і патріот
Той, хто не любить свою
країну,
нічого любити не може.
Дж. Байрон
Керівник
проекту: Федоров С. І.
Тип
проекту: колективно-творчий, довготривалий.
Учасники
проекту: учні 5 класу, батьки.
Кількість
учасників: 14 учнів та їх батьки.
Термін
виконання:  2014 – 2019 р.
Мета проекту: формувати вільного громадянина, інноваційну особистість,
активні життєві позиції учня, виховувати високу патріотичну свідомість, любов
до свого народу, його традицій та цінностей; виховувати громадянина з демократичним світоглядом і культурою, який не
порушує прав і свобод людини та з повагою ставиться до традицій і культури
інших народів.
Завдання проекту: дослідити рівень громадянської активності учнів засобами педагогічного
спостереження, опитування й моніторингу; формувати соціальну активність,
повагу до таких цінностей, як свобода, рівність, справедливість; повагу до
рідного краю, пращурів; здійснювати морально-психологічну та практичну
підготовку щодо виконання обов'язків, щодо захисту Батьківщини.
Очікувані результати: вихований свідомий громадянин-патріот України, який
усвідомлює свою належність до сучасної цивілізації, який підготовлений до
життя, і чітко орієнтується в сучасних реаліях.
 Актуальність: сучасна школа ставить перед собою завдання виховувати моральну особистість
із правовим і політичним світоглядом. Адже в Національній доктрині розвитку
освіти України у XXI столітті сказано: «Освіта – стратегічна основа розвитку
особистості, суспільства, нації й держави, запорука майбутнього, найбільш масштабна
і людиноємка сфера суспільства, його політична,
соціально-економічна, культурна й наукова організації. Вона є засобом
відтворення й нарощування інтелектуального, духовного потенціалу народу,
виховання патріота і громадянина...». Сьогодення потребує від школи оновлення
змісту, форм й методів громадянсько-патріотичного виховання, адекватних
сучасним соціально-педагогічним реаліям. Тільки через активне залучання усіх
учасників навчально-виховного процесу можна досягнути успіхів у цьому напрямі.
Отже, громадянсько-патріотичне виховання в сучасній школі – це
цілеспрямований, морально обумовлений процес підготовки підростаючого покоління
до функціонування та взаємодії в умовах демократичного суспільства, участі в
управлінні соціально цінними справами, реалізації прав і обов'язків, а також
укріпленні відповідальності за свій політичний, моральний і правовий вибір.
Громадянсько-патріотичне виховання сприяє становленню й розвитку особистості,
якій присутні якості громадянина і патріота своєї держави.
Етапи реалізації проекту
Ι етап –
організаційно-підготовчий (вересень 2014 р. – жовтень 2014 р.)
Завдання:
1.  
Опрацювання літератури з даної проблеми.
2.   Виявлення
творчих здібностей учнів, їхньої здатності до саморозвитку та
самовдосконалення.
3.  
Розробка плану роботи колективного
проекту.
ΙΙ етап – організаційно-практичний (листопад 2014 р. –
березень 2019 р.)
 Завдання:
1. 
Підтримувати процеси самопізнання,
саморозвитку дитини через організацію спільних колективно-творчих справ.
2. 
Розвиток комунікативних навичок учнів.
3. 
Формувати національну самосвідомість,
любов до народу, глибоку, усвідомлену повагу до носіїв національних традиції.
4. 
Формувати загальні духовності й духовну
культуру, патріотичні почуття.
5. 
Забезпечити умови для самореалізації
особистості відповідно до її здібностей, суспільних і власних інтересів.
6. 
Формування моральну культуру
особистості.
ІІІ етап – узагальнено-аналітичний (квітень – травень 2019 р.)
Завдання:
1.    
Якісний аналіз виконання проекту;
2.    
Порівняння результатів роботи з
поставленою метою та завданнями.
3.    
Створення презентації та фотовиставки.
Форми реалізації
Назва
  етапу 
 | 
  
Основні заходи 
 | 
  
Термін
  виконання 
 | 
 
Ι етап – організаційно-підготовчий  
 | 
  
(вересень 2014 р. – жовтень 2014
  р.) 
 | 
  |
Засідання шкільного
  методоб'єднання класних керівників «Громадянська освіта в школі».  
 | 
  
