середа, 4 жовтня 2017 р.

Урок № 10 УЛ 9 клас

Урок № 10 УЛ 9 клас
Тема. Контрольна робота. Родинно-побутові пісні. Українські на­родні балади. Біблія (тестування).
Мета: виявити рівень учнівських знань, умінь та навичок із вивченої теми, закріпити їх; розвивати навички зв'язно­го мовлення, уміння точно і стисло від­повідати на запитання; виховувати най­кращі людські якості.
Тип уроку: урок контролю та ко­рекції знань, умінь і навичок.
Обладнання: зошити для кон­трольних робіт, картки із завданнями.
Оголошення теми й мети уроку.
Самостійна письмова робота.
І варіант
Початковий рівень (6 завдань по 0,5 бала)
Оберіть правильний варіант відпові­ді.
1.     Основними ознаками фольклору є
А авторство, варіантність, письмова форма, усність
Б прозова форма, усність, анонімність, варіантність
В варіантність, поетична форма, ано­німність, усність
Г усність, анонімність, варіантність, ім­провізаційність
2. Звертаючись до коханої у пісні «Сонце низенько», ліричний герой на­зиває її
А голубонькою
Б серденьком
В ластівкою
Г квіточкою
3. Незвичайність і загадковість подій, романтичний пафос, трагічна розв'язка, метаморфози, дидактичність – це ознаки
А балади
Б думи
В казки
Г легенди
4. У рядках із балади «Ой летіла стріла»
Де матінка плаче, там Дунай розлився;
Де плаче сестриця, там слізок криниця;
Де плаче миленька, там земля сухенька
використано
А рефрен, тавтологію, порівняння, пе­стливі слова
Б гіперболу, протиставлення, епітет, анафору
В порівняння, персоніфікацію, вигук, метонімію
Г метафору, риторичне звертання, літо­ту, фразеологізми
5. Біблію на українську мову пере­кладали
А В. Сосюра, П. Тичина, М. Куліш
Б І. Франко, Т. Шевченко, Леся Українка
В П. Куліш, І. Пулюй, І. Нечуй-Левицький
Г М. Рильський, І. Кочерга, О. Довженко
6. У Легенді про Вавилонську вежу після страшенної бурі, яку послав Го­сподь на землю
А вчинився потоп
Б вежу було знищено
В загинуло багато майстрів-будівників вежі
Г вітер порозносив людські слова
Середній рівень (3 завдання по 1 балу)
7. У пісні «Цвіте терен» у своїх стражданнях героїня звинувачує ....
8. Найдавнішими рукописними кни­гами Київської Русі є ....
9. Притча – це ... .
Достатній рівень (2 завдання по 1,5 бала)
10. Які спільні риси балад і родинно-побутових пісень? Чим вони різняться?
11. У чому вбачав своє призначення Мойсей у суспільстві? Чи під силу йому була місія визволителя народу з рабства?
Високий рівень (1 завдання – 3 бали)
12. Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
  «Моє відкриття народних пісень про кохання».
  «Цінність Притчі про блудного сина для нинішніх поколінь».
II варіант
Початковий рівень (6 завдань по 0,5 бала)
Оберіть правильний варіант відповіді.
1.  Фольклор поділяється на такі роди
А міфологія, лірика, епос
Б драма, лірика, ліро-епіка
В епос, лірика, драма
Г епос, трагедія, лірика
2.  У рядках із пісні «Місяць на небі»
Ой очі, очі, очі дівочі,
Темні, як нічка, ясні, як день.
Ви ж мені, очі, вік вкоротили.
Де ж ви навчились зводить людей?
використано
А окличне речення, гіперболу, порів­няння, метафору
Б риторичний оклик, порівняння, пе­стливі слова, рефрен
В порівняння, персоніфікацію, фразео­логізми, анафору
Г риторичне звертання, запитання, тав­тологію, порівняння
3.  Найдавнішими є балади, в яких
А розкривається поетичний світогляд нашого народу
Б осуджується кріпацтво
В зображуються взаємини між батька­ми і дітьми
Г описуються видатні історичні особи та події
4.   У баладі «Ой на горі вогонь горить» події на початку твору відбуваються
А біля гори
Б в долині
В за лісом
Г неподалік села
5.   До Нового Заповіту належать усі названі твори, КРІМ
А Книги Приповістей Соломонових
Б Євангелія від св. Луки
В Послань Апостолів
Г Апокаліпсиса
6.  Бог наказав Мойсеєві
А допомогти йому побудувати вежу для свого народу
Б засіяти поле добірним зерном
В вивести євреїв з країни, де вони були рабами
Г сприяти розвиткові освіти і культури єврейського народу
Середній рівень (3 запитання по 1 балу)
7. Родинно-побутові пісні бувають та­ких видів:....
8. Балада – це ....
9. Біблію називають Книгою Книг, тому що ....
Достатній рівень (2 завдання по 1,5 бала)
10. Яким є основний мотив пісні «Сонце низенько»? Чи щирою, на вашу думку, є обіцянка дівчини бути вірною у коханні? Відповідь умотивуйте.
11. Для чого у Притчі про блудно­го сина протиставляються двоє братів? Відповідаючи, наведіть переконливі ар­гументи, покликаючись на зміст твору.
Високий рівень (1 завдання – 3 бали)
12. Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
    «Мудрість і краса української народ­ної балади».
    «Біблія – одна з найвідоміших у світі книг».
Підсумок уроку.
Написати рефлексивний есей за результатами контрольної роботи «Я на­вчаюся вчитися».
۩       Переказати один епізод із «Повісті минулих літ», прочитати повчання Володимира Мономаха дітям; з’ясувати значення слова «патерик».



Немає коментарів:

Дописати коментар