Українська
література, 10 клас, профільний рівень
Література 70-90-х років XIX століття. І. Нечуй-Левицький, Панас Мирний
Тестування
Варіант 1
1.Укажіть
історико-культурні умови розвитку літератури 70-90-х років XIX ст. (0,5 б.)
А виникнення
феміністичного руху в Україні й розширення проблематики літературних творів
Б неможливість
повноцінного функціонування українського літературного процесу через чинність
Валуєвського циркуляра та Емського указу, чергування «відлиг» і «мертвих
антрактів»
В повний
занепад літератури та інших видів мистецтва через царські заборони
Г інтенсивний
національно-визвольний рух зумовив появу періодичної преси в Україні та
виникнення нового етану в розвитку літератури
2. Назвіть,
події якого періоду змальовано в повісті І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім'я».
(0,5 б.)
А часів
Київської Русі
Б кріпаччини
В XIV ст.
Г перших
десятиліть після реформи 1861 р.
3.
Назвіть твір, який І.
Нечуй-Левицький присвятив темі інтелігенції. (0,5 б.)
А «Микола
Джеря»
Б «Хмари»
В «Кайдашева
сім'я»
Г «Рибалка
Панас Круть»
4.
Виберіть ознаки, за якими твір
Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» відносимо до жанру роману.
(0,5 б.)
А великий за
обсягом епічний твір, у якому задіяна чимала кількість персонажів
Б середня епічна форма, яка показує етап життя героя
В прозовий
твір малого обсягу з динамічним сюжетом
Г прозовий
твір малого обсягу з несподіваними розвитком подій та розв'язкою
5.
Дайте відповідь, хто з
персонажів твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?», дізнавшись
про страшний злочин Чіпки, заявляє на нього. (0,5 б)
А Галя
Б Мотря
В Христя
Г Грицько
6.
Визначте, кого з персонажів
твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» можна схарактеризувати
такими прислів'ями: «Своя сорочка ближче до тіла», «Як багатство, то й щастя».
(0,5 б.)
А Чіпку
Б Максима
В Христю
Г Грицька
7. Укажіть
послідовність частин роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».
(2 бали)
А знайомство
зі складною долею хлібороба Чіпки, звивистою, нерівною стежкою його бунтарства
Б історія села
Піски
В завершення
трагедії Чіпки
Г розповідь
про формування характеру Чіпки
8. Установіть
відповідність між твором (І. Нечуя-Левицького) та його жанром. (2 бали)
1 «Дві
московки»
2 «Хмари»
3 «Микола
Джеря»
4 «Кайдашева
сім'я»
А
соціально-побутова повість
Б оповідання
В роман
Г повість
9.
Установіть відповідність між
персонажем та рисами його вдачі. (2 бали)
1 Омелько
Кайдаш
2 Кайдашиха
3 Карпо
4 Мелашка
А жорстокість,
замкнутість
Б ліричність, ніжність
В чванькуватість, лицемірство
Г богобоязливість, чарколюбство
Творче завдання
10. Розкрийте
жіночі образи із вивчених творів І. Нечуя-Левицького, Панаса Мирного. (3
бали)
Українська
література, 10 клас, профільний рівень
Література 70-90-х років XIX століття. І. Нечуй-Левицький, Панас Мирний
Тестування
Варіант 2
1.
Ідентифікуйте визначення
поняття «соціально-побутова повість». (0,5 б.)
А невеликий прозовий твір, характерними ознаками якого є незвичайна життєва
подія, напружений розвиток дії та несподівана розв'язка
Б порівняно невеликий розповідний твір, у якому описи приватного життя
кількох персонажів упродовж тривалого часу поєднуються з широкими соціальними
картинами
В такий драматичний твір, у якому в комічних образах викриваються негативні
суспільні або побутові явища, висміюються вади, негативні риси характеру
Г драматичний твір, побудований на основі трагедійного конфлікту, розв'язка
якого закінчується комічно, не обов'язково загибеллю героя
2.
Визначте, що було в центрі
уваги І. Нечуя-Левицького в повісті «Кайдашева сім'я». (0,5 б.)
А сім'я як
осередок суспільства
Б кожен член
сім'ї - індивідуальність
В Маруся
Кайдашиха як голова сім'ї
Г сини
Кайдашів як господарі землі, за якими майбутнє
3.
Визначте жанр твору І. Нечуя-Левицького
«Гетьман Іван Виговський». (0,5 б.)
А
психологічний роман
Б
документальна повість
В історичний
роман
Г
науково-фантастичний роман
4.
Визначте, до якого жанрового
різновиду роману належить твір Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».
(0,5
б.)
А філософський
Б реалістичний
В історичний
Г авантюрний
5.
Назвіть причини, які зумовили
появу в селянському соціумі злодія й бандита Чіпки Варениченка. (0,5 б.)