Вересень  
 | 
 |
Діагностика
  громадянської вихованості учнів класу. Моніторинг громадянської вихованості
  учнів школи. 
 | 
  
І тиждень вересня 
 | 
 |
Консультування
  батьків учнів щодо впровадження й виконання колективного проекту «Я – громадянин
  і патріот». 
 | 
  
ІІ тиждень вересня 
 | 
 |
Класні збори: складання колективного проекту «Я – громадянин і
  патріот»
  (формулювання мети, завдань, етапи реалізації). 
 | 
  
Вересень  
 | 
 |
Круглий стіл
  «Основні напрями Концепції громадянського виховання». 
 | 
  
Жовтень  
 | 
 |
Засідання учнів 5
  класу. Анкетування «Чи патріот я?» 
 | 
  
Жовтень  
 | 
 |
Складання плану
  роботи учнів щодо реалізації колективного проекту «Я – громадянин і
  патріот», шляхи його вирішення.  
 | 
  
Жовтень  
 | 
 |
ΙΙ етап – організаційно-практичний  
 | 
  
(листопад 2014 р. – березень 2019 р.) 
 | 
  |
Перший тематичний період 
«Я – законослухняний громадянин України» (правовий напрям) 
Мета: формувати правову свідомість і громадянську відповідальність. 
 | 
 ||
І. Робота з учнями. Конкурс-естафета на кращий виховний захід. 
 | 
  ||
Бесіда «Мої права у школі і вдома», 5 кл. 
 | 
  
Листопад  
 | 
 |
Відкрите заняття з
  варіативного компоненту «Права дитини» «Я знаю свої права», 6 кл. 
 | 
  
Листопад  
 | 
 |
 Медіагодина «Закон і право», 7 кл. 
 | 
  
Грудень  
 | 
 |
Виховна година «Мої права та
  обов'язки», 8 кл. 
 | 
  
Лютий  
 | 
 |
Виховна година «Незнання
  закону не звільняє від відповідальності», 11 кл. 
 | 
  
Травень  
 | 
 |
Класні збори «Роль
  учнівського самоврядування в захисті прав дитини», 10 кл. 
 | 
  
Вересень  
 | 
 |
Виховна година «Історія рідного краю», 5 кл. 
 | 
  
Березень  
 | 
 |
Брейн-ринг «Краю наш, Херсонський!», 7 кл.  
 | 
  
Вересень  
 | 
 |
Захист проекту «Державна символіка», 6 кл. 
 | 
  
Травень  
 | 
 |
Виховна година
  «Вітчизна як мати, у світі – одна!», 7 кл. 
 | 
  
Лютий  
 | 
 |
Урок-заповідь «Я – громадянин України», 9 кл. 
 | 
  
Квітень  
 | 
 |
Виховна година «Волі народної дзвін», 8 кл. 
 | 
  
Січень  
 | 
 |
Виховний захід «Право людини на життя, свободу, недоторканність», 9 кл. 
 | 
  
Грудень  
 | 
 |
Тестування «Ти
  громадянином бути зобов'язаний» 
 | 
  
Щорічно  
 | 
 |
Всеукраїнський тиждень права (грудень) 
 | 
  
Щорічно 
 | 
 |
Конкурс учнівських творів
  «Права очима дітей». 
 | 
  
Щорічно 
 | 
 |
II. Робота з батьками  
 | 
  ||
Правовий лекторій. Зустрічі
  з працівниками ВКСДМ, ССД. 
 | 
  
Листопад  
 | 
 |
Розробка пам'яток, листівок
  «Право і справедливість». 
 | 
  
Грудень  
 | 
 |
Батьківські збори «Правове
  виховання в школі та в сім'ї», «Я люблю свою родину». 
 | 
  
Січень  
Квітень  
 | 
 |
III. Рефлексія 
 | 
  ||
Виступ на педраді «Роль
  класного керівника у формуванні правового світогляду школяра». 
 | 
  ||
 Фотовернісаж «Від громадянина України – до
  громадянина Землі». 
 | 
  
Щорічно (березень, квітень) 
 | 
 |
Другий тематичний
  період 
«Нема без кореня рослини, А нас, людей, – без Батьківщини» (національний
  напрям) 
Мета: розвивати почуття
  патріотизму, гордості за свою Батьківщину; виховання активної особистості з
  притаманною їй громадською свідомістю, почуттям національної гідності. 
 | 
 ||
І. Робота з учнями 
 | 
  ||
Виховна година «Традиції
  українського народу», 5 кл. 
 | 
  
