понеділок, 22 лютого 2016 р.

Леся Укр. Вірші, гра ПОЄДНАЙ

Гра «Поєднай!» уривок і назву твору Лесі Українки 
1
Ні долі, ні волі у мене нема,
Зосталася тільки надія одна.
А
«Хотіла б я піснею стати…»

2
Онде бáлочка весéла,
В ній хороші, красні села,
Там хатки садами вкриті,
Срібним маревом повиті,
Коло сел стоять тополі,
Розмовляють з вітром в полі.
Б
«На роковини» (Т. Г. Шевченку)

3
Та хоч би й крила мені солов’їні
І воля своя, –
Я б не лишила тебе в самотині,
Країно моя!
В
«Слово, чому ти не твердая криця?..»

4
Я на гору круту крем’яную
Буду камінь важкий підіймать,
І, несучи вагу ту страшную,
Буду пісню веселу співать.
Г
«Давня казка»

5
На шлях я вийшла ранньою весною
І тихий спів несмілий заспівала,
А хто стрічався на шляху зо мною,
Того я щирим серденьком вітала:
«Самій недовго збитися з путі,
Та трудно з неї збитись у гурті».
Ґ
«Красó України, Подолля!»
6
Місяць яснесенький
Промінь тихесенький
Кинув до нас.
Спи ж малесенький,
Пізній бо час.
Д
«Без надії сподіваюсь!»
7
Вона мені співала про любов,
Про молодощі, радощі, надії,
Вона мені переспівала знов
Те, що давно мені співали мрії.
Е
«To be or not to be?..»

8
Лунали б тоді мої мрії
І щастя моє таємне,
Ясніші, ніж зорі яснії,
Гучніше, ніж море гучне.
Є
«Співець»
9
Ні, не забула! У вікно до мене
Заглянули від яблуні гілки,
Замиготіло листячко зелене,
Посипались білесенькі квітки.
Ж
«Давня весна»

10
Месники дужі приймуть мою зброю,
Кинуться з нею одважно до бою…
Зброє моя, послужи воякам
Краще, ніж служиш ти хворим рукам!
З
«Хвиля»

11
Хіба тремтить моя рука
чи пісня й думка кволі?
И
«Уста говорять: "Він навіки згинув!.."»
12
Усе знесла й перемогла
його любові сила.
Того великого вогню
і смерть не погасила.
І
«Квіток, квіток, як можна більше квітів…»

13
Так шість раз той павук обривався,
І шість раз він на стелю злізав,
Але всьоме таки удержався
Й до стіни свою нитку прип’яв.
Ї
«Mi» («Колискова» з циклу «Сім струн»)

14
О, сліз таких вже вилито чимало, –
Країна ціла може в них втопитись;
Доволі вже їм литись, –
Що сльози там, де навіть крові мало!
Й
«І ти колись боролась, мов Ізраїль»
15
Будуть приходити люди,
вбогі й багаті, веселі й сумні,
радощі й тугу нестимуть мені,
їм промовляти душа моя буде.
К
«Все-все покинуть, до тебе полинуть…»
16
Став по ній блукать новий Ізраїль,
По тій своїй землі обітованій,
Немов якась отара безпричальна.
З отарою блукали й пастухи.
Л
«Лісова пісня»

17
Ой, чи так красно в якій країні,
Як тут, на нашій Волині!
Ніч обгорнула біленькі хáти,
Немов малесеньких діточок мати…
М
«Надія»
18
А серце каже: «Ні, він не покинув!»
Ти чуєш, як бринить струна якась тремтяча?
Тремтить-бринить, немов сльоза гаряча…
Н
«Вечірня година»

19
… знову сили набереться,
потім зрине,
і гучна,
і бучна,
переможно валом сплесне
і воскресне?
О
«Роберт Брюс, король шотландський»
20
Стій, серце, стій! не бийся так шалено.
Вгамуйся, думко, не літай так буйно!
Не бий крильми в порожньому просторі.
Ти, музо винозора, не сліпи.
П
«Дим»
21
Стать над тобою
і кликнуть до бою
Злую мару,
що тебе забирає,
Взять тебе в бою
чи вмерти з тобою,
З нами хай щастя і горе вмирає.
Р
«І все-таки до тебе думка лине»

22
Та була у нього пісня
І дзвінкою, і гучною,
Бо розходилась по світу
Стоголосою луною…
С
«Мій шлях»

23
Той дим проник мені у саме серце,
І стиснулось воно, і заніміло,
І вже не говорило: чужина.
Т
«Хто вам сказав, що я слабка?»

24
Ні, ні, мій друже, спи спокійно, спи,
Я не скажу нікому слів таємних.
Квіток просив ти? дам тобі їх більше,
Ніж та ворожая весна дала,
Весна та люта, що тебе забрала.
У
«Стояла я і слухала весну…»






1 – М;
2 – Ґ;
3 – Є;
4 – Д;
5 – С;
6 – Ї;
7 – У;
8 – А;
9 – Ж;
10 – В;
11 – Т;
12 – Б;
13 – О;
14 – Р;
15 – Л;
16 – Й;
17 – Н;
18 – И;
19 – З;
20 – Е;
21 – К;
22 – Г;
23 – П;
24 – І.



Гру можна провести у парі (як за варіантами), один учень виконує 1-12 завдання, інший – 13-24, але букви шукати й у сусіда по парті. Потім разом хай визначать жанри творів.

























Немає коментарів:

Дописати коментар