Контрольна робота № 2 (10 кл. філологічний профіль)
Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія
Тестування
І варіант
1. Укажіть,
чим творяться приголосні звуки
А струменем видихуваного
повітря
Б голосом
і шумом
В тільки шумом
Г тільки голосом
2. Оберіть звук за такою характеристикою:
голосний заднього ряду, середнього підняття, лабіалізований
А [о] Б [і] В [и] Г [е]
3.
Оберіть рядок, у якому можливе чергування
у//в у всіх словах
А узимку, уранці, учитель,
усякий, усе, уперед
Б
укусити, Ужгород, Україна, усмішка, умова
В
учорашній, умова, уночі, уміння, указка
Г
уперед, урок, удень, упоратися, устигнути
4.
Оберіть рядок, у якому відбувається
асиміляція за дзвінкістю/глухістю в усіх словах
А
отже, лічба, мотузка, повсякчасний
Б
молотьба, футбол, якби, стежка
В
боротьба, тітчин, мерехтіти, вітчим
Г вести, просьба, баскетбол,
дігтяр
5.
Укажіть рядок слів з однаковою кількістю
звуків і букв
А
бджілка, зяблик, щільно, портьєра
Б б’єшся, черешня, пам’ять,
рельєф
В
щільний, грядка, зйомка, гайок
Г
воюють, сюрприз, якийсь, зозуля
6.
Укажіть слово, у якому спостерігається явище
подвоєння
А
спілкування Б вміння В обличчя Г
вважають
7.
Укажіть рядок, у якому всі слова
пишуться з апострофом
А бар...єр, б...юджет, Р...єпін,
тьм...яний
Б сузір...я, м...ята, в...яз,
св...ято
В в...юнок, п...ять,
об...єднати, прем...єра
Г сер...йозний, п...єса, р...яд,
в...язальниця
8.
Укажіть рядок, у якому всі слова
пишуться з м'яким знаком
А Суец..., кин...те, легін...,
різ...кий
Б повір...те, Казан...чук,
міл...йон, близ...ко
В чебрец..., париз…кий,
силон...ка, гребін...чик
Г галуз..., суціл...ний,
різ...бяр, малесен...кий
9.
Визначте словосполучення, у якому
допущено орфографічну помилку
А моя автобіографія Б
блінчики з м'ясом В вулиця
Різдв'яна Г моя шампунь
10. За
алфавітним порядком записано всі слова рядка
А
чесний, чіткий, чипси, чотири
Б
ватний, Валерій, вантаж, віра
В гачок, ґава, естетичний, Євген
Г
калач, Лідія, міріада, мирний
Д
фортепіано, фортуна, фламінго, фиркання
11. Оберіть рядок, у якому в одному зі слів допущено
орфографічну помилку (велика — мала літера)
А Франкова збірка, Франкова поезія
Б Нитка Аріадни, Аріаднина
лялька
В Львівська площа, львівські
вулиці
Г проспект Хіміків, площа Хіміків
12. Визначте рядок, у якому подвоєння приголосних
відбувається в усіх словах
А від...іл, розріс...я,
міськ...ом, лимон...ий
Б клоч...я, насін...я, гіл...я,
підвікон...я
В зран...я, стат...я, суд...я,
здорове...ий
Г нескінчен...ий, невблаган...ий,
насін...я
13. Укажіть рядок, у якому всі слова пишуться разом
А діаметрально/протилежний,
машино/будівний, південно/східний, гірко/солоний
Б темно/зелений, червоно/гарячий,
право/бережний, м'ясо/молочний
В життє/дайний,
жовто/гарячий, пів/неба, військ/комат
Г унтер/офіцер, мікро/скоп,
жовто/голубий, само/хід
14. Віднайдіть рядок, у якому замість пропусків слід
писати літеру и в усіх словах
А в...мпел, Корс...ка, патр...от,
грац...озний
Б к...шлак, Грец...я, к...парис,
с...нус
В Корд...льєри, граф...н,
Кр...т, р...туал
Г ліценз...я, ск...пидар, сп...рт,
г...рлянда
15. Оберіть рядок, у якому з великої літери потрібно
писати лише перше слово власної назви
А (З,з)елена (Н,н)еділя,
(В,в)елика (В,в)едмедиця
Б (С,с)вято (Т,т)рійці, (Г,г)олова
(В,в)верховної (Р,р)ади
В (К,к)онституція (У,у)країни, (П,п)агорб
(С,с)лави
Г (К,к)римський (П,п)івострів, (Ч,ч)орне
(М.м)оре
16. Укажіть рядок, у якому в одному зі слів допущено
помилку під час переносу
А яр-лик, якнай-легше,
стін-газета, зі-в'янути, са-джанець
Б І. П.-Котляревський,
без'-язикий, дово-джу, по-клик, буль-йон
В сер-йозно, нянь-чин, вій-сько,
дзьо-бати, вояч-чина
Г мен-ший, зап'я-стний,
товари-ство, ви-мкнути, під-йом
17. Помилку в написанні імен по батькові допущено в рядку
А Гергійович, Гергіївна
Б Григорійович, Григоріївна
В Андрійович, Андріївна
Г Миколайович, Миколаївна
18. Укажіть
речення, у яких є слова з м’якими приголосними (дві відповіді)
А Вір у сили свої молодії.
