четвер, 9 лютого 2017 р.

Пробне ЗНО

1. На другий склад падає наголос у слові
  • А – котрий
  • Б – кілометр
  • В – одинадцять
  • Г – привезти
2. На другий склад падає наголос
  • А – листопад
  • Б – новина
  • В – столяр
  • Г – літопис
3. Спонукальним є речення
  • А – Жінки втомились бути непрекрасними.
  • Б – За правду, браття, єднаймось щиро.
  • В – Весна прийшла, та якось несподівано!
  • Г – Шматок землі, ти звешся Україною.
4. Спільнокореневим до слова «колоти» є
  • А – кілочок
  • Б – довкілля
  • В – колосальний
  • Г – заколоситися
5. Прийменник помилково вжито в реченні
  • А – Гол забили через помилку центрального захисника.
  • Б – Забудову здійснено згідно з ухвалою міської ради.
  • В – Завдяки бурі зруйновано багато автомобільних доріг.
  • Г – Літня екзаменаційна сесія триває аж до липня.
6. Помилково вжито слово в рядку
  • А – винайняв квартиру в центрі
  • Б – запросив до вітальні
  • В – розповів про відрядження
  • Г – приїхав вісім років назад
7. Фразеологізм є в реченні
 Текст до завдання
Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядків)
(1) Бувало, у найтемнішу ніч, коли темрява билась у вікна, як хвилі безмежного моря, під вікном несподівано закрутиться веремія, у шибках процвіте цілий рій синіх, сірих, карих очей. (2) Здається, що підпливали вони на чорних хвилях як черідка цікавих рибок до самотнього в морі темряви вогника у вікні. (З) Нашумлять, наговорять і знову в темряву одлинуть. (4) Випаде сніг — зіб’є бучу: їхати на санях; гуртом їдемо в сусіднє село до старого вчителя в гості. (5) Метелиця, гребні, а з нами мов мара якась весела починає загравати: вигукуємо, сміємося, співаємо, підскакуємо на кожному гребні й, хапаючись одне за одного, перекидаємося в сніг. (6) Дядько чухає голову: невпокійна це й клопітна справа — од села до села перевезти в хуртовину хуру реготу. (7) Навмисне ми ніколи не шукали собі веселощів, ми їх одкладали на далі, «на колись».
  • А – першому
  • Б – другому
  • В – третьому
  • Г – п’ятому
8. Прислівника НЕМАЄ в реченні
 Текст до завдання
Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядків)
(1) Бувало, у найтемнішу ніч, коли темрява билась у вікна, як хвилі безмежного моря, під вікном несподівано закрутиться веремія, у шибках процвіте цілий рій синіх, сірих, карих очей. (2) Здається, що підпливали вони на чорних хвилях як черідка цікавих рибок до самотнього в морі темряви вогника у вікні. (З) Нашумлять, наговорять і знову в темряву одлинуть. (4) Випаде сніг — зіб’є бучу: їхати на санях; гуртом їдемо в сусіднє село до старого вчителя в гості. (5) Метелиця, гребні, а з нами мов мара якась весела починає загравати: вигукуємо, сміємося, співаємо, підскакуємо на кожному гребні й, хапаючись одне за одного, перекидаємося в сніг. (6) Дядько чухає голову: невпокійна це й клопітна справа — од села до села перевезти в хуртовину хуру реготу. (7) Навмисне ми ніколи не шукали собі веселощів, ми їх одкладали на далі, «на колись».
  • А – третьому
  • Б – четвертому
  • В – шостому
  • Г – сьомому
9. Вставне слово є в реченні
 Текст до завдання
Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядків)
(1) Бувало, у найтемнішу ніч, коли темрява билась у вікна, як хвилі безмежного моря, під вікном несподівано закрутиться веремія, у шибках процвіте цілий рій синіх, сірих, карих очей. (2) Здається, що підпливали вони на чорних хвилях як черідка цікавих рибок до самотнього в морі темряви вогника у вікні. (З) Нашумлять, наговорять і знову в темряву одлинуть. (4) Випаде сніг — зіб’є бучу: їхати на санях; гуртом їдемо в сусіднє село до старого вчителя в гості. (5) Метелиця, гребні, а з нами мов мара якась весела починає загравати: вигукуємо, сміємося, співаємо, підскакуємо на кожному гребні й, хапаючись одне за одного, перекидаємося в сніг. (6) Дядько чухає голову: невпокійна це й клопітна справа — од села до села перевезти в хуртовину хуру реготу. (7) Навмисне ми ніколи не шукали собі веселощів, ми їх одкладали на далі, «на колись».
