середу, 28 лютого 2018 р.

Диктант для 9 класу

þ  Написання контрольного диктанту.
Перше читання тексту контроль­ного диктанту.
Учні ознайомлюються зі змістом тек­сту, звертають увагу на вивчені орфо­грами і пунктограми, з'ясовують лексич­не значення незрозумілих слів тощо.
Читання тексту диктанту вдру­ге. Учні записують його окремими частинами.
Місяць живої води
Роззелення! Придивіться: у ньому все відбувається у визначеній послідовності. Черемха ніколи не зацвіте раніше від клена, а дуб не випередить черемхи. Вона найпер­шою помічає провесінь і починає випромі­нювати жовто-золотавий пилок. А незабаром ліщина повідомить нас про час, коли вже можна виставляти вулики на пасіку. Згодом осика дасть знати, що не варто більше гая­тись із сівбою буряків, моркви, інших ранніх овочевих культур. Відцвіте черемха, почнуть квітувати вишні, терен – уже не бійтеся ви­сівати кукурудзу, висаджувати у ґрунт роз­саду томатів. Заквітувала ліщина – пора сіяти петрушку, мак, ту ж моркву; калина – огірки, гарбузи; бузина – капусту; осиковий лист стане завбільшки як п'ятикопійчана монета – час садити картоплю; закує перша зозуля – сійте льон.
Вчасно закриваючи ґрунтову вологу, ре­тельно готуючи поля, городи, ділянки для сівби, хлібороби орієнтуються на надійне прогрівання ґрунту до меж, що відповідають біологічним потребам тієї чи тієї культури.
Уважніше придивімося до весняного на­ступу місяця талих вод, який найбільше те­пла віддає обігріванню промерзлого ґрунту, розтоплюванню криги. Доречно нагадати: на півночі Лівобережжя в першій декаді ще ли­шається сніговий покрив (За М. Міщенком, 162 сл.).

Читання тексту диктанту втре­тє. Учні перевіряють написане.

Немає коментарів:

Дописати коментар