Контрольна робота № 2 (10 кл. філологічний профіль)
Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія
Тестування
І
варіант
1. Укажіть, чим творяться приголосні звуки
А струменем видихуваного повітря
Б голосом і шумом
В тільки шумом
Г тільки голосом
2. Оберіть звук за такою
характеристикою: голосний заднього ряду, середнього підняття, лабіалізований
А [о] Б [і] В [и] Г [е]
3. Оберіть рядок, у якому можливе чергування
у//в у всіх словах
А узимку,
уранці, учитель, усякий, усе, уперед
Б укусити, Ужгород,
Україна, усмішка, умова
В учорашній,
умова, уночі, уміння, указка
Г уперед,
урок, удень, упоратися, устигнути
4. Оберіть рядок, у якому відбувається
асиміляція за дзвінкістю/глухістю в усіх словах
А отже,
лічба, мотузка, повсякчасний
Б молотьба, футбол,
якби, стежка
В боротьба,
тітчин, мерехтіти, вітчим
Г вести,
просьба, баскетбол, дігтяр
5. Укажіть рядок слів з однаковою кількістю
звуків і букв
А бджілка,
зяблик, щільно, портьєра
Б б’єшся,
черешня, пам’ять, рельєф
В щільний,
грядка, зйомка, гайок
Г воюють,
сюрприз, якийсь, зозуля
6. Укажіть слово, у якому спостерігається явище
подвоєння
А спілкування Б вміння В обличчя Г вважають
7. Укажіть рядок, у якому всі слова
пишуться з апострофом
А бар...єр, б...юджет, Р...єпін,
тьм...яний
Б сузір...я, м...ята, в...яз,
св...ято
В в...юнок, п...ять, об...єднати,
прем...єра
Г сер...йозний, п...єса, р...яд,
в...язальниця
8. Укажіть рядок, у якому всі слова
пишуться з м'яким знаком
А Суец..., кин...те, легін...,
різ...кий
Б повір...те, Казан...чук,
міл...йон, близ...ко
В чебрец..., париз…кий,
силон...ка, гребін...чик
Г галуз..., суціл...ний,
різ...бяр, малесен...кий
9. Визначте словосполучення, у якому
допущено орфографічну помилку
А моя автобіографія Б
блінчики з м'ясом В вулиця Різдв'яна Г
моя шампунь
10. За алфавітним порядком записано всі слова
рядка
А чесний,
чіткий, чипси, чотири
Б ватний,
Валерій, вантаж, віра
В гачок,
ґава, естетичний, Євген
Г калач,
Лідія, міріада, мирний
Д фортепіано,
фортуна, фламінго, фиркання
11.Оберіть рядок, у якому в одному
зі слів допущено орфографічну помилку (велика — мала літера)
А Франкова збірка, Франкова поезія
Б Нитка Аріадни, Аріаднина лялька
В Львівська площа, львівські
вулиці
Г проспект Хіміків, площа Хіміків
12.Визначте рядок, у якому подвоєння приголосних
відбувається в усіх словах
А від...іл, розріс...я,
міськ...ом, лимон...ий
Б клоч...я, насін...я, гіл...я,
підвікон...я
В зран...я, стат...я, суд...я,
здорове...ий
Г нескінчен...ий, невблаган...ий,
насін...я
13.Укажіть рядок, у якому всі слова пишуться разом
А діаметрально/протилежний,
машино/будівний, південно/східний, гірко/солоний
Б темно/зелений, червоно/гарячий,
право/бережний, м'ясо/молочний
В життє/дайний, жовто/гарячий,
пів/неба, військ/комат
Г унтер/офіцер, мікро/скоп,
жовто/голубий, само/хід
14.Віднайдіть рядок, у якому замість
пропусків слід писати літеру и в усіх
словах
А в...мпел, Корс...ка, патр...от,
грац...озний
Б к...шлак, Грец...я, к...парис,
с...нус
В Корд...льєри, граф...н, Кр...т,
р...туал
Г ліценз...я, ск...пидар, сп...рт,
г...рлянда
15.Оберіть рядок, у якому з великої літери потрібно
писати лише перше слово власної назви
А (З,з)елена (Н,н)еділя,
(В,в)елика (В,в)едмедиця
Б (С,с)вято (Т,т)рійці, (Г,г)олова
(В,в)верховної (Р,р)ади
В (К,к)онституція (У,у)країни, (П,п)агорб
(С,с)лави
Г
(К,к)римський (П,п)івострів, (Ч,ч)орне (М.м)оре
16.Укажіть рядок, у якому в одному зі слів допущено
помилку під час переносу
А яр-лик, якнай-легше, стін-газета,
зі-в'янути, са-джанець
Б І. П.-Котляревський,
без'-язикий, дово-джу, по-клик, буль-йон
В сер-йозно, нянь-чин, вій-сько,
дзьо-бати, вояч-чина
Г мен-ший, зап'я-стний,
товари-ство, ви-мкнути, під-йом
17.Помилку в написанні імен по батькові допущено в рядку
А Гергійович, Гергіївна
Б Григорійович, Григоріївна
В Андрійович, Андріївна
Г Миколайович, Миколаївна
18.Укажіть речення, у яких є слова з м’якими
приголосними (дві відповіді)
А Вір у сили
свої молодії.