  • А – першому
  • Б – третьому
  • В – четвертому
  • Г – сьомому
10. Пунктуаційна помилка є в реченні
 Текст до завдання
Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядків)
(1) Бувало, у найтемнішу ніч, коли темрява билась у вікна, як хвилі безмежного моря, під вікном несподівано закрутиться веремія, у шибках процвіте цілий рій синіх, сірих, карих очей. (2) Здається, що підпливали вони на чорних хвилях як черідка цікавих рибок до самотнього в морі темряви вогника у вікні. (З) Нашумлять, наговорять і знову в темряву одлинуть. (4) Випаде сніг — зіб’є бучу: їхати на санях; гуртом їдемо в сусіднє село до старого вчителя в гості. (5) Метелиця, гребні, а з нами мов мара якась весела починає загравати: вигукуємо, сміємося, співаємо, підскакуємо на кожному гребні й, хапаючись одне за одного, перекидаємося в сніг. (6) Дядько чухає голову: невпокійна це й клопітна справа — од села до села перевезти в хуртовину хуру реготу. (7) Навмисне ми ніколи не шукали собі веселощів, ми їх одкладали на далі, «на колись».
  • А – першому
  • Б – другому
  • В – п’ятому
  • Г – шостому
11. Сполучник ужито в реченні
  • А – Скраю росли соняшники, між рядочками моркви зеленіли шпильки часнику.
  • Б – Ще тільки початок осені, однак на березах уже жовкне листя.
  • В – На лугу зійшов сніг, попід кущами верболозу вже блищала вода.
  • Г – Літо — це найкраща пора для дітей: можна купатись у річці, бігати босоніж по траві.
  • Д – Він знає, де можна знайти довідку з правопису.
12. Граматично правильне закінчення речення «Читаючи «Зачаровану Десну» О. Довженка…»
  • А – збагачується ваше мовлення.
  • Б – ви збагачуєте своє мовлення.
  • В – звертається увага на багатство мови.
  • Г – вас зацікавлять багато епізодів.
  • Д – перед нами постає світ дитинства.
13. Не потребує редагування речення
  • А – У долинах річок клімат більш сприятливіший для землеробства.
  • Б – Задача розв’язана самим простим способом.
  • В – Цей вид спорту найбільше травматичний.
  • Г – Він поділився зі мною найзаповітнішою мрією
  • Д – У червні ночі самі найкоротші
14. Правильно побудоване речення
  • А – Мовець повинен називати і висловлювати своє ставлення до співрозмовника.
  • Б – Частина депутатів налаштовані критично щодо законопроекту.
  • В – Це не стільки завдання школи, скільки батьків.
  • Г – Бібліотека одержує газети, журнали, періодику.
  • Д – Фермерські господарства забезпечують не тільки нашу область, а й інші регіони України.
15. Одиничний дієприслівник не виділяється комами в реченні
  • А – А він теж усіх обнімав цілував і не втримавшись на радощах таки заплакав. (В. Малик)
  • Б – А навкруги розвидняючись світліло. (Є. Гуцало)
  • В – У траві прилігши лось міг сховатися до половини. (Є. Гуцало)
  • Г – Остап стояв вагаючись. (М. Коцюбинський)
  • Д – У халабуду зігнувшись зазирнув дозорець. (К. Басенко)
16. Пишеться и в усіх словах рядка
  • А – закол..сати, т..хенький, зб..нтежений
  • Б – понів..чений, м..нувшина, кр..шталевий
  • В – ж..брак, зуп..нитися, сх..лився
  • Г – ц..булина, с..вина, л..шайник
  • Д – зал..шився, в..сілля, с..рдитий
17. Синонімічним до простого речення «У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне для досягнення особистістю успіху» є складнопідрядне речення
  • А – У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне, щоб особистість могла досягти успіху.
  • Б – У сучасному світі вивчати мови міжнародного спілкування вкрай потрібно, адже це свідчить про досягнення особистістю успіху.
  • В – У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне, оскільки так особистість досягне успіху.
  • Г – У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне через те, що так особистість може досягти успіху.
