середа, 28 листопада 2018 р.

відповіді к\р №2 з УМ 10 (філологічний профіль)

Контрольна робота № 2 (10 кл. філологічний профіль)
Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія
Тестування
І варіант
1.      Укажіть, чим творяться приголосні звуки
А струменем видихуваного повітря
Б голосом і шумом
В тільки шумом
Г тільки голосом
2.      Оберіть звук за такою характеристикою: голосний заднього ряду, середнього підняття, лабіалізований
А [о]                  Б [і]                   В [и]                       Г [е]
3.      Оберіть рядок, у якому можливе чергування у//в у всіх словах
А узимку, уранці, учитель, усякий, усе, уперед
Б укусити, Ужгород, Україна, усмішка, умова
В учорашній, умова, уночі, уміння, указка
Г уперед, урок, удень, упоратися, устигнути
4.      Оберіть рядок, у якому відбувається асиміляція за дзвінкістю/глухістю в усіх словах
А отже, лічба, мотузка, повсякчасний
Б молотьба, футбол, якби, стежка
В боротьба, тітчин, мерехтіти, вітчим
Г вести, просьба, баскетбол, дігтяр
5.      Укажіть рядок слів з однаковою кількістю звуків і букв
А бджілка, зяблик, щільно, портьєра
Б б’єшся, черешня, пам’ять, рельєф
В щільний, грядка, зйомка, гайок
Г воюють, сюрприз, якийсь, зозуля
6.      Укажіть слово, у якому спостерігається явище подвоєння
А спілкування             Б вміння               В обличчя                Г вважають
7.      Укажіть рядок, у якому всі слова пишуться з апострофом
А бар...єр, б...юджет, Р...єпін, тьм...яний
Б сузір...я, м...ята, в...яз, св...ято
В в...юнок, п...ять, об...єднати, прем...єра
Г сер...йозний, п...єса, р...яд, в...язальниця
8.      Укажіть рядок, у якому всі слова пишуться з м'яким знаком
А Суец..., кин...те, легін..., різ...кий
Б повір...те, Казан...чук, міл...йон, близ...ко
В чебрец..., париз…кий, силон...ка, гребін...чик
Г галуз..., суціл...ний, різ...бяр, малесен...кий
9.      Визначте словосполучення, у якому допущено орфографічну помилку
А моя автобіографія      Б блінчики з м'ясом         В вулиця Різдв'яна          Г моя шампунь
10.  За алфавітним порядком записано всі слова рядка
А чесний, чіткий, чипси, чотири
Б ватний, Валерій, вантаж, віра
В гачок, ґава, естетичний, Євген
Г калач, Лідія, міріада, мирний
Д фортепіано, фортуна, фламінго, фиркання
11.  Оберіть рядок, у якому в одному зі слів допущено орфографічну помилку (велика — мала літера)
А Франкова збірка, Франкова поезія
Б Нитка Аріадни, Аріаднина лялька
В Львівська площа, львівські вулиці
Г проспект Хіміків, площа Хіміків
12.  Визначте рядок, у якому подвоєння приголосних відбувається в усіх словах
А від...іл, розріс...я, міськ...ом, лимон...ий
Б клоч...я, насін...я, гіл...я, підвікон...я
В зран...я, стат...я, суд...я, здорове...ий
Г нескінчен...ий, невблаган...ий, насін...я
13.  Укажіть рядок, у якому всі слова пишуться разом
А діаметрально/протилежний, машино/будівний, південно/східний, гірко/солоний
Б темно/зелений, червоно/гарячий, право/бережний, м'ясо/молочний
В життє/дайний, жовто/гарячий, пів/неба, військ/комат
Г унтер/офіцер, мікро/скоп, жовто/голубий, само/хід
14.  Віднайдіть рядок, у якому замість пропусків слід писати літеру и в усіх словах
А в...мпел, Корс...ка, патр...от, грац...озний
Б к...шлак, Грец...я, к...парис, с...нус
В Корд...льєри, граф...н, Кр...т, р...туал
Г ліценз...я, ск...пидар, сп...рт, г...рлянда
15.  Оберіть рядок, у якому з великої літери потрібно писати лише перше слово власної назви
А (З,з)елена (Н,н)еділя, (В,в)елика (В,в)едмедиця
Б (С,с)вято (Т,т)рійці, (Г,г)олова (В,в)верховної (Р,р)ади
В (К,к)онституція (У,у)країни, (П,п)агорб (С,с)лави
Г  (К,к)римський (П,п)івострів, (Ч,ч)орне (М.м)оре
16.  Укажіть рядок, у якому в одному зі слів допущено помилку під час переносу
А яр-лик, якнай-легше, стін-газета, зі-в'янути, са-джанець
Б І. П.-Котляревський, без'-язикий, дово-джу, по-клик, буль-йон
В сер-йозно, нянь-чин, вій-сько, дзьо-бати, вояч-чина
Г мен-ший, зап'я-стний, товари-ство, ви-мкнути, під-йом
17.  Помилку в написанні імен по батькові допущено в рядку
А Гергійович, Гергіївна
Б Григорійович, Григоріївна
В Андрійович, Андріївна
Г Миколайович, Миколаївна
18.  Укажіть речення, у яких є слова з м’якими приголосними (дві відповіді)
А Вір у сили свої молодії.
Б Зимовий вечір. Тиша.
В Прокидаюся. Розвиднюється. Тиша.
Г Весна. Жайворонки в небі.
19.  Укажіть рядок, у якому у формі орудного відмінка відбувається подвоєння літер у всіх словах (дві відповіді)
А височінь, жовч, ясність
Б сіножать, січ, поміч
В заполоч, віддаль, ніч
Г міль, кіновар, деталь
20.  Оберіть речення, у яких частка не пишеться окремо (дві відповіді)
А Мені поля задумливо шептали свої ніким не/співані пісні.
Б У не/голодного на думці гульня, а в голодного обід.
В Де багато кухарів, там собаки не/голодні.
Г Лихий кухар або не/досолить, або пересолить.
21.  Установіть відповідність між характеристиками звуко-буквеного складу та прикладами
