Контрольна робота № 5 з української літератури. 10 клас (ФІЛОЛОГІЧНИЙ ПРОФІЛЬ, 2019)
Творчість Михайла Коцюбинського, Василя Стефаника
Тестування
Варіант 1
Ø
Виконайте тестові завдання (1 б.)
1. За жанром твір «Intermezzo»
А повість
Б оповідання
В новела
Г етюд
2.
Укажіть
ознаку, яка не властива імпресіонізму
А психологізм у змалюванні персонажів
Б дослідження
сенсу страждання й смерті людини
В миттєві враження, найтонші зміни в настроях
Г лаконізм прози, ритмічність
Д багатство зорових, слухових образів
3.
В.
Стефаник є представником літературного напряму:
А
експресіонізм:
Б імпресіонізм;
В романтизм;
Г класицизм.
4.
В
уривку:
«Вона і перше любила пишно вбратись, а тепер навіть у будень носила шовкові
хустки, дорогі й писані мудро, блискучі дротяні запаски, а важкі згарди гнули
їй шию» сказано
про:
А Марічку з повісті «Тіні забутих предків»;
Б Рахіру з повісті «Земля»;
В Палагну з
повісті «Тіні забутих предків»;
Г Катерину з новели «Камінний хрест».
5.
Героями
повісті «Камінний хрест» є:
А Моя утома, Зозуля;
Б Марічка й Іванко;
В Палагна та Юра;
Г Іван і Катерина.
6.
Продовжіть
цитату: «Від цієї пригоди Іван ходив усе
зібганий у поясі, а люди прозвали його...» Переломним
7.
Яку
головну проблему порушив автор у новелі «Новина»?
А голоду
Б бідності селянина
В дітовбивства
Г самотності,
безнадії головного персонажа
8. З якого твору рядки: На небі сонце – серед нив я.
A «Камінний хрест»;
Б «Новина»;
В «Тіні забутих предків»;
Г «Intermezzo».
9.
Визначте
художні засоби в уривку: Город знову
простяг по мене свою залізну руку на зелені ниви.
А синекдоха й оксиморон;
Б гіпербола й епітет;
В епітет і
персоніфікація;
Г метонімія й метафора.
10.
Дайте
розгорнуту відповідь на одне питання (3
б.).
• Охарактеризуйте образ ліричного героя з новели «Intermezzo» М. Коцюбинського.
• Поясніть назву новели «Камінний хрест», історію
написання?
• Розкрийте символіку прощального танцю Івана
Дідуха із новели «Камінний хрест».
Контрольна робота № 5 з української літератури. 10 клас (ФІЛОЛОГІЧНИЙ ПРОФІЛЬ, 2019)
Творчість Михайла Коцюбинського, Василя Стефаника
Тестування
Варіант 2
Ø
Виконайте тестові завдання (1 б.)
1. «Розплющую очі. Тепер я певний, що то з того
посіву зійшла срібна
нитка вівсів,
гнеться й блищить, мов шабля, довговусий ячмінь, пливе текуча вода пшениці». Підкреслені в уривку сполуки є тропами:
А порівняння;
Б метафора;
В епітет;
Г гіпербола.
2.
Укажіть
ознаку, яка не властива експресіонізму
А гострота проблем вини і покарання
Б увага до інтуїтивних осягнень та відтворення
внутрішнього світу людини
В переплітання
протилежностей: високого й низького, прекрасного й потворного
Г захоплення ідеєю екології
Д намагання знайти частку Бога в усьому живому
3.
М.
Коцюбинський є представником літературного напряму:
А експресіонізм:
Б
імпресіонізм;
В романтизм;
Г класицизм.
4.
Кононівським полям присвячено твір
А «Intermezzo»;
Б «Тіні забутих предків»;
В «Новина»;
Г «Камінний хрест».
5.
Тема
кохання, життя і смерті та сенсу людського існування розкрита у творі:
А «Intermezzo»;
Б «Тіні
забутих предків»;
В «Новина»;
Г «Камінний хрест».
6.
Тема
масової еміграції галицького селянства за океан розкриті у творі
А «Intermezzo»;
Б «Тіні забутих предків»;
В «Новина»;
Г «Камінний хрест».
7.
Розв’язкою
починається твір
А «Intermezzo»;
Б «Тіні забутих предків»;
В «Новина»;
Г «Камінний хрест».
8.
Відновіть пропущені слова у
тексті: У селі сталася новина, що … …
утопив у ріці свою дівчинку. Гриць Летючий
9. З якого твору рядки: Трепов! Оверко! Пава! … Біжать. Як троє білих ведмедів. Може, вони мене
роздеруть, а може, приймуть запросини в поле.
A «Камінний
хрест»;
Б «Новина»;
В «Intermezzo»;
Г «Тіні забутих предків».
10.
Дайте
розгорнуту відповідь на одне питання (3 б.).
• Розкрийте причини дітовбивства в новелі «Новина» В.Стефаника.
• Розкажіть про історію виникнення повісті «Тіні
забутих предків». Розкрийте зміст назви.
• Розкрийте значення творчості М. Коцюбинського.
Немає коментарів:
Дописати коментар