Урок №20
(8 клас)
Тема. Контрольна робота (тестові завдання).
Мета: оцінити рівень навчальних досягнень учнів з теми
«Головні члени двоскладного речення»; перевірити знання й уміння, потрібні для
правильного використання підмета і присудка в мовленні; виховувати ціннісне
ставлення до мови.
Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.
Перебіг
уроку
Організаційний момент.
Ознайомлення восьмикласників з темою, метою й
завданнями уроку.
Проведення інструктажу щодо виконання тестових завдань із вибірковими
відповідями й на увідповіднення.
Виконання тестових завдань.
Варіант
І
Ø Прочитайте текст. Виконайте завдання після нього.
1. Аїр тростяний багаторічна
трав'яниста рослина. 2. Вона має ще народні назви: (1)татарське
зілля, лепеха, ірний корінь, явір. 3. Широко (2)цю рослину застосовували в
побуті. 4. В Україні (3)пахучим листям аїру господині застеляють у хатах
глиняні долівки, прикрашають житла, вважаючи, що своїм (4)приємним запахом
лепеха вбиває бліх та інших комах-паразитів. 5. Батьківщиною цієї рослини є
Китай та Індія. 6. Аїрний корінь люди використовували для приготування
чудових східних ароматів (З календаря).
1. Структурній схемі «займенник + іменник» відповідає
словосполучення, позначене цифрою
А 1
Б 2
В 3
Г 4
2. Зворотний порядок слів властивий реченню
А першому
Б другому
В п'ятому
Г шостому
3. НЕПРАВИЛЬНО підкреслено підмет у реченні
А першому
Б другому
В четвертому
Г шостому
4.Тире між
підметом і присудком потрібно поставити в реченні
А першому
Б другому
В п'ятому
Г шостому
Ø З-поміж поданих варіантів відповідей оберіть один
правильний.
5. Підмет виражений дієприкметником у значенні іменника
в реченні
А Високо в
захмар'я здіймалися похмурі дуби (Б. Харчук).
Б Несторова розгубленість тривала лише
мить (Р. Іваничук).
В Слово, мовлене часто, викликає
супротив (П. Загребельний).
Г Тоді сталося несподіване для
Степана і для самого Шептала (В. Дрозд).
6. Складений дієслівний присудок є в реченні
А Мова моїх земляків наповнювала мене невідомою раніше
радістю й силою (Ю. Мушкетик).
Б На довгих ніжках-галузинках ішов
назустріч великий птах (Є. Гуцало).
В За власною ініціативою я ніколи
не зважився б вилізти на вершину тієї сосни (Ю. Збанацький).
Г Від того часу сосна не давала
мені спокою (Ю. Збанацький).
7. Складений іменний присудок є в реченні
А Радісно
затремтіло моє серце (О. Кониський).
Б На початку благодатного літа
річки стають тихі й прозорі (Б. Харчук).
В Голос Михайла Драгоманова не стихає
над Україною і світом (П. Федченко).
Г Усе повинне підкорятися зусиллям
розуму (П. Загребельний).
А Добрий сусід – найближча родина (В.
Скуратівський).
Б Совість не смертельна (Б. Харчук).
В Миронів батько чоловік уже в
літах (І. Франко).
Г Малий Мирон – дивна дитина (І.
Франко).
1
іменникове
2
займенникове
3
дієслівне
4
прислівникове
А Пишучи листа, кожен із нас має дбати про
додержання мовних та етичних норм (Є. Чак).
Б Промайнуло чимало літ (М.
Красуцький).
В Новий рік завжди був
бажаним святом у кожній родині (В. Скуратівський).
Г Гірським грудкастим путівцем тягнуться
троє (Б. Харчук).
Ґ Ніби зверху тихо, а під водою крутить (Остап
Вишня).
Ø Прочитайте текст. Виконайте завдання після нього.
1. Київ одне з найкрасивіших міст
Європи. 2. Найвитонченішою красою його є Софійський собор і храм на
честь Божої Мудрості. 3. Наші далекі (1)прадіди називали його «Диво велике».
4. Якщо ми порівняємо його з сучасними висотними будовами, собор
(2)зовсім не високий. 5. Проте його бані із золотими хрестами (3)сягають
неба. 6. Минають століття. 7. Змінюється життя. 8. Проте незмінною
залишається (4)невмируща краса Софії Київської (З часоп.).
А 1
Б 2
В 3
Г 4
А другому
Б п'ятому
В сьомому
Г восьмому
А другому
Б третьому
В четвертому
Г п'ятому
А першому
Б другому
В третьому
Г восьмому
А Усі ми виносимо з дитинства романтичні спогади
(В. Скуратівський).
Б Більшість людей пише листи майже
автоматично (Є. Чак).
В Старенька розповідала про
зведення церкви в селі (М. Красуцький).
Г З приємністю згадується
дитинство (В. Скуратівський).
А Воля пахла настроєм лугових трав і молодого сіна (В.
Дрозд).
Б Блискавки
розривали тьму на шмаття (В. Рубан).
В За городом тихою срібною гладінню розлився ставок (М. Красуцький).
Г Я прагнув забратися на самісіньку вершину сосни (Ю.
Збанацький).
7. Складений іменний присудок є в реченні
А Сильний уміє захищати, уміє любити (Нар. творч.).
Б Гришка почав пригадувати (Б. Антоненко-Давидович).
В За Дніпром плив довгий журавлиний ключ (Ю.
Мушкетик).
Г День був літній, спекотний (М. Красуцький).
8. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А Життя – це пізнання світу (П. Загребельний).
Б Конвалія отруйна (М.
Приходько).
В Рідна пісня – наче срібний струмочок (Ю. Мушкетик).
Г Добре слово – безцінна сила (Є. Чак).
Ø Завдання на увідповіднення.
9. Увідповідніть виділені в реченнях словосполучення з
видами їх за способом вираження головного слова.
1 іменникове
2 прикметникове
3 дієслівне
4 прислівникове
А Ніщо так легко не
зводить, зближаючи і єднаючи нас, як дорога (Б. Харчук).
Б Ліс зробився страшенно густий (Б. Грінченко).
В Почувся шерхіт босих
хлоп'ячих ніг (В. Дрозд).
Г Моє дитинство не було
безжурним (Р. Іваничук).
Ґ Одного разу Олеся з Михайликом лагодились у ліс
по ягоди (Б. Грінченко).
Оцінювання
тестових завдань.
Номер
завдання
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
Варіант І
|
Б
|
В
|
А
|
А
|
Г
|
В
|
Б
|
В
|
1 – Б,
2 – А,
3 – В,
4 – Ґ
|
Варіант II
|
А
|
Б
|
Б
|
А
|
В
|
Г
|
Г
|
В
|
1 – Г,
2 – Б,
3 – Ґ,
4 – А
|
К-ть балів
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
4
|
Організований
збір зошитів для контрольних робіт.
Відповіді
вчителя на запитання, що виникли в учнів під час виконання контрольної роботи.
Підсумок уроку.
۩
На вибір.
1. Скласти узагальнювальну таблицю (схему) з теми
«Головні члени речення».
2. Підготувати усне повідомлення в науковому стилі
з теми «Головні члени речення».
Немає коментарів:
Дописати коментар