1)   звуків і букв порівну В
А заява, з’єднати, щастя
2)   букв на дві більше, ніж звуків Д
Б сіль, насіння, дзеркало
3)   букв на одну більше, ніж звуків Б
В щедрість, приїжджати, портьєра
4)   букв на одну менше, ніж звуків А
Г щоденник, симпатія, шістсот
Д сьогодення, дзеленчання, твердження
22.  Установіть відповідність між значеннями префікса та прикладами
1)   на позначення збільшеної якості Г
А присолений
2)   на позначення неповної дії   А
Б присілок
3)   на позначення знаходження біля чогось Б
В прізвище
4)   на позначення приєднання Д
Г пресолодкий
Д приїхати
Примітка:
1 – 20 завдання по 1 балу, 21 й 22 по 2 бали, всього 24. Набрану суму балів ділимо на 2 = оцінка.
Контрольна робота № 2 (10 кл. філологічний профіль)
Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія
Тестування
ІІ варіант
1.      Укажіть, чим творяться голосні звуки
А голосом і шумом
Б тільки шумом
В тільки голосом
Г струменем видихуваного повітря
2.      Оберіть звук за такою характеристикою: приголосний, губний, глухий, щілинний
А [ф]           Б [п]           В [т]             Г [ш]
3.      Укажіть рядок слів, у яких на місці пропуску треба писати букву ц в усіх словах
А представни…тво, бра…тво, чума…тво
Б пасічни…тво, мецена…тво, декаден…тво
В будівни…тво, молоде…тво, звірівни…тво
Г піра…тво, парубо…тво, гайдама…тво
4.      Оберіть рядок, у якому відбувається асиміляції за м’якістю в усіх словах
А порядність, свіжість, доблесть, свято
Б кузня, молодість, міцні, гінці
В радість, стяги, листя, пісняр
Г Наталці, рибалці, український, листя
5.      Укажіть рядок слів з однаковою кількістю звуків і букв
А малювання, симпатія, пісня, якість
Б тямущий, рум’янець, духмяно, боєць
В геній, суниця, пам’ять, єднання
Г дзбан, рядок, потьмяніти, щоденник
6.      Укажіть слово, у якому спостерігається явище подовження
А цінний            Б покоління           В годинник              Г піддався
7.      Укажіть рядок, у якому всі слова пишуться з апострофом
А Р...єпін, пів...яблука, м...якість, об...ївся
Б прислів...я, міжгір...я, дев...ять, тьм...яний
В цв...ях, м...яч, черв...як, сім...я
Г пам...ять, луб...я, з...їжджаються, ад...ютант
8.      Оберіть рядок, у якому всі слова пишуться з м'яким знаком
А тюр...ма, крутят...ся, чебрец..., ручен...ка
Б сербс...кий, т...мяний, приз...ба, с...огодні
В Натал...ці, пишеш..., бояз...кий, гір...кий
Г спілчанс…кий, Уман...щина, біл..., тон...ший
9.      Продовжте твердження: «Історично сформована, уніфікована система правил, що визначають написання слів згідно з усталеними нормами, — це...»
А орфографія              Б орфоепія              В фонетика               Г фонологія
10.  За алфавітним порядком записано всі слова рядка
А бавити, багато, батарея, баталія
Б габарити, гавкати, ґатунок, гачок
В десяток, династія, діалог, дочка
Г жалість, жертва, журі, журавель
Д широко, шість, шепіт, шоколад
11.  Визначте рядок, у якому в одному зі слів допущено орфографічну помилку (велика — мала літера)
А гордіїв вузол, Гордіїв комп'ютер
Б Довженкові фільми, Довженків сад
В Почаївська Лавра, почаївські пам'ятки
 Г Шевченківська премія, шевченківська земля
12.  Оберіть рядок, у якому подвоєння приголосних відбувається в усіх словах
А вис...ати, доніс...я, роззнайомитися, в...ижатися
Б л...ючи, стат...ей, колос...я, від...аленість
В священ...ий, невпізнан...ий, міськ...ом, піднесен...о
Г стат...я, навчан...я, картин...ий, жадан...ий
13.  Укажіть рядок, у якому всі слова пишуться окремо
А горизонтально/вертикальний, горизонтально/опуклий, горизонтально/спрямований, горизонтально/протилежний
Б історико/архівний, історико/правовий, історико/художній, історико/мемуарний
В суспільно/корисний, суспільно/небезпечний, суспільно/необхідний, суспільно/значущий
Г курортно/готельний, курортно/оздоровчий, курортно/туристичний, курортно/лікувальний
14.  Визначте рядок, у якому замість пропусків слід писати літеру и в усіх словах
А Ц...церон, міт...нг, віз...т, єг...птянин
Б през...дент, автор...тарний, д...р...гент, аж...отаж
В рас...зм, тер...кон, дез...нфекція, ас...гнація
Г д...аметр, картр...дж, ф...нансист, ч...пси
15.  Оберіть рядок, у якому з великої літери потрібно писати тільки перше слово власної назви
А (С,с)трасний (Т,д)тиждень, (Ч,ч)умацький (Ш,ш)лях
Б (С,с)вято (І,і)вана (К,к)упала, (А,а)академія (М,м)мистецтв (У,у)країни
В (Д,д)руга (С,с)вітова (В,в)ійна, (М,м)узей (Н,н)ародної (А,а)архітектури і (П,п)обуту
Г (У,у)каз (П,п)резидента (У,у)країни, (К,к)аннський (К,к)кінофестиваль
16.  Укажіть рядок, у якому в одному зі слів під час переносу допущено помилку
А прем'-єра, віл-ла, ніжно-блакитний, пів-ніч, від-жити
Б зі-пхнути, перев-чити, тьмя-ний, вер-б'я, най-кращий
В мав-пячий, під-звітний, геть-ман, об-бити, студент-ський
Г форпост-ний, без-захисний, за-сміявся, пів-Європи, спросон-ня
17.  Помилку в написанні імені по батькові допущено в рядку