  • Д – У сучасному світі вивчати мови міжнародного спілкування вкрай потрібно, тому що так особистість може досягти успіху.
18. Усі відносні та присвійні прикметники вжито в значенні якісних у рядку словосполучень
  • А – барвінкові очі, малиновий сік, кам'яна огорожа
  • Б – залізна воля, солодкий голос, скляний посуд
  • В – бузкова сукня, медові очі, ведмежа послуга
  • Г – оксамитові брови, золотий годинник, вовчі закони
  • Д – сонячний погляд, лимонний сік, лисяча посмішка
19. Подвоєні літери потрібно писати на місці пропусків у всіх словах рядка
  • А – мас..а, Гол..андія, барок..о
  • Б – Тал..ін.., ван..а, телеграм..а
  • В – Ас..ирія, брут..о, бравіс..имо
  • Г – ір..еальний, Ахіл..ес, тон..а
  • Д – Жан..а, марок..анець, клас..
20. Правильно утворено форму третьої особи множини від інфінітива
  • А – проводжати — проводять
  • Б – полоти — полять
  • В – кричати — кричуть
  • Г – хотіти — хотять
  • Д – бігти — біжать
21. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
  • А – Тут усе: і повітря, і тиша, і дерева — сповнене якоїсь загадкової сили.
  • Б – Учитель — це три світи: теперішній, минулий і майбутній.
  • В – Море й озеро, синій берег і широкий степ — усе залите гарячим маревом.
  • Г – На все осінь щедра: на кавуни, і на дощі, і на холодні роси.
  • Д – У наших ріках водяться різні породи риб: а саме щука, лин, лящ, сом.
22. Подвоєння приголосних відбувається у формі Ор. в. однини всіх слів рядка
  • А – верф, паралель, подорож, мазь
  • Б – пам’ять, сіль, велич, лазур
  • В – вуаль, буденність, суміш, папороть
  • Г – кров, заметіль, емаль, світлотінь
  • Д – магістраль, ціль, мігрень, пастель
23. Відокремленим означенням можна замінити підрядне речення в рядку
  • А – Олесь, який плив поруч, допоміг мені вийти на берег.
  • Б – Подвір’я затінює крислата яблуня, що росте під хатою.
  • В – Огірок, що зжовк на сонці, був дуже несмачний.
  • Г – Думки, які роїлися в хлопцевій голові, не давали заснути.
  • Д – Пасічник дав скуштувати меду, що пахнув липою.
24. З’ясуйте, який вид підрядного речення відповідає кожному фрагментові.
1 – … понад усе хотіли, щоб …
2 – … зайшов до магазину, щоб …
3 – … дуже сподобалася книга, що її …
4 – … настільки досвідчена, що …
А – означальне
Б – з’ясувальне
В – умови
Г – мети
Д – ступеня та способу дії
25. Установіть відповідність між виділеним членом речення та його характеристикою
1 – додаток
2 – узгоджене означення
3 – неузгоджене означення
4 – обставина
А – Мушу випити келих до краю. (Є. Маланюк)
Б – На мить я побачив його бліде обличчя з болісними зморшками.(Гр. Тютюнник)
В – Вітри свою мелодію вели. (М. Луків)
Г – Ішла молитись у святі печери. (Л. Костенко)
Д – Не вчи орла літ ат и, а соловейка співати. (Нар. тв.)
26. Установіть відповідність між словами та їх фонетичними характеристиками
1 – у слові на один звук більше, ніж букв
2 – у слові на один звук менше, ніж букв
3 – у слові однакова кількість звуків та букв
4 – у слові на два звуки менше, ніж букв
А – лялька
Б – їжак
В – дзьобик
Г – щавель
Д – ящірка
27. З’ясуйте вид наведених простих речень
1 – називне
2 – означено-особове
3 – неозначено-особове
4 – безособове
А – Довіряй, але перевіряй.
Б – Тепло, затишно Сироватці після холодної ночі.
В – Труди і дні. Віки й епохи. Думки, спресовані в слова.
Г – Уже закінчили жито жати.
Д – Собори дум своїх бережіть, друзі.

