Контрольна
робота з укр. літ. «Українські народні думи»
8 клас
/поглиблене вивчення/
Різнорівневі завдання
І
варіант
Початковий рівень
1.
Дума – це:
а) художній твір
усного походження про вигадані та фантастичні події;
б) невеликий за обсягом оповідний художньо-публіцистичний
твір, у якому зображено дійсні факти, події й конкретних людей;
в) великий
пісенно-розповідний ліро-епічний твір, переважно героїчного змісту;
г) короткий фольклорний або розповідний твір.
2.
Куди виїхав пан турецький на «сороковий день від Великодня» («Маруся
Богуславка»)?
а) На ярмарок;
б) в Богуслав;
в) до губернатора;
г) до мечеті.
3.
Зустрівшись уперше із загарбником, козак Голота («Дума про козака Голоту»)
одразу з ним:
а) вступає у бій;
б) розпочинає розмову, з якої з'ясовується
злочинні наміри татарина;
в) намагається налагодити стосунки;
г) не знаходить будь-якого контакту.
Середній рівень
4.
Який татарський одяг здобув Голота («Дума про козака Голоту») після страти
ворога?
5.
За що підлягали покаранню брати, герої народної думи «Буря на Чорному морі»?
6.
Чим закінчується дума «Маруся Богуславка»?
Достатній рівень
Виконайте
одне із завдань:
7.
Обґрунтувати, чому Маруся Богуславка («Маруся Богуславка») відмовилася
повернутися з невільниками додому.
8.
Висловити свої припущення стосовно того, яким можна було б побачити козака
Голоту сьогодні.
9.
Як ви вважаєте, чому під час бурі брати залишилися живими («Буря на Чорному
морі»)?
Високий рівень
Написати твір-мініатюру на одну із запропонованих
тем:
10. Кобзарі
– співці вільного життя.
11. Воїни-захисники
рідної землі у народних думах (за вивченими думами).
12.Маруся Богуславка: зрадниця чи
патріотка? (За однойменною думою)
Примітка: за
кожну правильну відповідь на питання початкового і середнього рівня – по 1
балу; виконання завдання в повному обсязі достатнього рівня – 2 бали, високого
– 4 бали.
Контрольна
робота з укр. літ. «Українські народні думи»
8 клас
/поглиблене вивчення/
Різнорівневі
завдання
II
варіант
Початковий рівень
1.
Сучасним виконавцем народних дум уважається:
а) О. Вересай;
б) Г.
Гончаренко;
в) В.
Нечема;
г) М.
Кравченко.
2. Про яку землю згадується в думі «Буря
на Чорному морі»?
а) Дніпровську;
б) Козацьку;
в) Межигірську;
г) Грабську.
3. Указати із
запропонованого переліку тем до народних дум, яка не відповідає їх змісту:
а) трагічна доля митця-патріота, зумовлена
колоніальним становищем його батьківщини, загарбаної римлянами;
б) страждання
невільників у турецькій неволі;
в) оспівування
боротьби українського народу за визволення з-під гніту експлуататорів у ХVІІ ст.;
г) показ проблем моралі, людських взаємин.
Середній рівень
4. Визначити
особливості зображення природи у «Думі про козака Голоту».
5. Про
що просить звільнених козаків Маруся, героїня народної думи
«Маруся Богуславка».
6. Чому
під час бурі загинув «чужий-чужениця»(«Буря на Чорному морі)?
Достатній рівень
Виконати
одне із завдань:
7.
Довести, що козак Голота здатний
пожертвувати заради волі рідного краю («Дума про козака Голоту»).
8.
Умотивувати,
що було причиною того, що чужий-чужениця
не зміг врятуватися під час бурі і потонув («Буря на Чорному морі»)?
9.
Чому,
на ваш погляд, у народній думі «Маруся Богуславка» не засуджується головна
героїня твору за зраду, а навпаки, возвеличується її патріотичний вчинок,
прагнення бачити свій народ вільним і щасливим?
Високий рівень
Написати твір-мініатюру на одну із
запропонованих тем:
10. Найстрашніше –
це зрада батьківщині, рідному народові (За вивченими народними думами).
11. Моє ставлення до
козака Голоти – головного героя «Думи про козака Голоту».
12. ...Бо хто матір
забуває, Того Бог карає (За народною думою «Буря на Чорному морі»).
Примітка: за
кожну правильну відповідь на питання початкового і середнього рівня – по 1
балу; виконання завдання в повному обсязі достатнього рівня – 2 бали, високого
– 4 бали.