Грудень  
 | 
 |
Виховна година «Україна –
  моя держава», 6 кл. 
 | 
  
Жовтень 
 | 
 |
Виховна
  година «Візерунки моєї України», 7 кл. 
 | 
  
Березень 
 | 
 |
Бесіда «Що ви знаєте про релігії світу?!», 8
  кл. 
 | 
  
Лютий  
 | 
 |
Година спілкування «Традиції виховання в українській
  родині!», 9 кл. 
 | 
  
Травень 
 | 
 |
Бібліотечний урок «З чого починається Батьківщина» з 5 кл. 
 | 
  
Вересень  
 | 
 |
II. Позакласні заходи 
 | 
  ||
Інтелектуально-розважальна гра «Лицарі таврійського краю», 6 кл. 
 | 
  
Жовтень  
 | 
 |
Спортивна
  гра-змагання «Ми – нащадки козацької слави», 9 кл. 
 | 
  
Грудень 
 | 
 |
Усний журнал
  «Гетьмани України», 6 кл. 
 | 
  
Жовтень  
 | 
 |
 Родинне свято «І рушник вишиваний на щастя,
  на долю дала...», 7 кл. 
 | 
  
Березень  
 | 
 |
Виховний захід «У кожній хаті в Україні вареники варять нині...», 8
  кл. 
 | 
  
Лютий  
 | 
 |
Конкурс-гра «Всім
  серцем любіть Україну свою», 9 кл. 
 | 
  
Січень  
 | 
 |
Задзвеніли срібні
  дзвони в Україні, 5 кл. 
 | 
  
Квітень  
 | 
 |
ІІІ.
  Робота з батьками 
 | 
  ||
Родинне свято
  Миколая. Благодійний концерт. 
 | 
  
Грудень  
 | 
 |
Класні батьківські
  збори. Азбука громадянської вихованості для батьків. 
 | 
  
Жовтень  
 | 
 |
IV. Рефлексія 
 | 
  ||
Засідання шкільного методоб'єднання
  класних керівників. Круглий стіл «Формування національної самосвідомості
  учнів як складової частини громадянського виховання». 
 | 
  
Березень  
 | 
 |
Третій тематичний
  період 
«Доля моя – в долі України»
  (громадянсько-патріотичний напрям) 
Мета: формувати патріотичну свідомість, національну гідність; готовність до
  виконання громадського та конституційного обов'язку щодо захисту
  національних інтересів України. 
 | 
 ||
І. Робота з учнями 
 | 
  ||
День звільнення
  краю. Лінійка Слави біля пам'ятника «Ми пам'ятаємо...», 8 кл. 
 | 
  
Березень   
 | 
 |
Місячник Пам'яті до
  річниці визволення України від німецько-фашистських загарбників. 
• тематичні виховні
  години: «И помнит мир спасенний», «Опалені війною», «Они сражались за
  Родину», «Пам'ять буде жити у віках»; 
·  відвідування Новопавлівського шкільного музею «Наша біографія», 9 кл. 
·  знайомство із життєвим шляхом ветерана Великої Вітчизняної війни; 
• конкурси малюнків:
  «День Перемоги», «Я помню вас», «Ми про вас пам'ятаємо» 5 – 7 кл.; 
• виступи
  лекторських груп «Моє село під час війни», 9 кл. 
• інтелектуальні
  змагання «Найкращий знавець віршів, пісень, історій про Вітчизняну війну»; 
• перегляд художніх
  фільмів воєнної тематики «А зорі тут тихі...», «Молода гвардія», 8-9 кл. 
• тематична виставка
  художніх творів, газет «Пам'ять серця, пам'ять сивини. Пам'ять тих, хто не
  прийшов з війни»; 
• «У пам'яті навіки
  збережу». Визволителям України присвячується. Читання віршів, розповіді про
  героїчні вчинки воїнів у роки Великої Вітчизняної війни. 
 | 
  