28. Установіть відповідність між фразеологізмом та його тлумаченням
1 – кривити душею
2 – до душі припадати
3 – ні за цапову душу
4 – пекти раків
А – подобатись
Б – куховарити
В – лицемірити
Г – даремно
Д – червоніти
29. Слова, виділені в словосполученнях «вироблений піджак», «роз'їжджені черевики», «звинявся перед нею», авторка вживає для
 Текст до завдання
Синє яблуко для Ілонки
(1, 2) Сидить Ілонка біля хати така сумна, аж хустка на голові займається. Перед нею стерні та стерні. Є і ліс, на який уже дихнула осінь.
(3—6) Оце тільки повернулася з лікарні. Ішла селом, а люди, хто стрічався, казали: що з тобою, як поїхала, так половини й не стало. Та, одмахувалася Ілонка, їсти душа не прийма, а хіба тіло дурне, щоб саме по собі наростало. То так. А тільки ж чому барилась?
(7, 8) Димко (Дмитро її) вже й картоплю викубляв і пізні сливи познімав, хоч на роботі з темна до темна.
(9—11) Їй і не віриться — вдома. Он коза на обніжку спить. Справнюща та біла. Он дика груша піка всолодала і розімліла. А півники давно в колодочках, кукурікають і б'ються, аж пір'я летить.
(12—21) Через її задуму проторохтів віз. Це Сергій з діжкою води брати. Жвавий і модніший за коня.
- Здрастуйте, тітко! Прибули?
- Атож. Воду на город повезеш?
- Ну.
- Хай Параска з Ольгою до мене ввечері зайдуть.
- Скажу, та чи зайдуть. Там огірків, як гороху, набралося. До ночі будуть.
- Аби морозу не кинуло.
- А по радіо передавали два градуси.
- От-то.
(22, 23) За Сергієм прокурявилося, і знову лагідна тиша. Дерева, як цівки, бабине літо розпускають.
(24—30) А признайся, Ілонко, боїшся? Як привезли тебе в лікарню, а тоді в другу переклали. Слідом попід руки жінку завели, а вона звивалась і кричала: «Убийте, вдавіть мене, не хочу! Що вирячились? У нас тут у кожній смерть сидить!» — «Заспокойся, — сказала ти, — не поможеться. А може, ще й мине» — «Стара карга, — вискнула жінка, — тобі все одно здихати, а в мене одне в пелюшках, а друге тільки ходити навчилось!» — «Жити всім хочеться, дитино», — одказала ти. А потім одвернулась до вікна, а там сонце слабке, мов крапля олії, висіло.
(31—34) Не прикидайся, боїшся. Бо все життя чогось чекала. Поки Дмитро вивчиться, поки сини підростуть, поки хату поставите. Тепер сини на Камчатці. Сказала Дмитрові не писати, що з нею, може, й не страшне. Аби дітей зривати. Лесю, внучку, як згадає, так сльози і вдавлять. Ти ж моя маленька бабуська, казало.
(35—38) Позаторік будуватися кінчили. Кухня, зала, спальня і ще одна спальня — про гостей. Туди килим повісили, як за корову грошей уторгували, і двоє ліжок, мов пароплави, поставили. Коли немає довго листів, то підеш туди, посидиш, перини переб'єш.
(39—43) Любиш ти нову хату, хоч довго звикнути не могла. Уже кругом цегляні стіни звели, уже й дах, наче капелюх, звісився, а ти майстрам вариш, а собі сліз не збереш. Тепер хто не зайде — й похвалить. Чисто, прибрано, доріжок понатикала, рушники дівоцькі почепила. Аж цвіте скрізь, Дмитро завжди з чобітьми носиться — наче й поставить ніде.
(44—50) Аж ось і він. Скочив із мотоцикла, біжить, картузом утирається.
- Лоню! — гукнув ще здалеку, а ближче застидався. — Як добралася?
- Автобусом прямо ізвідти сюди.
- А в хаті була? Я тут той наче й не насмічував. Там у газовій плиті юшка зварена. Може, води од Гаманів принести?
- Чого ти? Я й сама принесу. А обідав?
- На таборі.
(51—56) Замовкли. Ілонка дивилась на його вироблений піджак, на роз'їжджені черевики, на комір, виношений у мотузку, і щасливо думала, скільки в неї попереду роботи.
- Там винограду кичок десять нав'язалося. Зріж, як хочеш.
- А синіх яблук уже й немає. Мабуть, дощі пострушували та вітер позбивав.
- Не може бути! — аж скрикнув. — Ану ходім!