А прагнення
волі та бажання протистояти закріпаченню селян
Б безземелля,
напівголодне існування, утиски з боку місцевої влади
В образа, що
його (Чіпку) принижують
Г розуміння
того, що є «легші» способи здобування грошей
6.
Укажіть, хто є втіленням
«пропащої сили». (0,5 б.)
А Мирон Ґудзь
Б Грицько
В Чіпка
Г Чіпчин
батько
7. Установіть, у
якій послідовності відбувалися сутички в родині Кайдашів. (2 бали)
А за грушу
Б за мотовило
В за півня
Г за яйця
8. Установіть
відповідність між твором (Панаса Мирного) та його жанром. (2 бали)
1 «П'яниця»
А оповідання
2 «Повія» Б роман
3 «Лимерівна» В драма
4 «Лихий
попутав» Г повість
9. Установіть
відповідність між персонажем повісті І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім'я» та
його портретом. (2 бали)
1 Омелько
2 Мотря
3 Мелашка
4 Кайдашиха
А «Веселі
сині, як небо, очі світились привітно й ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні
кучері на голові, тонкий ніс, рум'яні губи».
Б «Його голова стала сива, аж
біла, тільки брови чорніли на широкому блідому лиці та темні очі блищали, наче
в ямках».
В «Куслива, як муха в Спасівку».
Г «Вона стояла над душею Мотрі,
наче осавула на панщині, а сама не бралася й за холодну воду».
Творче завдання
10.
Розкрийте причини родинної
трагедії у творі І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім'я». (3 бали)
Українська
література, 10 клас, профільний рівень
Література 70-90-х років XIX століття. І. Нечуй-Левицький, Панас Мирний
Тестування
Варіант 3
1. З'ясуйте,
чому І. Нечуй-Левицький відмовився від духовної кар'єри та обрав шлях викладача
й українського письменника. (0,5 б.)
А вчинив так
за порадою батька
Б випадково
обрав цей шлях
В вважав, що
так більше прислужиться своєму народові
Г не було
вільної парафії, де він міг би служити
2.
Укажіть проблеми, які порушено
в повісті І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім'я». (0,5 б.)
А соціальні,
морально-етичні, побутові
Б національної
зради
В політичні,
громадянські
Г суспільної
нерівності
3. Укажіть жанр
твору І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім'я». (0,5 б.)
А історична
повість
Б філософський
роман
В історичний
роман
Г реалістична
соціально-побутова повість
4.
Укажіть, який новий жанровий
різновид роману започаткував Панас Мирний. (0,5 б.)
А історичний
Б
соціально-побутовий
В
соціально-психологічний
Г філософський
5.
Укажіть іншу назву роману
Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». (0,5 б.)
А «Лихий
попутав»
Б «Чіпка
Варениченко»
В «Пропаща
сила»
Г «Польова
царівна»
6.
З'ясуйте, чий портрет змальовує
автор твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». (0,5 б.)
Йшов справді
парубок. На перший погляд, йому, може, літ двадцятка назбиралося. Чорний
шовковий пух тільки що висипав на верхній губі, де колись малося бути вусам.
Ніс невеличкий, топкий, трохи згорблений, темні, карі очі – теж гострі; лице
довгообразе, козаче...
А Грицько
Б Максим
В Мирон Ґудзь
Г Чіпка
7. Відновіть
послідовність подій у повісті І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім'я». (2
бали)
А смерть
Кайдаша
Б одруження Лавріна
В усихання груші
Г одруження Карпа
8. Установіть
відповідність між персонажем і рисами його вдачі. (2 бали)
1 Чіпка Варениченко
2 Грицько
3 Мотря
4 Христя
А душевна
глибина, порядність, працьовитість, додержання загальнолюдських принципів
Б практичний
розум, уміння співчувати, розрадити, застерегти від непоправного
В
волелюбність, працьовитість, відлюдькуватість, готовність до помсти
Г природна
доброзичливість, працьовитість, співчутливість, пристосуванство,
відстороненість од громадських справ
9. Установіть відповідність між героєм та його характеристикою. (2 бали)
1 Чіпка
Варениченко
2 москаль
Максим
3 Мотря
4 старий
генерал Польських
А «З голопузої
шляхти», «заніз у якийсь полк, терся до попередніх вельмож, поки таки дотерся
до генерала... і до Пісок».
Б «І кляла вона свою долю,
проклинала людей, проклинала свою кохану дитинку – свого сина, котрого так жалкувала».
В «Воював з ляшнею, воював з
башею, воював з татарвою, а тепер воюватиму зі звіром».
Г «...У серці (носив) гірке
почуття ненависті на долю, що поділила людей на хазяїна й робітника».
Творче завдання
10.
Дайте відповідь на питання: хто
ж такий Чіпка Варениченко – правдолюбець чи кримінальний злочинець. (3
бали)
За матеріалами журналу "Бібліотечка "Дивослова"", №2, 2015
Немає коментарів:
Дописати коментар