Б Зимовий
вечір. Тиша.
В Прокидаюся.
Розвиднюється. Тиша.
Г Весна.
Жайворонки в небі.
19.Укажіть рядок, у якому у формі орудного відмінка
відбувається подвоєння літер у всіх словах (дві відповіді)
А височінь, жовч, ясність
Б сіножать, січ, поміч
В заполоч, віддаль, ніч
Г міль, кіновар, деталь
20.Оберіть речення, у яких частка не пишеться окремо
(дві відповіді)
А Мені поля задумливо шептали свої
ніким не/співані пісні.
Б У не/голодного на думці гульня,
а в голодного обід.
В Де багато кухарів, там собаки
не/голодні.
Г Лихий кухар або не/досолить, або
пересолить.
21.Установіть відповідність між характеристиками
звуко-буквеного складу та прикладами
1)
звуків і
букв порівну
|
А заява,
з’єднати, щастя
|
2)
букв на
дві більше, ніж звуків
|
Б сіль,
насіння, дзеркало
|
3)
букв на
одну більше, ніж звуків
|
В щедрість,
приїжджати, портьєра
|
4)
букв на
одну менше, ніж звуків
|
Г щоденник,
симпатія, шістсот
|
Д
сьогодення, дзеленчання, твердження
|
22.Установіть відповідність між значеннями
префікса та прикладами
1)
на
позначення збільшеної якості
|
А
присолений
|
2)
на
позначення неповної дії
|
Б присілок
|
3)
на
позначення знаходження біля чогось
|
В прізвище
|
4)
на
позначення приєднання
|
Г
пресолодкий
|
Д приїхати
|
Примітка:
1 – 20 завдання по 1 балу, 21 й 22 по 2 бали,
всього 24. Набрану суму балів ділимо на 2 = оцінка.
Контрольна робота № 2 (10 кл. філологічний профіль)
Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія
Тестування
ІІ
варіант
1. Укажіть, чим творяться голосні звуки
А голосом і шумом
Б тільки шумом
В тільки голосом
Г струменем видихуваного повітря
2. Оберіть звук за такою
характеристикою: приголосний, губний, глухий, щілинний
А [ф] Б
[п] В
[т] Г [ш]
3. Укажіть рядок слів, у яких на місці пропуску
треба писати букву ц в усіх словах
А представни…тво,
бра…тво, чума…тво
Б пасічни…тво,
мецена…тво, декаден…тво
В будівни…тво,
молоде…тво, звірівни…тво
Г піра…тво,
парубо…тво, гайдама…тво
4. Оберіть рядок, у якому відбувається асиміляції
за м’якістю в усіх словах
А порядність,
свіжість, доблесть, свято
Б кузня,
молодість, міцні, гінці
В радість,
стяги, листя, пісняр
Г Наталці,
рибалці, український, листя
5. Укажіть рядок слів з однаковою кількістю
звуків і букв
А малювання,
симпатія, пісня, якість
Б тямущий,
рум’янець, духмяно, боєць
В геній,
суниця, пам’ять, єднання
Г дзбан,
рядок, потьмяніти, щоденник
6. Укажіть слово, у якому спостерігається явище
подовження
А цінний Б покоління В годинник Г
піддався
7. Укажіть рядок, у якому всі слова
пишуться з апострофом
А Р...єпін, пів...яблука,
м...якість, об...ївся
Б прислів...я, міжгір...я,
дев...ять, тьм...яний
В цв...ях, м...яч, черв...як,
сім...я
Г пам...ять, луб...я,
з...їжджаються, ад...ютант
8. Оберіть рядок, у якому всі слова
пишуться з м'яким знаком
А тюр...ма, крутят...ся,
чебрец..., ручен...ка
Б сербс...кий, т...мяний,
приз...ба, с...огодні
В Натал...ці, пишеш...,
бояз...кий, гір...кий
Г спілчанс…кий,
Уман...щина, біл..., тон...ший
9. Продовжте твердження:
«Історично сформована, уніфікована система правил, що визначають написання слів
згідно з усталеними нормами, — це...»