(57) Вона встала — Димко аж одхитнувся. Пів-Ілонки.
(58) У траві гнилички мухи доїдали, а на яблуні — порожньо.
(59—63) «Як я жив із тобою? Чи хоч після весілля водив тебе в сад або на річку? Чи жалів тебе, як тягали колоди, носили відрами цемент і накладали глиною стелю? Чи питав, що болить у тебе, коли вночі, щоб мене не розбудити, виходила з хати і до ранку блукала на подвір'ї?»
- Не може бути, — ще раз видихнув Димко.
(64—68) Він скинувся на стовбур, ковзав черевиком по гілках, чіплявся за суччя, обламувався, нарешті дістався до верхівки. Ех-х-х! Щосили труснув, і поодиноке листя, злітаючи, осміхнулось до неї. — Я й хотів назбирати, та хіба за роботою вправишся, — обтрушуючи, звинявся перед нею. — Іще ті дітлахи. Ось мотнуся в колгоспний сад, там точно зосталися.
(69—72) Уже хотів до мотоцикла, але повернувся, вивернув кишеню, чорну, мов кузня, і подав їй три горішки.
- Ось на, вже поналивались.
- Нащо ти? — спаленіла.
(73—81) Схитнув плечима і знов одступив. Пом'явся, а тоді спитав:
- А як там... у Чернігові... що сказали?
- Нічого, — обізвалась тихо, — того нема.
- А тримали довго.
- Вигрівали. Усе якимись лампами.
- Так справді? Справді нема?
- Кажу ж.
- Слухай! Ну й заживемо ми з тобою, жінко! — Він гупнув картузом об землю, ляснув себе в коліна, а тоді по підборах. — Село загуде!
(82, 83) Жартома, як у молодості, зісмикнув на плечі їй хустку, підстрибом кинувся до хвіртки.
(84—86) Нараз їй стало млосно. Поточилася, обіперлася об стовпець. Треба ж отак зледащіти! А мотоцикл уже деренчав. У колесі бадилинка застряла і летіла невідомо куди...
За Л. Паламаренко, 800 слів
  • А – створення образів простих і щиросердних людей
  • Б – підкреслення того, що дія новели відбувається в селі
  • В – достовірного відтворення місцевого колориту
  • Г – ілюстрування бідності, нужденності існування героїв
30. Рядки 31—43 характеризують Ілонку як людину
 Текст до завдання
(31—34) Не прикидайся, боїшся. Бо все життя чогось чекала. Поки Дмитро вивчиться, поки сини підростуть, поки хату поставите. Тепер сини на Камчатці. Сказала Дмитрові не писати, що з нею, може, й не страшне. Аби дітей зривати. Лесю, внучку, як згадає, так сльози і вдавлять. Ти ж моя маленька бабуська, казало.
(35—38) Позаторік будуватися кінчили. Кухня, зала, спальня і ще одна спальня — про гостей. Туди килим повісили, як за корову грошей уторгували, і двоє ліжок, мов пароплави, поставили. Коли немає довго листів, то підеш туди, посидиш, перини переб'єш.
(39—43) Любиш ти нову хату, хоч довго звикнути не могла. Уже кругом цегляні стіни звели, уже й дах, наче капелюх, звісився, а ти майстрам вариш, а собі сліз не збереш. Тепер хто не зайде — й похвалить. Чисто, прибрано, доріжок понатикала, рушники дівоцькі почепила. Аж цвіте скрізь, Дмитро завжди з чобітьми носиться — наче й поставить ніде.
  • А – м'якосерду, яка ніколи не відстоює власної думки й кориться забаганкам інших
  • Б – прагматичну, яку в житті передусім цікавить комфорт, створений у власній оселі
  • В – старосвітську, для якої тихе, хоч і бідне сімейне щастя важливіше, ніж заможність
  • Г – турботливу, для якої створення затишку є виявом любові до чоловіка й дітей
31. Образ Дмитра змінюється від початку до кінця твору. Основоположною є зміна
 Текст до завдання
  • А – від інфантильності (...завжди з чобітьми носиться — наче й поставить ніде... — рядки 42—43) до сентиментальності (...вивернув кишеню, чорну, мов кузня, і подав їй три горішки... — рядки 69, 72)
  • Б – від імпульсивності (...скочив із мотоцикла, біжить, картузом утирається... — рядок 44) до виваженості (...схитнув плечима і знов одступив... — рядок 73)
  • В – від турботливості (...там у газовій плиті юшка зварена... — рядки 47, 48) до легковажності (...підстрибом кинувся до хвіртки... — рядки 82, 83)
  • Г – від безпорадності (...вироблений піджак, на роз'їжджені черевики, на комір, виношений у мотузку... — рядки 51, 52) до рішучості (...скинувся на стовбур, ковзав черевиком по гілках, чіплявся за суччя, обламувався... — рядки 64, 65)
32. Авторка натякає в новелі на казкові образи зі світової драматургії й кіно. Прочитайте запропоновані фрагменти й виберіть правильне твердження щодо твору Любові Пономаренко.
