þ Написання контрольного диктанту.
Перше читання тексту контрольного диктанту.
Учні ознайомлюються зі змістом тексту, звертають увагу на вивчені орфограми
і пунктограми, з'ясовують лексичне значення незрозумілих слів тощо.
Читання тексту диктанту вдруге. Учні записують його окремими частинами.
Місяць живої води
Роззелення! Придивіться: у ньому
все відбувається у визначеній послідовності. Черемха ніколи не зацвіте раніше
від клена, а дуб не випередить черемхи. Вона найпершою помічає провесінь і
починає випромінювати жовто-золотавий пилок. А незабаром ліщина повідомить нас
про час, коли вже можна виставляти вулики на пасіку. Згодом осика дасть знати,
що не варто більше гаятись із сівбою буряків, моркви, інших ранніх овочевих
культур. Відцвіте черемха, почнуть квітувати вишні, терен – уже не бійтеся висівати
кукурудзу, висаджувати у ґрунт розсаду томатів. Заквітувала ліщина – пора
сіяти петрушку, мак, ту ж моркву; калина – огірки, гарбузи; бузина – капусту;
осиковий лист стане завбільшки як п'ятикопійчана монета – час садити картоплю;
закує перша зозуля – сійте льон.
Вчасно закриваючи ґрунтову вологу,
ретельно готуючи поля, городи, ділянки для сівби, хлібороби орієнтуються на
надійне прогрівання ґрунту до меж, що відповідають біологічним потребам тієї чи
тієї культури.
Уважніше придивімося до весняного
наступу місяця талих вод, який найбільше тепла віддає обігріванню промерзлого
ґрунту, розтоплюванню криги. Доречно нагадати: на півночі Лівобережжя в першій
декаді ще лишається сніговий покрив (За М. Міщенком, 162 сл.).
Читання тексту диктанту втретє. Учні перевіряють
написане.
Немає коментарів:
Дописати коментар