пʼятницю, 14 квітня 2017 р.

Екологічний бумеранг

ЕКОЛОГІЧНИЙ БУМЕРАНГ /для 7 учнів класу/
Конкурсна програма до Дня охорони навколишнього середовища
Мета: виховувати шанобливе ставлення до всього живого, любов до рідного краю, відповідальність за збереження природи.
Учитель. Добрий день, дорогі друзі! Сьогодні ми проведемо гру «Екологічний бумеранг». Сподіваємося, що тут зібралися не байдужі до нашого справжнього скарбу — Природи.
Ведучий 1. Сьогодні ми поговоримо про проблеми екології. «Екологіч­ний бумеранг» означає: нерозумні дії людей на планеті Земля повернуться великими нещастями для людства, адже «бумеранг» — це «повернення». Як людина ставитиметься до природи, так і природа — до людини.
Ведучий 2. Ми, люди, повинні не тільки користуватися тими блага­ми, які приносить нам у дар природа. Найголовніше — зберегти Зем­лю, наш дім. Адже лише бережливе і розумне ставлення до природи може зберегти її для нас і майбутніх поколінь.
Учитель. Для того, щоб хоч якось привернути увагу людства до проблем екології, було видано Червоні книги, в які заносяться назви рослин і тварин, що перебувають на межі знищення.
Ведучий 1. Перше видання Червоної книги України вийшло 1980 року. До неї було занесено 150 видів рослин і 85 видів тварин.
Ведучий 2. Друге видання Червоної книги (том 2 «Тваринний світ») вийшло 1994 року. До неї потрапило вже 382 види тварин.
Ведучий 1. Червона книга України (том «Рослинний світ») вийшла 1996 року. До неї включено вже 541 вид рослин і грибів.
Ведучий 2. У 1998 році Міжнародний союз охорони природи видав перший величезний так званий червоний список рідкісних та зникаю­чих рослин світу. Список містить інформацію про 33789 видів рослин, які потребують охорони у всьому світі.
Учитель. Як бачимо, кількість тварин і рослин, що перебувають на межі знищення, з кожним роком збільшується. Зареєстровано, що кожного року з лиця Землі зникає близько 52 видів рослин і тварин. І тому нам потрібно берегти природу, знати і любити її.
Ведучий 2. Сподіваємося, що сьогоднішня гра переконає вас у цьому.
Ведучий 1. Отже, розпочинаємо нашу гру. Клас поділимо на 2 гру­пи, які оберуть собі капітанів. Просимо піднятися капітанів і оголо­сити назву команди.
Ведучий 2. За грою буде стежити журі у складі (Козленко Д. та Костельнюк К.).
Ведучий 1. Перший тур — «Розминка». Вашій увазі пропонуємо низку запитань, які будуть ставитися кожній команді по черзі. Якщо команда не знатиме відповіді, то команда-суперник матиме право на відповідь. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 б.
Запитання:
1. Чи може страус назвати себе птахом? (Ні, бо не вміє говорити.)
2.  До яких пір можна йти у ліс? (До середини, далі — з лісу.)
3.  Чого немає в капусті й баклажанах, але є в помідорах і огірках? (Лі­тера «о».)   
4.  Знайди зайве:
а)  оселедець, бобер, акула, камбала, тріска;
б)  слива, яблуко, апельсин, огірок, абрикос.
5. Яку країну можна носити на голові? (Панама.)
6. Який острів кричить про себе, що він — одяг? (Ямайка.)
7.  Обриси якої країни нагадують чобіток? (Італії.)
Ведучий 1. На наступні запитання вам потрібно буде дати правиль­ну відповідь із запропонованих.
1. Яка птаха годує пташенят молоком:
а)  Пінгвін;    б) зозуля;         в) лебідь?
2.  Чому коти часто і довго вмиваються:
а)  Роблять це просто так;
б)  змивають свій запах;
в)  дуже люблять чистоту?
Ведучий 2. Другий тур — «Інтелектуал». Кожна команда отри­мує зараз аркуш із завданнями. Вони однакові для обох команд. Вам потрібно їх якнайшвидше виконати. Правильна відповідь — 2 бали. Максимальна оцінка за цей конкурс — 6 балів.
Завдання:
1.      Допоможіть дістатися кішці до мишки. Для цього змінюйте в кож­ному наступному слові одну букву так, щоб-утворилося нове слово.
Мишка
Шишка
Шашка
Кашка
Кішка.
2. Змінивши один приголосний звук на інший, перетворіть свій­ську тварину, що відзначається впертістю, на птаха. (Осел — орел.)
3.      Перегрупувавши букви, перетворіть невеликий ліс на птаха. (Лі­сок — сокіл.)
(Журі оголошує результати двох конкурсів.)
Ведучий 1. Третій тур називається «Усі на захист друзів». Вам по­трібно придумати рекламу захисту тварин чи рослин. Конкурс оціню­ється сімома балами.
(Журі оголошує результат конкурсу.)
Ведучий 2. Наступний тур — конкурс капітанів. А називається він «Вірю — не вірю». Вам буде зачитано по черзі низку тверджень, а ви повинні сказати, правда це чи ні. Правильна відповідь — 1 бал.
1.      Чи плачуть великі черепахи? (Так.)
2.      Чи правда, що восьминіг від страху стає дуже білим? (Так.)
3.      У меч-риби кінчик меча отруйний? (Ні.)
4.      Краби піднімаються на поверхню на дельфінах? (Ні.)
5.      Чи правда, що розміри деяких ліан досягають висоти Ейфелевої вежі? (Так.)
6.      Чи правда, що вік риби визначають за лукою? (Так.)
7.      Чи є риби, які виробляють електричний струм? (Є: скати, вугри, соми.)
8.      Чи правда, що риби вміють ловити рибу? (Так.)
9.      Чи правда, що косатка – риба? (Ні.)Чому?
10. А акула ссавець? Вона ж народжує дітей. (Ні.)
Ведучий 1. А зараз останній тур для команд. Ви отримаєте запи­тання. Відповідь оцінюється в 3 бали.
Запитання
1.      Що ви робитимете, коли на ваших очах затоптують траву, квіти?
2.      Що ви робитимете, коли ненароком зіпсуєте грибницю їстівного гриба?
3.      Що ви робитимете, коли побачите на березі пусті консервні бан­ки, шматки паперу?
4.      Що ви робитимете, коли на ваших очах ламатимуть гілки дерева?
Учитель. Дякуємо учням за цікаву гру. А зараз надаємо слово журі, яке підіб'є підсумок і оголосить переможця. (Журі оголошує результат гри: переможцями стали Боровинська В. та Сікорський І.)
 





 



 




Немає коментарів:

Дописати коментар