«Синій птах» — п'єса-казка Моріса Метерлінка. Дочка і син Дроворуба засинають і бачать прегарний сон. До них з'явилася Фея й послала дітей на пошуки Синього птаха. Він був їй потрібен для хворої онуки. Однак щастя не можна привласнити та приручити. За ним треба йти все життя, шукаючи його в усіх усюдах — чудове й невловиме. Синій птах не дається в руки, він вабить нас усе життя, визначає наші сподівання й діяння.
«Три горішки для Попелюшки» — фільм-казка за мотивами твору Шарля Перо. Головна героїня казки Попелюшка, — добра, весела й смілива дівчина. Як хлопчисько-шибеник, вона відмінно стріляє, скаче на коні, а, як усі дівчатка, вірить у чудеса і для їх утілення має три горішки, в одному з яких виявився й весільний подарунок для неї.
 Текст до завдання
  • А – Дмитро й Ілонка все життя соромилися своїх почуттів, тому й не мали справжнього сімейного щастя.
  • Б – Дмитро хоче хоч якось компенсувати брак уваги до Ілонки, бо розуміє, що все життя вони використали не для того, щоб бути щасливими.
  • В – Ілонка ціле життя чекала на казкового принца, Дмитро ж розумів щастя меркантильно й приземлено.
  • Г – Ілонка переконана, що їхнє з Дмитром щастя ще попереду, тому й уважає чоловіка своїм казковим принцом.
33. Рядкам 24—43 відповідає фрагмент рецензії, наведений у рядку
 Текст до завдання
  • А – Використовуючи звертання до героїні, другу особу займенників і дієслів, авторка прагне розповісти про все потаємне, що знають лиш вона й Ілонка.
  • Б – Любов Пономаренко насамперед надає слово героям, тому новела пересипана діалогами з використанням неповних, питальних і окличних речень.
  • В – Життя навколо Ілонки буяє й вирує. Майстерно трансформовані письменницею народні фразеологізми допомагають передати його строкатість, повноту.
  • Г – Стосунки подружжя розвивалися як у традиційній патріархальній українській сім'ї. Тому й лексика, що їх характеризує, доволі скупа й просторічна.
34. «Де згода в сімействі, де мир і тишина, / Щасливі там люди, блаженна сторона», — заявляють герої твору
  • А – «Наталка Полтавка»
  • Б – «Земля»
  • В – «Кайдашева сім’я»
  • Г – «Лісова пісня»
  • Д – «Катерина»
35. Назвіть героїню поеми «Гайдамаки» Т. Шевченка
  • А – Мар’яна
  • Б – Настя
  • В – Оксана
  • Г – Катерина
  • Д – Ганна
36. Утворі «Я (Романтика)» М. Хвильового поєднуються риси
  • А – неоромантизму, імпресіонізму, експресіонізму
  • Б – футуризму, сюрреалізму, екзистенціалізму
  • В – неокласицизму, імпресіонізму, неореалізму
  • Г – символізму, експресіонізму, неоромантизму
  • Д – соцреалізму, символізму, імпресіонізму
37. Прочитайте уривок із поеми І. Драча «Чорнобильська мадонна» і вкажіть, які почуття передає автор у ньому.
Вона дивиться, дивиться в душу.
Вона палить очима до дна.
А я все це дотерпіти мушу,
Бо в душі не душа, а вина.
Ну чого ти, чого ти, чого ти,
Одкараскайся геть, відійди!
Вона ж стала завзято навпроти
І пильнує очима біди.
Вона йде вже, прямує до тебе,
Одчинила вже двері — й тобі
Нахиляє це атомне небо
У своїй потойбічній журбі.