Б
Зимовий вечір. Тиша.
В Прокидаюся. Розвиднюється.
Тиша.
Г
Весна. Жайворонки в небі.
19. Укажіть рядок, у якому у формі орудного відмінка
відбувається подвоєння літер у всіх словах (дві відповіді)
А височінь, жовч, ясність
Б сіножать, січ, поміч
В заполоч, віддаль, ніч
Г міль, кіновар,
деталь
20. Оберіть речення, у яких частка не пишеться окремо
(дві відповіді)
А Мені поля задумливо
шептали свої ніким не/співані пісні.
Б У не/голодного
на думці гульня, а в голодного обід.
В Де багато кухарів, там собаки не/голодні.
Г Лихий кухар або не/досолить, або
пересолить.
21. Установіть
відповідність між характеристиками звуко-буквеного складу та прикладами
1) звуків
і букв порівну В
|
А
заява, з’єднати, щастя
|
2) букв
на дві більше, ніж звуків Д
|
Б
сіль, насіння, дзеркало
|
3) букв
на одну більше, ніж звуків Б
|
В
щедрість, приїжджати, портьєра
|
4) букв
на одну менше, ніж звуків А
|
Г
щоденник, симпатія, шістсот
|
Д
сьогодення, дзеленчання, твердження
|
22. Установіть
відповідність між значеннями префікса та прикладами
1) на
позначення збільшеної якості Г
|
А
присолений
|
2) на
позначення неповної дії А
|
Б
присілок
|
3) на
позначення знаходження біля чогось Б
|
В
прізвище
|
4) на
позначення приєднання Д
|
Г
пресолодкий
|
Д
приїхати
|
Примітка:
1 – 20 завдання по
1 балу, 21 й 22 по 2 бали, всього 24. Набрану суму балів ділимо на 2 = оцінка.
Контрольна робота № 2 (10 кл. філологічний профіль)
Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія
Тестування
ІІ варіант
1. Укажіть,
чим творяться голосні звуки
А голосом і шумом
Б тільки шумом
В
тільки голосом
Г струменем видихуваного
повітря
2. Оберіть звук за такою характеристикою: приголосний,
губний, глухий, щілинний
А [ф] Б [п] В [т] Г [ш]
3.
Укажіть рядок слів, у яких на місці пропуску
треба писати букву ц в усіх словах
А
представни…тво, бра…тво, чума…тво
Б
пасічни…тво, мецена…тво, декаден…тво
В будівни…тво, молоде…тво,
звірівни…тво
Г
піра…тво, парубо…тво, гайдама…тво
4.
Оберіть рядок, у якому відбувається
асиміляції за м’якістю в усіх словах
А
порядність, свіжість, доблесть, свято
Б
кузня, молодість, міцні, гінці
В радість, стяги, листя, пісняр
Г
Наталці, рибалці, український, листя
5.
Укажіть рядок слів з однаковою кількістю
звуків і букв
А
малювання, симпатія, пісня, якість
Б
тямущий, рум’янець, духмяно, боєць
В геній, суниця, пам’ять, єднання
Г
дзбан, рядок, потьмяніти, щоденник
6.
Укажіть слово, у якому спостерігається явище
подовження
А
цінний Б покоління В
годинник Г піддався
7.
Укажіть рядок, у якому всі слова
пишуться з апострофом
А Р...єпін, пів...яблука,
м...якість, об...ївся
Б прислів...я, міжгір...я,
дев...ять, тьм...яний
В цв...ях, м...яч, черв...як,
сім...я
Г пам...ять, луб...я,
з...їжджаються, ад...ютант
8.
Оберіть рядок, у якому всі слова
пишуться з м'яким знаком
А тюр...ма, крутят...ся,
чебрец..., ручен...ка
Б сербс...кий, т...мяний,
приз...ба, с...огодні
В Натал...ці, пишеш...,
бояз...кий, гір...кий
Г спілчанс…кий, Уман...щина,
біл..., тон...ший
9.
Продовжте твердження:
«Історично сформована, уніфікована система правил, що визначають написання слів
згідно з усталеними нормами, — це...»
