Урок № 29 (Укр. літ. 8 клас)
Тема.
Контрольна робота. Світ української поезії ХХ-ХХІ століть (тестування).
Мета: перевірити рівень засвоєння учнями теми «Світ української поезії ХХ-ХХІ
століть»; удосконалювати вміння виконувати тестові завдання різних рівнів,
чітко й конкретно відповідати на поставленні запитання; будувати зв'язні
висловлення; розвивати увагу, пам'ять, творчі здібності; прищеплювати любов до
поетичного слова.
Учні мають
знати: передбачений програмою обсяг
матеріалу: проблематику, мотиви, основні засоби образності вивчених поетичних
творів, теоретичні поняття й літературознавчі терміни.
Учні мають уміти: чітко відповідати на поставлені запитання;
узагальнювати матеріал, систематизувати його; писати творчу роботу, висловлюючи
в ній власне бачення проблеми.
Хто знання має, той мур зламає.
Перебіг уроку
Методична ремарка. Пропонуємо завдання для двох варіантів. За
кожну правильну відповідь на завдання 1-7 учні отримають по 0,5 бала, разом - 5
балів. За завдання другого рівня максимальна кількість балів - 3. Завдання
третього рівня оцінюємо 4 балами.
І
варіант
1-й рівень
(за кожну правильну відповідь на завдання 1-7
отримаєте по 0,5 бала, разом - 5 балів)
З-поміж поданих
варіантів відповідей оберіть ОДИН правильний.
1. Представниками
української поезії кінця XX – початку XXI століття є всі вказані поети, КРІМ
А Володимира Сосюри
Б Василя Герасим'юка
В Івана Малковича
Г Ігоря Павлюка
2. Зразком інтимної лірики є поезія
А «Теплі слова»
Б «Васильки»
В «Чоловічий танець»
Г «Мій ангел такий маленький...»
3. Традиційним римованим віршем є твір
А «З дитинства: дощ...»
Б «Чоловічий танець»
В «Коли до вас темної ночі...»
Г «Із янголом на плечі»
4. Образ неопалимої купини, «що горить – не згора»,
є в поезії
А «Любіть Україну»
Б «Наша мова»
В «...Бачиш: між трав зелених...»
Г «Із янголом на плечі»
5. А хмара плете і плете
Зелене
волосся дощу –
виділений фрагмент тексту є прикладом
А епітета
Б метафори
В персоніфікації
Г анафори
6. Біблійні мотиви наявні в поезії
А «Любіть Україну»
Б «Мій ангел такий маленький...»
В «Чоловічий танець»
Г «Теплі слова»
7. Увідповідніть рядки з поетичних творів та
прізвища їхніх авторів.
1 Гуляймо весілля своїм дітям,
Щоб не вмерло слово «коровай».
2 Вечір, мов казка, над Україною.
Казка,
як вечір,
Аж синьо
в очах.
3 Мій ангел такий тихенький,
Ну
просто тихіший трави.
4 Хтось бреде собі самотньо
Із
янголом на плечі.
А Володимир Підпалий
Б Володимир Сосюра
В Василь Голобородько
Г Іван Малкович
Д Галина Кирпа
2-й рівень (3
бали).
♦
Укажіть
особливості вільного вірша. Доведіть на прикладі конкретного твору, що він є
вільним віршем.
3-й рівень (4
бали).
♦
Дайте розлогу
відповідь на запитання «Як розкривається в українській поезії тема любові до
природи, необхідності захищати все живе?». Наведіть приклади поезій, укажіть
авторів. Яка поезія схвилювала найбільше? Аргументуйте.
II
варіант
1-й рівень
(за кожну правильну відповідь на
завдання 1-7 отримаєте по 0,5 бала, разом - 5 балів)
З-поміж поданих
варіантів відповідей оберіть ОДИН правильний.
1. Представниками
української поезії кінця XX - початку XXI століття є всі вказані поети, КРІМ
А Володимира Підпалого
Б Василя Герасим'юка
В Івана Малковича
Г Ігоря Павлюка
2. Зразком
філософської лірики є поезія
А «Любіть Україну»
Б «Із янголом на плечі»
В «Жовтень жовті жолуді»
Г «Теплі слова»
3. Вільним віршем є твір
А «Осінь»
Б «З дитинства: дощ...»
В «Із янголом на плечі»
Г «Васильки»
4. Наповнювати
холодний всесвіт теплими словами закликає ліричний герой поезії
А Володимира Сосюри
Б Василя Голобородька
В Володимира Підпалого
Г Івана Малковича
5. Хто напасеться
Хто набігається
Хто нахитається... –
виділені фрагменти тексту є прикладом
А епітетів
Б метафор
В персоніфікації
Г анафори
6. Образ
Господньої свічі наявний у поезії
А «З нічних молитов»
Б «Мій ангел такий маленький...»
В «Чоловічий танець»
Г «Із янголом на плечі»
7. Увідповідніть рядки з поетичних творів та
прізвища їхніх авторів.
1 Пише осінь охрою
Золоте есе.
2 Розчарована осінь
Клигає на поріг.
3 В далечінь холодну без жалю за літом
Синьоока осінь їде навмання.
4 А хмара плете і плете
Зелене волосся дощу...
А Володимир Підпалий
Б Володимир Сосюра
В Анатолій Мойсієнко
Г Ігор Павлюк
Д Василь Голобородько
2-й рівень (3 бали).
♦
Укажіть
особливості громадянської лірики. Доведіть на прикладі конкретного вірша, що
він належить до громадянської лірики.
3-й рівень (4 бали).
♦
Дайте розлогу
відповідь на запитання «Як розкривається в українській поезії тема любові до
рідної землі, великої і малої Батьківщини?». Наведіть приклади поезій, укажіть
авторів. Яка поезія схвилювала найбільше? Аргументуйте.
Варіант І
|
Варіант 2
|
||
1
|
А
|
1
|
А
|
2
|
Б
|
2
|
Б
|
3
|
Г
|
3
|
Б
|
4
|
А
|
4
|
Б
|
5
|
А
|
5
|
Г
|
6
|
А
|
6
|
Г
|
7
|
1 - В
2 - А
3 - Д
4 - Г
|
7
|
1 - В
2 - Г
3 - Б
4 - Д
|
Підсумок уроку
Домашнє завдання. Підготуватися до уроку позакласного читання: Л. Старицька-Черняхівська
«Діамантовий перстень».
Немає коментарів:
Дописати коментар