Крапля совісті є ще на денці?
Вона вірить і в краплю твою:
У твоєму житті-одноденці
Я нікчемність свою впізнаю.
Над тобою схилилась, політик,
Чи впізнав ти цю матір-вдову?
Із мільярдом поганьблених діток
Вона долю несе світову.
  • А – страху за майбутнє планети
  • Б – особистої відповідальності за долю світу
  • В – неприйняття політиків, які бездумно розпоряджаються долею землі
  • Г – жалю з приводу того, що сталося
  • Д – оптимізму, бо таке вже не може повторитися
38. На Савур-могилі відбуваються події твору
  • А – «Бондарівна»
  • Б – «Чи не той то хміль»
  • В – «Маруся Богуславка»
  • Г – «Віють вітри, віють буйні»
  • Д – «Ой Морозе, Морозенку»
39. Витончене відтворення суб'єктивних вражень, мінливих відчуттів і переживань притаманне творам
  • А – бароко
  • Б – сентименталізму
  • В – романтизму
  • Г – імпресіонізму
  • Д – експресіонізму
40. На тлі жовто-блакитного, чорного та червоного прапорів розгортаються події твору
  • А – «Україна в огні»
  • Б – «Я (Романтика)»
  • В – «Тигролови»
  • Г – «Маруся Чурай»
  • Д – «Подвійне коло»
41. Нова українська драматургія започаткована твором
  • А – Григорія Сковороди
  • Б – Тараса Шевченка
  • В – Івана Котляревського
  • Г – Івана Франка
  • Д – Івана Вишенського
42. Щоб досягти напруженості у розвитку подій, І. Нечуй-Левицький у повісті «Кайдашева сім’я» будував сюжет за принципом
  • А – нагнітання епізодів, сцен, ситуацій
  • Б – уповільнення дії за рахунок ліричних відступів
  • В – заплутування дії за допомогою інтриг, таємниць
  • Г – перемежовування сучасності з дискурсами в минуле
  • Д – чергування напружених діалогів зі спокійною, розважливою оповіддю
43. «Недалеко від ріки Серету на Буковині» відбуваються події твору
  • А – «Земля».
  • Б – «Тіні забутих предків».
  • В – «Максим Гримач».
  • Г – «Момент».
  • Д – «Камінний хрест».
44. Речення «Водилися леви, ну теж дуже рідко. Один лише раз по висипу… пройшов був лев, та й то, кому не розказую, ніхто віри не йме» взяті з твору
  • А – «Тигролови» І. Багряного
  • Б – «Мисливські усмішки» Остапа Вишні
  • В – «Лось» Є. Гуцала
  • Г – «Зачарована Десна» О. Довженка
  • Д – «Тіні забутих предків» М. Коцюбинського
45. «Як син, тобі доземно уклонюсь, і чесно гляну в чесні твої вічі», — звертається до свого народу
  • А – Василь Симоненко
  • Б – Євген Маланюк
  • В – Андрій Малишко
  • Г – Володимир Сосюра
  • Д – Василь Стус
46. «Ми з нею рідні. Ми з одного кореня.
Мабуть, один лелека нас приніс.
Батьки у нас безстрашні й невпокорені
і матері посивілі од сліз», — каже про себе й Марусю Чурай
  • А – Іван Іскра
  • Б – Мартин Пушкар
  • В – Гриць Бобренко
  • Г – Семен Горбань
  • Д – Яким Шибилист
47. У творчості Т. Шевченка переплелися літературні напрями
  • А – сентименталізм і реалізм
  • Б – романтизм і реалізм
  • В – реалізм і модернізм
  • Г – класицизм і реалізм
  • Д – бароко і романтизм
48. Життя родини Мазурів із села Семигори лягло в основу твору
  • А – Панаса Мирного
  • Б – Ольги Кобилянської
  • В – Івана Нечуя-Левицького
  • Г – Григорія Квітки-Основ’яненка
  • Д – Івана Карпенка-Карого
49. «Матінко моя ріднесенька! Утінко моя, перепілочко, голубонько!… Не розлучайте мене з моїм Василечком», — просить героїня твору
  • А – Івана Котляревського
  • Б – Тараса Шевченка
  • В – Григорія Квітки-Основ’яненка
  • Г – Марка Вовчка
  • Д – Лесі Українки
50. «Нехай знають і наших! Бо є такі люди, що говорять та й пишуть, буцімто з наших ніхто не втне, щоб було і звичайне, і ніжне, і розумне», — пише автор у передмові до свого твору
  • А – “Маруся”
  • Б – “Інститутка”
  • В – “Кайдашева сім’я»
  • Г – “Людина”
  • Д – “Тіні забутих предків”
51. Рядки

«Ніч у сніговій завії
крутиться довкола стріх.
