Урок № 10 УЛ 9 клас
Мета: виявити рівень учнівських знань, умінь та навичок
із вивченої теми, закріпити їх; розвивати навички зв'язного мовлення, уміння точно
і стисло відповідати на запитання; виховувати найкращі людські якості.
Тип уроку: урок контролю та корекції знань, умінь і
навичок.
Обладнання: зошити для контрольних робіт, картки із
завданнями.
Самостійна письмова робота.
І варіант
Початковий
рівень (6 завдань по 0,5 бала)
Оберіть правильний варіант
відповіді.
1.
Основними ознаками фольклору є
А авторство, варіантність, письмова форма, усність
Б прозова форма, усність, анонімність, варіантність
В варіантність, поетична форма, анонімність, усність
Г усність, анонімність, варіантність, імпровізаційність
2. Звертаючись до коханої у пісні «Сонце низенько»,
ліричний герой називає її
А голубонькою
Б серденьком
В ластівкою
Г квіточкою
3. Незвичайність і загадковість подій, романтичний
пафос, трагічна розв'язка, метаморфози, дидактичність – це ознаки
А балади
Б думи
В казки
Г легенди
4. У рядках із балади «Ой летіла стріла»
Де матінка плаче, там Дунай розлився;
Де плаче сестриця, там слізок криниця;
Де плаче миленька, там земля сухенька
використано
А рефрен, тавтологію, порівняння,
пестливі слова
Б гіперболу, протиставлення, епітет, анафору
В порівняння, персоніфікацію, вигук, метонімію
Г метафору, риторичне звертання, літоту, фразеологізми
5. Біблію на українську мову перекладали
А В. Сосюра, П. Тичина, М. Куліш
Б І. Франко, Т. Шевченко, Леся
Українка
В П. Куліш, І. Пулюй, І.
Нечуй-Левицький
Г М. Рильський, І. Кочерга, О. Довженко
6. У Легенді про Вавилонську вежу після страшенної
бурі, яку послав Господь на землю
А вчинився потоп
Б вежу було знищено
В загинуло багато майстрів-будівників вежі
Г вітер порозносив людські слова
Середній рівень (3 завдання по 1 балу)
7. У пісні «Цвіте терен» у своїх
стражданнях героїня звинувачує ....
8. Найдавнішими рукописними книгами
Київської Русі є ....
9. Притча – це ... .
Достатній рівень (2 завдання по 1,5 бала)
10. Які спільні риси балад і
родинно-побутових пісень? Чим вони різняться?
11. У чому вбачав своє призначення
Мойсей у суспільстві? Чи під силу йому була місія визволителя народу з рабства?
Високий рівень (1 завдання – 3 бали)
12. Напишіть твір-мініатюру на одну з
тем:
❖ «Моє відкриття народних пісень про кохання».
❖ «Цінність Притчі про блудного сина для нинішніх
поколінь».
II варіант
Початковий рівень (6 завдань по 0,5 бала)
Оберіть правильний варіант
відповіді.
1. Фольклор поділяється на такі роди
А міфологія, лірика, епос
Б драма, лірика, ліро-епіка
В епос, лірика, драма
Г епос, трагедія, лірика
2. У рядках із пісні «Місяць на небі»
Ой очі, очі, очі дівочі,
Темні, як нічка, ясні, як день.
Ви ж мені, очі, вік вкоротили.
Де ж ви навчились зводить людей?
використано
А окличне речення, гіперболу,
порівняння, метафору
Б риторичний оклик, порівняння, пестливі слова, рефрен
В порівняння, персоніфікацію, фразеологізми, анафору
Г риторичне звертання, запитання, тавтологію, порівняння
3. Найдавнішими є балади, в яких
А розкривається поетичний
світогляд нашого народу
Б осуджується кріпацтво
В зображуються взаємини між батьками і дітьми
Г описуються видатні історичні особи та події
4. У баладі «Ой на горі вогонь горить» події на
початку твору відбуваються
А біля гори
Б в долині
В за лісом
Г неподалік села
5. До Нового Заповіту належать усі названі твори,
КРІМ
А Книги Приповістей Соломонових
Б Євангелія від св. Луки
В Послань Апостолів
Г Апокаліпсиса
6. Бог наказав Мойсеєві
А допомогти йому побудувати вежу
для свого народу
Б засіяти поле добірним зерном
В вивести євреїв з країни, де вони були рабами
Г сприяти розвиткові освіти і культури єврейського народу
Середній рівень (3 запитання по 1 балу)
7. Родинно-побутові пісні бувають
таких видів:....
8. Балада – це ....
9. Біблію називають Книгою Книг, тому що ....
Достатній
рівень (2 завдання по 1,5 бала)
10. Яким є основний мотив пісні
«Сонце низенько»? Чи щирою, на вашу думку, є обіцянка дівчини бути вірною у
коханні? Відповідь умотивуйте.
11. Для чого у Притчі про блудного сина протиставляються двоє братів?
Відповідаючи, наведіть переконливі аргументи, покликаючись на зміст твору.
Високий рівень (1 завдання – 3 бали)
12. Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
❖ «Мудрість і краса української народної балади».
❖ «Біблія – одна з найвідоміших у світі книг».
Підсумок уроку.
Написати рефлексивний есей за
результатами контрольної роботи «Я навчаюся вчитися».
۩
Переказати один епізод із
«Повісті минулих літ», прочитати повчання Володимира Мономаха дітям; з’ясувати
значення слова «патерик».
Немає коментарів:
Дописати коментар