Контрольна
робота з укр. літ. «Українські народні думи»
8 клас
/поглиблене вивчення/
Різнорівневі
завдання
III
варіант
Початковий рівень
1. Кого від себе брати, герої думи «Буря на
Чорному морі», «стременами одпихали»?
а) Матір;
б) сестру;
в) батька;
г) сусіда.
2. Хто є автором драми про Марусю Богуславку?
а) І. Нечуй-Левицький;
б) М. Старицький;
в) Б. Грінченко;
г) С. Воробкевич.
3. Виокремте осіб, які здійснили перші публікації
дум:
а) Т. Шевченко, П. Куліш, І. Нечуй-Левицький;
б) І. Стрічка, І. Крюковський; А. Шут;
в) О. Вересай, М. Кравченко, А. Метлинський;
г) М. Цертелєв, П. Лукашевич, М.
Максимович.
Середній рівень
4. Стисло розповісти про умови перебування
козаків у турецькому полоні («Маруся Богуславка»).
5. Назвати відомих виконавців народних дум.
6. Що допомогло братам-грішникам залишитися
живими («Буря на Чорному морі»)?
Достатній рівень
Виконати
одне із завдань:
7. Чим, на ваш погляд, була зумовлена буря на
Чорному морі в однойменній думі? Навести переконливі докази.
8. Дослідіть, яких козацьких звичаїв дотримувався
Голота («Дума про козака Голоту»). Спостереження узагальнити.
9. Довести, що Маруся Богуславка – один із
найяскравіших образів дум, у якому уособлено високі патріотичні почуття
(«Маруся Богуславка»).
Високий рівень
Написати твір-мініатюру
на одну із запропонованих тем:
10. Найбільший гріх – зневага до
батьків, своїх рідних та сусідів (За змістом думи «Буря на Чорному морі»).
11. Любов до Вітчизни – одна з
найбільших людських чеснот (За вивченими творами).
12. Дума – жанр фольклору, який містить у собі дух епохи незламного покоління.
Примітка: за
кожну правильну відповідь на питання початкового і середнього рівня – по 1
балу; виконання завдання в повному обсязі достатнього рівня – 2 бали, високого
– 4 бали.
Контрольна
робота з укр. літ. «Українські народні думи»
8 клас
/поглиблене вивчення/
Різнорівневі завдання
І
варіант
Початковий рівень
1.
Дума – це:
а) художній твір
усного походження про вигадані та фантастичні події;
б) невеликий за обсягом оповідний художньо-публіцистичний
твір, у якому зображено дійсні факти, події й конкретних людей;
в) великий
пісенно-розповідний ліро-епічний твір, переважно героїчного змісту;
г) короткий фольклорний або розповідний твір.
2.
Куди виїхав пан турецький на «сороковий день від Великодня» («Маруся
Богуславка»)?
а) На ярмарок;
б) в Богуслав;
в) до губернатора;
г) до мечеті.
3.
Зустрівшись уперше із загарбником, козак Голота («Дума про козака Голоту»)
одразу з ним:
а) вступає у бій;
б) розпочинає розмову, з якої з'ясовується
злочинні наміри татарина;
в) намагається налагодити стосунки;
г) не знаходить будь-якого контакту.
Середній рівень
4.
Який татарський одяг здобув Голота («Дума про козака Голоту») після страти
ворога?
5.
За що підлягали покаранню брати, герої народної думи «Буря на Чорному морі»?
6.
Чим закінчується дума «Маруся Богуславка»?
Достатній рівень
Виконайте
одне із завдань:
7.
Обґрунтувати, чому Маруся Богуславка («Маруся Богуславка») відмовилася
повернутися з невільниками додому.
8.
Висловити свої припущення стосовно того, яким можна було б побачити козака
Голоту сьогодні.
9.
Як ви вважаєте, чому під час бурі брати залишилися живими («Буря на Чорному
морі»)?
Високий рівень
Написати твір-мініатюру на одну із запропонованих
тем:
10.
Кобзарі
– співці вільного життя.
11.
Воїни-захисники
рідної землі у народних думах (за вивченими думами).
12.
Маруся Богуславка: зрадниця чи
патріотка? (За однойменною думою)
Примітка: за
кожну правильну відповідь на питання початкового і середнього рівня – по 1
балу; виконання завдання в повному обсязі достатнього рівня – 2 бали, високого
– 4 бали.