У долоні у Марії
місяць — золотий горіх»

написав
  • А – Богдан-Ігор Антонич.
  • Б – Максим Рильський.
  • В – Олександр Олесь.
  • Г – Микола Вороний.
  • Д – Павло Тичина.
52. Мріє «зложити докупи обидва береги Дніпрові, щоб обидва... приклонились під одну булаву», сам «був воїн уроди, красоти дуже дивної; був високий, огрядний собі пан, кругловидий, русявий, голова в кучерях, як у золотому вінку; очі ясні, веселі, як зорі, і вже чи як ступить, чи заговорить, то справді по-гетьманськи» — це герой «Чорної ради» П. Куліша
  • А – Кирило Тур
  • Б – Черевань
  • В – Сомко
  • Г – Брюховецький
  • Д – Шрам
53. І. Вишенський у своєму «Посланні до єпископів» звинувачує церковних владик
  • А – у порушенні миру між народами
  • Б – у варварському ставленні до книг, мистецьких шедеврів
  • В – у руйнівному впливові на навколишнє середовище
  • Г – у нехтуванні євангельських заповідей та церковних традицій
  • Д – у запереченні технічного прогресу людства та перешкоджанні йому
54. Установіть відповідність між назвою твору і жанром
1 – «Тигролови», І. Багряний
2 – «Чорна рада», П. Куліш
3 – «Маруся», Г. Квітка-Основ’яненко
4 – «Максим Гримач», Марко Вовчок
А – сентиментальна повість
Б – оповідання
В – соціально-побутова повість
Г – пригодницький роман
Д – історичний роман
55. Установіть відповідність між військовим загоном і його очільником.
1 – “Загоном Добровольчої армії генерала Антона Денікіна командував”
2 – “Купу кінного козацтва головного отамана Симона Петлюри вів”
3 – “З-за ліска вискочили вершники з чорним прапором, розгорнулися, пропустивши наперед тачанки, “до зброї! по конях! кулемети! махновці!” Їх вів
4 – “І тоді за дощем з’явилося марево: розгорнувся здалеку червоний прапор кінного загону інтернаціонального полку”, яким вів командував
А – Половець Андрій
Б – Половець Оверко
В – Половець Панас
Г – Половець Іван
Д – Половець Сашко
56. Установіть відповідність між письменником і висловлюванням про нього.
1 – Микола Куліш
2 – Григір Тютюнник
3 – Василь Стус
4 – Остап Вишня
А – «Серед його тюремних творів для мене найдорожчі його інтимні поезії, його відчайдушне вміння знаходити для душі місце всюди — в найкарколомніших знущаннях, у найбезпросвітнішому мороці сучасності»
Б – «Залюбки маскувався під «простачка», який здебільш з усім погоджується, але від нього повівало казковим «дурником», перед яким пасують мудреці і королі. Такого «простака» грає він і в автобіографії»
В – «Український театр дістав свою найкращу комедію, може, свою єдину комедію, якщо властивістю комедії вважати легкість, грайливість, ритмічність, грацію на підложжі глибокого, але тільки натякненого змісту»
Г – «Поет жив у час, що заправив генія на роль блазня. І поет згодився на цю роль… Він обрізав усякі живі контакти, замінивши їх цілком офіційною інформацією. У цих умовах поет міг тільки конати, а не рости»
Д – «Його новели і повісті суворі, витримані у вищих вимогах правди життєвої і художньої, автор не заграє зі світом, з героями й з істиною, письмо його точне, вивірене, ощадливе, часто новели нагадують мовби гравюри на сталі»
57. Установіть відповідність між жанром і назвою твору
1 – сонет
2 – комедія
3 – роман
4 – повість
А – «Чорна рада»
Б – «Наталка Полтавка»
В – «Маруся»
Г – «Хазяїн»
Д – «Шевченко»


Немає коментарів:

Дописати коментар