А
орфографія Б орфоепія В фонетика Г фонологія
10. За алфавітним порядком записано всі слова рядка
А бавити, багато, батарея, баталія
Б габарити, гавкати, ґатунок,
гачок
В десяток, династія,
діалог, дочка
Г жалість, жертва, журі, журавель
Д широко, шість, шепіт, шоколад
11. Визначте рядок, у якому в одному зі слів допущено орфографічну
помилку (велика — мала літера)
А гордіїв вузол, Гордіїв комп'ютер
Б Довженкові фільми, Довженків сад
В Почаївська Лавра,
почаївські пам'ятки
Г Шевченківська
премія, шевченківська земля
12. Оберіть рядок, у якому подвоєння приголосних відбувається
в усіх словах
А вис...ати, доніс...я,
роззнайомитися, в...ижатися
Б л...ючи, стат...ей, колос...я,
від...аленість
В священ...ий, невпізнан...ий,
міськ...ом, піднесен...о
Г стат...я, навчан...я,
картин...ий, жадан...ий
13. Укажіть рядок, у якому всі слова пишуться окремо
А
горизонтально/вертикальний, горизонтально/опуклий,
горизонтально/спрямований, горизонтально/протилежний
Б
історико/архівний, історико/правовий,
історико/художній, історико/мемуарний
В суспільно/корисний, суспільно/небезпечний,
суспільно/необхідний, суспільно/значущий
Г
курортно/готельний, курортно/оздоровчий,
курортно/туристичний, курортно/лікувальний
14. Визначте рядок, у якому замість пропусків слід писати
літеру и в усіх словах
А Ц...церон, міт...нг,
віз...т, єг...птянин
Б през...дент, автор...тарний,
д...р...гент, аж...отаж
В рас...зм, тер...кон,
дез...нфекція, ас...гнація
Г д...аметр, картр...дж,
ф...нансист, ч...пси
15. Оберіть рядок, у якому з великої літери потрібно писати
тільки перше слово власної назви
А (С,с)трасний (Т,д)тиждень,
(Ч,ч)умацький (Ш,ш)лях
Б (С,с)вято (І,і)вана (К,к)упала,
(А,а)академія (М,м)мистецтв (У,у)країни
В (Д,д)руга (С,с)вітова
(В,в)ійна, (М,м)узей (Н,н)ародної (А,а)архітектури і (П,п)обуту
Г (У,у)каз (П,п)резидента
(У,у)країни, (К,к)аннський (К,к)кінофестиваль
16. Укажіть рядок, у якому в одному зі слів під час
переносу допущено помилку
А прем'-єра, віл-ла,
ніжно-блакитний, пів-ніч, від-жити
Б зі-пхнути, перев-чити,
тьмя-ний, вер-б'я, най-кращий
В мав-пячий, під-звітний, геть-ман,
об-бити, студент-ський
Г форпост-ний, без-захисний,
за-сміявся, пів-Європи, спросон-ня
17. Помилку в написанні імені по батькові допущено в рядку
А Кузьмич, Кузьмівна
Б Петрович, Петрівна
В Юрійович, Юр’ївна
Г Ілліч, Іллівна
18. Укажіть
речення, у яких у віділених словах є звук [й] (дві відповіді)
А Покосили трави, засіяли лан.
Б
Сядемо гуртом і поговоримо.
В
Без тебе і життя нема.
Г Міжгір’я вкрилися туманом.
19. Укажіть рядок, у якому у формі О. в. відбувається
подвоєння літер у всіх словах (дві відповіді)
А папороть, фальш, матір
Б медаль, Керч, повість
В зелень, гуаш, мідь
Г піч, сіль, печаль
20. Оберіть речення, у яких частка не пишеться окремо
(дві відповіді)
А Соловей піснями не/ситий.
Б Хоч мороз і припікає, зате
комарів не/має.
В Де слова з ділом розходяться,
там не/порядки водяться.
Г У польоті, ніким
не/бачені, я спрямовую кораблі.
21. Установіть
відповідність між характеристиками звуко-буквеного складу та прикладами
1) звуків
і букв порівну В
|
А
ящірка, юстиція, щонайщасливіше
|
2) звуків
на один більше, ніж букв Б
|
Б
ялиця, об’єднати, пощастило
|
3) звуків
на один менше, ніж букв Г
|
В
зникають, щастить, писарчук
|
4) звуків
на два більше, ніж букв А
|
Г
походжають, повернуться, змагання
|
Д
беззаконня, гіллячка, бадьорість
|
22. Установіть
відповідність між значеннями префікса та прикладами
1) на
позначення збільшеної якості Д
|
А
прем’єрний
|
2) на
позначення неповної дії В
|
Б
прив’язати
|
3) на
позначення знаходження біля чогось Г
|
В
прив’ялити
|
4) на
позначення приєднання Б
|
Г
прикарпатський
|
Д
престарий
|
Примітка:
1 – 20 завдання по
1 балу, 21 й 22 по 2 бали, всього 24. Набрану суму балів ділимо на 2 = оцінка.
За матеріалами часопису"Українська мова та література. Бібліотека"
Немає коментарів:
Дописати коментар