Урок № 29 (Укр. літ. 8 клас)
Тема.
Контрольна робота. Світ української поезії ХХ-ХХІ століть (тестування).
Мета: перевірити рівень засвоєння учнями теми «Світ української поезії ХХ-ХХІ
століть»; удосконалювати вміння виконувати тестові завдання різних рівнів,
чітко й конкретно відповідати на поставленні запитання; будувати зв'язні
висловлення; розвивати увагу, пам'ять, творчі здібності; прищеплювати любов до
поетичного слова.
Учні мають
знати: передбачений програмою обсяг
матеріалу: проблематику, мотиви, основні засоби образності вивчених поетичних
творів, теоретичні поняття й літературознавчі терміни.
Учні мають уміти: чітко відповідати на поставлені запитання;
узагальнювати матеріал, систематизувати його; писати творчу роботу, висловлюючи
в ній власне бачення проблеми.
Хто знання має, той мур зламає.
Перебіг уроку
Методична ремарка. Пропонуємо завдання для двох варіантів. За
кожну правильну відповідь на завдання 1-7 учні отримають по 0,5 бала, разом - 5
балів. За завдання другого рівня максимальна кількість балів - 3. Завдання
третього рівня оцінюємо 4 балами.
І
варіант
1-й рівень 
(за кожну правильну відповідь на завдання 1-7
отримаєте по 0,5 бала, разом - 5 балів)
З-поміж поданих
варіантів відповідей оберіть ОДИН правильний.
1.      Представниками
української поезії кінця XX – початку XXI століття є всі вказані поети, КРІМ
А Володимира Сосюри 
Б Василя Герасим'юка 
В Івана Малковича 
Г Ігоря Павлюка
2.   Зразком інтимної лірики є поезія 
А «Теплі слова»
Б «Васильки» 
В «Чоловічий танець» 
Г «Мій ангел такий маленький...»
3.     Традиційним римованим віршем є твір
А «З дитинства: дощ...» 
Б «Чоловічий танець» 
В «Коли до вас темної ночі...» 
Г «Із янголом на плечі»
4.     Образ неопалимої купини, «що горить – не згора»,
є в поезії
А «Любіть Україну» 
Б «Наша мова»
В «...Бачиш: між трав зелених...» 
Г «Із янголом на плечі»
5.   А хмара плете і плете 
   Зелене
волосся дощу –
виділений фрагмент тексту є прикладом
А епітета 
Б метафори 
В персоніфікації 
Г анафори
6.   Біблійні мотиви наявні в поезії 
А «Любіть Україну»
Б «Мій ангел такий маленький...» 
В «Чоловічий танець» 
Г «Теплі слова»
7.     Увідповідніть рядки з поетичних творів та
прізвища їхніх авторів.
1  Гуляймо весілля своїм дітям, 
   Щоб не вмерло слово «коровай». 
2   Вечір, мов казка, над Україною.
   Казка,
як вечір, 
   Аж синьо
в очах.
3   Мій ангел такий тихенький, 
   Ну
просто тихіший трави.     
4   Хтось бреде собі самотньо     
   Із
янголом на плечі.
А Володимир Підпалий 
Б Володимир Сосюра 
В Василь Голобородько 
Г Іван Малкович
Д Галина Кирпа
2-й рівень (3
бали).
♦ 
Укажіть
особливості вільного вірша. Доведіть на прикладі конкретного твору, що він є
вільним віршем.
3-й рівень (4
бали).
♦ 
Дайте розлогу
відповідь на запитання «Як розкривається в українській поезії тема любові до
природи, необхідності захищати все живе?». Наведіть приклади поезій, укажіть
авторів. Яка поезія схвилювала найбільше? Аргументуйте.
II
варіант 
1-й рівень
(за кожну правильну відповідь на
завдання 1-7 отримаєте по 0,5 бала, разом - 5 балів)
З-поміж поданих
варіантів відповідей оберіть ОДИН правильний.
1.  Представниками
української поезії кінця XX - початку XXI століття є всі вказані поети, КРІМ
А Володимира Підпалого 
Б Василя Герасим'юка 
В Івана Малковича 
Г Ігоря Павлюка
2.  Зразком
філософської лірики є поезія
А «Любіть Україну» 
Б «Із янголом на плечі» 
В «Жовтень жовті жолуді» 
Г «Теплі слова»
3.   Вільним віршем є твір 
А «Осінь»
Б «З дитинства: дощ...» 
В «Із янголом на плечі» 
Г «Васильки»
4.  Наповнювати
холодний всесвіт теплими словами закликає ліричний герой поезії
А Володимира Сосюри 
Б Василя Голобородька
В Володимира Підпалого 
Г Івана Малковича
5.  Хто напасеться 
   Хто набігається 
   Хто нахитається... –
виділені фрагменти тексту є прикладом
А епітетів 
Б метафор 
В персоніфікації 
Г анафори
6.  Образ
Господньої свічі наявний у поезії
А «З нічних молитов» 
Б «Мій ангел такий маленький...» 
В «Чоловічий танець» 
Г «Із янголом на плечі»
7.   Увідповідніть рядки з поетичних творів та
прізвища їхніх авторів.
1 Пише осінь охрою
Золоте есе.
2 Розчарована осінь
Клигає на поріг.
3 В далечінь холодну без жалю за літом
Синьоока осінь їде навмання.
4 А хмара плете і плете
Зелене волосся дощу...
А Володимир Підпалий
Б Володимир Сосюра
В Анатолій Мойсієнко
Г Ігор Павлюк
Д Василь Голобородько
2-й  рівень (3 бали).
♦ 
Укажіть
особливості громадянської лірики. Доведіть на прикладі конкретного вірша, що
він належить до громадянської лірики.
3-й  рівень (4 бали).
♦ 
Дайте розлогу
відповідь на запитання «Як розкривається в українській поезії тема любові до
рідної землі, великої і малої Батьківщини?». Наведіть приклади поезій, укажіть
авторів. Яка поезія схвилювала найбільше? Аргументуйте.
Варіант І 
 | 
  
Варіант 2 
 | 
 ||
1 
 | 
  
А 
 | 
  
1 
 | 
  
А 
 | 
 
2 
 | 
  
Б 
 | 
  
2 
 | 
  
Б 
 | 
 
3 
 | 
  
Г 
 | 
  
3 
 | 
  
Б 
 | 
 
4 
 | 
  
А 
 | 
  
4 
 | 
  
Б 
 | 
 
5 
 | 
  
А 
 | 
  
5 
 | 
  
Г 
 | 
 
6 
 | 
  
А 
 | 
  
6 
 | 
  
Г 
 | 
 
7 
 | 
  
1 - В 
2 - А 
3 - Д 
4 - Г 
 | 
  
7 
 | 
  
1 - В 
2 - Г 
3 - Б 
4 - Д 
 | 
 
Підсумок уроку
Домашнє завдання. Підготуватися до уроку позакласного читання: Л. Старицька-Черняхівська
«Діамантовий перстень».
Немає коментарів:
Дописати коментар