А Кузьмич, Кузьмівна
Б Петрович, Петрівна
В Юрійович, Юр’ївна
Г Ілліч, Іллівна


18.  Укажіть речення, у яких у віділених словах є звук [й] (дві відповіді)
А Покосили трави, засіяли лан.
Б Сядемо гуртом і поговоримо.
В Без тебе і життя нема.
Г Міжгір’я вкрилися туманом.
19.  Укажіть рядок, у якому у формі О. в. відбувається подвоєння літер у всіх словах (дві відповіді)
А папороть, фальш, матір
Б медаль, Керч, повість
В зелень, гуаш, мідь
Г піч, сіль, печаль
20.  Оберіть речення, у яких частка не пишеться окремо (дві відповіді)
А Соловей піснями не/ситий.
Б Хоч мороз і припікає, зате комарів не/має.
В Де слова з ділом розходяться, там не/порядки водяться.
Г У польоті, ніким не/бачені, я спрямовую кораблі.
21.  Установіть відповідність між характеристиками звуко-буквеного складу та прикладами
1)   звуків і букв порівну В
А ящірка, юстиція, щонайщасливіше
2)   звуків на один більше, ніж букв Б
Б ялиця, об’єднати, пощастило
3)   звуків на один менше, ніж букв Г
В зникають, щастить, писарчук
4)   звуків на два більше, ніж букв А
Г походжають, повернуться, змагання
Д беззаконня, гіллячка, бадьорість
22.  Установіть відповідність між значеннями префікса та прикладами
1)   на позначення збільшеної якості Д
А прем’єрний
2)   на позначення неповної дії В
Б прив’язати
3)   на позначення знаходження біля чогось Г
В прив’ялити
4)   на позначення приєднання Б
Г прикарпатський
Д престарий
Примітка:

1 – 20 завдання по 1 балу, 21 й 22 по 2 бали, всього 24. Набрану суму балів ділимо на 2 = оцінка. 

За матеріалами часопису"Українська мова та література. Бібліотека"

Немає коментарів:

Дописати коментар