Контрольна
робота з укр. літ. «Українські народні думи»
8 клас
/поглиблене вивчення/
Різнорівневі
завдання
II
варіант
Початковий рівень
1.
Сучасним виконавцем народних дум уважається:
а) О. Вересай;
б) Г.
Гончаренко;
в) В.
Нечема;
г) М.
Кравченко.
2. Про яку землю згадується в думі «Буря
на Чорному морі»?
а) Дніпровську;
б) Козацьку;
в) Межигірську;
г) Грабську.
3. Указати із
запропонованого переліку тем до народних дум, яка не відповідає їх змісту:
а) трагічна доля митця-патріота, зумовлена
колоніальним становищем його батьківщини, загарбаної римлянами;
б) страждання
невільників у турецькій неволі;
в) оспівування
боротьби українського народу за визволення з-під гніту експлуататорів у ХVІІ ст.;
г) показ проблем моралі, людських взаємин.
Середній рівень
4.
Визначити
особливості зображення природи у «Думі про козака Голоту».
5.
Про
що просить звільнених козаків Маруся, героїня народної думи
«Маруся Богуславка».
6.
Чому
під час бурі загинув «чужий-чужениця»(«Буря на Чорному морі)?
Достатній рівень
Виконати
одне із завдань:
7.
Довести, що козак Голота здатний
пожертвувати заради волі рідного краю («Дума про козака Голоту»).
8.
Умотивувати,
що було причиною того, що чужий-чужениця
не зміг врятуватися під час бурі і потонув («Буря на Чорному морі»)?
9.
Чому,
на ваш погляд, у народній думі «Маруся Богуславка» не засуджується головна
героїня твору за зраду, а навпаки, возвеличується її патріотичний вчинок,
прагнення бачити свій народ вільним і щасливим?
Високий рівень
Написати твір-мініатюру на одну із
запропонованих тем:
10. Найстрашніше –
це зрада батьківщині, рідному народові (За вивченими народними думами).
11. Моє ставлення до
козака Голоти – головного героя «Думи про козака Голоту».
12. ...Бо хто матір
забуває, Того Бог карає (За народною думою «Буря на Чорному морі»).
Примітка: за
кожну правильну відповідь на питання початкового і середнього рівня – по 1
балу; виконання завдання в повному обсязі достатнього рівня – 2 бали, високого
– 4 бали.
Контрольна
робота з укр. літ. «Українські народні думи»
8 клас
/поглиблене вивчення/
Різнорівневі
завдання
III
варіант
Початковий рівень
1. Кого від себе брати, герої думи «Буря на
Чорному морі», «стременами одпихали»?
а) Матір;
б) сестру;
в) батька;
г) сусіда.
2. Хто є автором драми про Марусю Богуславку?
а) І. Нечуй-Левицький;
б) М. Старицький;
в) Б. Грінченко;
г) С. Воробкевич.
3. Виокремте осіб, які здійснили перші публікації
дум:
а) Т. Шевченко, П. Куліш, І. Нечуй-Левицький;
б) І. Стрічка, І. Крюковський; А. Шут;
в) О. Вересай, М. Кравченко, А. Метлинський;
г) М. Цертелєв, П. Лукашевич, М.
Максимович.
Середній рівень
4. Стисло розповісти про умови перебування
козаків у турецькому полоні («Маруся Богуславка»).
5. Назвати відомих виконавців народних дум.
6. Що допомогло братам-грішникам залишитися
живими («Буря на Чорному морі»)?
Достатній рівень
Виконати
одне із завдань:
7. Чим, на ваш погляд, була зумовлена буря на
Чорному морі в однойменній думі? Навести переконливі докази.
8. Дослідіть, яких козацьких звичаїв дотримувався
Голота («Дума про козака Голоту»). Спостереження узагальнити.
9. Довести, що Маруся Богуславка – один із
найяскравіших образів дум, у якому уособлено високі патріотичні почуття
(«Маруся Богуславка»).
Високий рівень
Написати твір-мініатюру
на одну із запропонованих тем:
10. Найбільший гріх – зневага до
батьків, своїх рідних та сусідів (За змістом думи «Буря на Чорному морі»).
11. Любов до Вітчизни – одна з
найбільших людських чеснот (За вивченими творами).
12. Дума – жанр фольклору, який містить у собі дух епохи незламного покоління.
Примітка: за
кожну правильну відповідь на питання початкового і середнього рівня – по 1
балу; виконання завдання в повному обсязі достатнього рівня – 2 бали, високого
– 4 бали.
Немає коментарів:
Дописати коментар