Щорічно у травні 
 | 
 |
Виховна година «Діти
  голодомору», 5 кл. 
 | 
  
Листопад  
 | 
 |
Виховна година
  «Вічна пам’ять замореним голодом», 9 кл. 
 | 
  
Листопад  
 | 
 |
Тиждень місцевої
  демократії  
Оформлення
  історичної сторінки у вестибюлі школи «Європейський тиждень місцевої
  демократії»; 
• дебати «Свобода
  слова», 9 кл. 
• тематичні години
  спілкування: 
«Європа наш спільний
  дім», 6 кл., «Що таке місцева влада?», 7-8 кл., «Ти живеш у XXI столітті», 9 кл.; 
• конкурс творчих
  робіт, написання творів-роздумів «Якби я був Президентом України...», 9 кл.; 
• виступи
  лекторських груп «Правові основи системи європейського самоврядування», 8
  кл.; 
• вікторина «Чи знаю
  я конституційні права та обов'язки?», 5 кл.; 
• уроки з
  англійської мови для учнів 8 класу «Подорож до країн Європи»; 
• виставка
  матеріалів, періодичних видань, присвячених Європейському тижню місцевого
  самоврядування, 2-10 кл. 
 | 
  
Щорічно 
(квітень) 
 | 
 |
Виховна година «Усе
  моє – все зветься... Україна», 8 кл. 
 | 
  
Березень  
 | 
 |
Тиждень
  профорієнтації «Вибір професії - крок у доросле життя». 
 | 
  
Січень  
 | 
 |
Конкурс творчих
  робіт «Яким я бачу майбутнє моєї держави». 
 | 
  
Вересень  
 | 
 |
Підготовка
  інформаційних стендів до днів воїнської слави. 
 | 
  
Жоовтень  
 | 
 |
Тиждень пам'яті «Ми будемо
  довго пам'ятати і вам забути не дамо...». 
 | 
  
Листопад  
 | 
 |
Уроки
  громадянськості, пам'яті «З тобою, роде мій орлиний, іду дорогами війни». 
 | 
  
Травень  
 | 
 |
Екскурсії місцями
  бойової слави Перкопський вал. 
 | 
  
Квітень  
 | 
 |
Шкільні краєзнавчі
  читання «Війна у долі моєї родини». 
 | 
  
Березень  
 | 
 |
II. Позакласні заходи 
 | 
  ||
Конкурс-захист
  проектів емблем, девізів, прапорів, гімнів військово-патріотичної гри «Джура». 
 | 
  
Жовтень  
 | 
 |
Захист учнівських
  проектів громадянської спрямованості. 
 | 
  
Травень  
 | 
 |
Виховний захід «Ти
  вічний біль, Афганістан», 9 кл. 
 | 
  
Лютий  
 | 
 |
Ігровий проект «Ми
  будуємо державу», 7-8 кл. 
 | 
  
Травень – вересень 
 | 
 |
III. Робота з батьками 
 | 
  ||
Сімейна скринька
  «Моя родина на благо Батьківщини». 
 | 
  
Лютий  
 | 
 |
Благодійний концерт,
  присвячений Дню Перемоги «З пам'яттю в серці». 
 | 
  
Травень  
 | 
 |
IV. Рефлексія 
 | 
  ||
Фотовиставка «Моя
  шкільна родина – історії краплина». 
 | 
  
Щорічно  
 | 
 |
Виставка-конкурс
  розробок конспектів виховних годин, позакласних заходів громадянської
  спрямованості 
 | 
  
Щорічно  
 | 
 |
ІІІ етап –
  узагальнено-аналітичний 
 | 
  
(квітень
  – травень 2019 р.) 
 | 
  |
Укладання
  методичного кейсу «Громадянське виховання школярів». 
 | 
  
Квітень  
 | 
 |
Створення шкільного
  банку даних учнівських проектів із громадянської освіти. 
 | 
  
Квітень  
 | 
 |
Аналіз,
  результативність, моніторингові дослідження дій щодо реалізації проекту. 
 | 
  
Квітень  
 | 
 |
Виступ на педраді
  «Громадянське виховання учнівської молоді – на рівень вимог сучасного
  суспільства». 
 | 
  
Травень  
 | 
 |
Майстер-клас «Проектна
  технологія як дієвий спосіб формування громадянської компетентності учнів». 
 | 
  
Травень  
 | 
 |

Немає коментарів:
Дописати коментар