами.
  • Д – Співати — це обов’язково, як дихати.
Виберіть правильний варіант
1— A Б В Г Д
2—
 A Б В Г Д
3—
 A Б В Г Д
4—
 A Б В Г Д
26. З’ясуйте, який відокремлений член речення є у кожному прикладі.
  • 1 – означення
  • 2 – обставина
  • 3 – прикладка
  • 4 – додаток
  • А – Бо коли, закохані в минуле, прокуняєм свій великий час, наша лінь нікого не розчулить.
  • Б – Буду, мамо горда і вродлива, з тебе дивуватися повік.
  • В – Там, у степу, схрестилися дороги, немов у герці дикому мечі.
  • Г – Не шкодуй добра мені, людині, щастя не жалій моїм літам.
  • Д – Чи винні ми щось комусь у житті, окрім наших батьків?
Виберіть правильний варіант
Начало формы
1— A Б В Г Д
2—
 A Б В Г Д
3—
 A Б В Г Д
4—
 A Б В Г Д
Конец формы
27. З’ясуйте, який вид підрядного речення відповідає кожному фрагментові складного речення.
  • 1 – …минуло п’ять хвилин, як…
  • 2 – …тішать око півонії, що їх…
  • 3 – …цікаво слухати про те, як…
  • 4 – …її пісня лилася, як …
  • А – означальне
  • Б – з’ясувальне
  • В – часу
  • Г – порівняльне
  • Д – умови
Виберіть правильний варіант
Начало формы
1— A Б В Г Д
2—
 A Б В Г Д
3—
 A Б В Г Д
4—
 A Б В Г Д
Конец формы
28. Замініть фразеологізм одним словом.
  • 1 – гнути кирпу
  • 2 – мотати на вус
  • 3 – водити за носа
  • 4 – ловити ґав
  • А – обдурювати
  • Б – сварити
  • В – зазнаватися
  • Г – байдикувати
  • Д – помічати
Виберіть правильний варіант
1— A Б В Г Д
2—
 A Б В Г Д
3—
 A Б В Г Д
4—
 A Б В Г Д
29. Груба лайка властива людині
 Текст до завдання
В одвічній боротьбі
     (1-3)У тисячоліття Хрещення Русі земля святого Володимира стоїть просто неба у великім сум'ятті. Київські гори, благословлені на славу і життя рукою апостола Андрія Первозванного, задивились у темну течію Дніпра, що втратив незворушену певність у своїм плині до моря.
     (4-6) Втрати в певність своєї ходи і сам народ, духовно заглушений релігійно і національно здичавілий, а в результаті — збайдужілий до себе самого... Йому перегороджено дорогу до великого моря вселюдської духовності.
     (7-11) XX століття уражене недугою моральної і духовної слабкості, що дрібнить його розумові сили і спотворює наукові ідеї. Кажуть, що морально-етичний розвиток людства відстає від бурхливого науково-технічного прогресу... Якби то так, що морально-етичний розвиток тільки відстає... Він заморожений. Мораль деградує без високих цілей. Страшна епідемія XX століття — насильство, породжене втратою віри і миру в душі, виплід занепаду і відчаю.
     (12) Що таке груба лайка революційної доби?..
     (13-18) Здається, лайка виникає тоді, коли людині несила витримати, коли здають нерви і втрачається рівновага. Тоді відкривається клапан — і розлягається дикий свист. У всі часи бува-ють такі екстремальні ситуації, але найбільша стримуюча сила, нормалізуюча сила людини слабне в епоху ґвалту, коли насильство стає надовго стихією життя. Тоді воно виробляє свою мову — жор-стку, злу, передусім переступ табу, зневага святині, наруга над найсвятішим, до чого традиція забороняла наближуватись...
      (19-20) Чим більше людина звикає до того, що вона ніщо і її не слухають, тим голосніше й грубіше звикає вона говорити і тим більше черствої байдужості в її мові.
     (21-22) Величезна країна впадає в замкнене коло духовного і словесного блуду. Наче при будові Вавилонської вежі — слова втратили вагу і загубили значення.
     (23-33) «Він не знає Страху Божого»,— говорили в народі про людину беззаконну і зовсім не розвинену морально. Людину, в якій нема чистого дна, і чим далі кінець, тим більше мулу. Це не значить, що та людина не знала страху й послуху — часто вона дуже боялась сильніших і слухалась начальників та владу... А от Страху Божого — не було, і тоді казали: то страшна людина — безбожна. І, навпаки, були люди всевладні й незалежні навіть від короля... Вони мали власні замки й війська. Пристрасті їх заносили далеко... Перемоги п'янили... Підлеглі лестили і розпалювали спокусу... Але кожного дня вони ставали на коліна перед вівтарем і усвідомлювали, що день за-втрашній — у руці Господній. Страх Божий потроху ставив їх у русло, і нерідко вони віддавали всі завоювання та замки в офіру або, як Шевченків Чернець, нараз зрікалися всього. Страх Божий задавав міру, нагадував межі, диктував дії і застерігав перед певними діями людей навіть безстрашних.
     (34-38) Щораз частіше нині повертаємось до джерел, щоб збагнути: де ми і куди нас несе? З чого починалась і з чого нині починається людина нашої християнської цивілізації? Людина починалась з того, що утверджувала вищі цінності над своїми поточними інтересами і нахилами своєї хисткої природи, утверджувала сувору дорогу нагору до Вищих Цінностей, переступаючи минущі, сьогоденні.
     (39-41) Здається, ніколи ще історія так не демонструвала правдивості християнської етики і неспроможності її антиподів, породжених впевненістю, що нема Бога і нема моральних Законів, а тому можна хитрістю і насильством замінити світовий порядок, тисячоліттями утверджений.
     (42) Ні, таки зовсім не химера — правда, совість і ті чесноти, на яких досі тримався світ...
     (43-45) А тим часом цілі покоління у величезній масі вже встигли наполовину повірити, що це химера. Відступившись від Бога і від Істини, кожен морально уражений чоловік, проте, хоче, щоб їх зберегли особисто для нього, щоб з ним були по-божому, по совісті, чесно...
     (46-47) Весь світ нині зацікавлено стежить за експериментом століття і заглядає: що живого залишилося під тотальним пресом?
За Є. Сверстюком

549 слів
  • А – яка потрапляє в екстремальну ситуацію
  • Б – морально пригніченій
  • В – збайдужілій до свого оточення
  • Г – тій, яка не пристосувалась до умов життя


Немає коментарів:

Дописати коментар