А орфографія Б орфоепія В фонетика Г фонологія
10.За алфавітним порядком записано всі слова рядка
А бавити, багато, батарея, баталія
Б габарити, гавкати, ґатунок,
гачок
В десяток, династія, діалог, дочка
Г жалість, жертва, журі, журавель
Д широко, шість, шепіт, шоколад
11.Визначте рядок, у якому в одному
зі слів допущено орфографічну помилку (велика — мала літера)
А гордіїв вузол, Гордіїв комп'ютер
Б Довженкові фільми, Довженків сад
В Почаївська Лавра, почаївські
пам'ятки
Г
Шевченківська премія, шевченківська земля
12.Оберіть рядок, у якому подвоєння
приголосних відбувається в усіх словах
А вис...ати, доніс...я,
роззнайомитися, в...ижатися
Б л...ючи, стат...ей, колос...я,
від...аленість
В священ...ий, невпізнан...ий,
міськ...ом, піднесен...о
Г стат...я, навчан...я,
картин...ий, жадан...ий
13.Укажіть рядок, у якому всі слова пишуться окремо
А горизонтально/вертикальний,
горизонтально/опуклий, горизонтально/спрямований, горизонтально/протилежний
Б історико/архівний,
історико/правовий, історико/художній, історико/мемуарний
В суспільно/корисний,
суспільно/небезпечний, суспільно/необхідний, суспільно/значущий
Г курортно/готельний,
курортно/оздоровчий, курортно/туристичний, курортно/лікувальний
14.Визначте рядок, у якому замість
пропусків слід писати літеру и в усіх словах
А Ц...церон, міт...нг, віз...т,
єг...птянин
Б през...дент, автор...тарний,
д...р...гент, аж...отаж
В рас...зм, тер...кон,
дез...нфекція, ас...гнація
Г д...аметр, картр...дж,
ф...нансист, ч...пси
15.Оберіть рядок, у якому з великої літери потрібно
писати тільки перше слово власної назви
А (С,с)трасний (Т,д)тиждень,
(Ч,ч)умацький (Ш,ш)лях
Б (С,с)вято (І,і)вана (К,к)упала,
(А,а)академія (М,м)мистецтв (У,у)країни
В (Д,д)руга (С,с)вітова (В,в)ійна,
(М,м)узей (Н,н)ародної (А,а)архітектури і (П,п)обуту
Г (У,у)каз (П,п)резидента
(У,у)країни, (К,к)аннський (К,к)кінофестиваль
16.Укажіть рядок, у якому в одному зі слів під час
переносу допущено помилку
А прем'-єра, віл-ла,
ніжно-блакитний, пів-ніч, від-жити
Б зі-пхнути, перев-чити, тьмя-ний,
вер-б'я, най-кращий
В мав-пячий, під-звітний,
геть-ман, об-бити, студент-ський
Г форпост-ний, без-захисний,
за-сміявся, пів-Європи, спросон-ня
17.Помилку в написанні імені по батькові допущено в рядку
А Кузьмич, Кузьмівна
Б Петрович, Петрівна
В Юрійович, Юр’ївна
Г Ілліч, Іллівна
18.Укажіть речення, у яких у віділених словах є
звук [й] (дві відповіді)
А Покосили
трави, засіяли лан.
Б Сядемо
гуртом і поговоримо.
В Без тебе і
життя нема.
Г Міжгір’я
вкрилися туманом.
19.Укажіть рядок, у якому у формі О. в. відбувається
подвоєння літер у всіх словах (дві відповіді)
А папороть, фальш, матір
Б медаль, Керч, повість
В зелень, гуаш, мідь
Г піч, сіль, печаль
20.Оберіть речення, у яких частка не пишеться окремо
(дві відповіді)
А Соловей піснями не/ситий.
Б Хоч мороз і припікає, зате
комарів не/має.
В Де слова з ділом розходяться,
там не/порядки водяться.
Г У польоті, ніким не/бачені, я
спрямовую кораблі.
21.Установіть відповідність між характеристиками
звуко-буквеного складу та прикладами
1)
звуків і
букв порівну
|
А ящірка,
юстиція, щонайщасливіше
|
2)
звуків на
один більше, ніж букв
|
Б ялиця,
об’єднати, пощастило
|
3)
звуків на
один менше, ніж букв
|
В зникають,
щастить, писарчук
|
4)
звуків на
два більше, ніж букв
|
Г
походжають, повернуться, змагання
|
Д
беззаконня, гіллячка, бадьорість
|
22.Установіть відповідність між значеннями
префікса та прикладами
1)
на
позначення збільшеної якості
|
А
прем’єрний
|
2)
на
позначення неповної дії
|
Б
прив’язати
|
3)
на
позначення знаходження біля чогось
|
В
прив’ялити
|
4)
на
позначення приєднання
|
Г
прикарпатський
|
Д престарий
|
Примітка:
1 – 20 завдання по 1 балу, 21 й 22 по 2 бали,
всього 24. Набрану суму балів ділимо на 2 = оцінка.
Немає коментарів:
Дописати коментар