вівторок, 17 жовтня 2017 р.

К/р з УЛ 8 клас (поглиблене вивчення)

Контрольна робота з укр. літ. «Українські народні думи»
8 клас /поглиблене вивчення/
Різнорівневі завдання
І варіант
Початковий рівень
      1. Дума – це:
а) художній твір усного походження про вигадані та фанта­стичні події;
б) невеликий за обсягом оповідний художньо-публіцистичний твір, у якому зображено дійсні факти, події й конкретних людей;
в) великий пісенно-розповідний ліро-епічний твір, переважно героїчного змісту;
г) короткий фольклорний або розповідний твір.
      2. Куди виїхав пан турецький на «сороковий день від Великодня» («Маруся Богуславка»)?
а) На ярмарок;
б) в Богуслав;
в) до губернатора;
г) до мечеті.
      3. Зустрівшись уперше із загарбником, козак Голота («Дума про козака Голоту») одразу з ним:
а) вступає у бій;
б) розпочинає розмову, з якої з'ясовується злочинні наміри татарина;
в) намагається налагодити стосунки;
г) не знаходить будь-якого контакту.
Середній рівень
      4. Який татарський одяг здобув Голота («Дума про козака Го­лоту») після страти ворога?
      5. За що підлягали покаранню брати, герої народної думи «Буря на Чорному морі»?
      6. Чим закінчується дума «Маруся Богуславка»?
Достатній рівень
Виконайте одне із завдань:
      7. Обґрунтувати, чому Маруся Богуславка («Маруся Богуславка») відмовилася повернутися з невільниками додому.
      8. Висловити свої припущення стосовно того, яким можна було б побачити козака Голоту сьогодні.
      9. Як ви вважаєте, чому під час бурі брати залишилися живими («Буря на Чорному морі»)?
Високий рівень
Написати твір-мініатюру на одну із запропонованих тем:
10.  Кобзарі – співці вільного життя.
11. Воїни-захисники рідної землі у народних думах (за вивченими думами).
12.Маруся Богуславка: зрадниця чи патріотка? (За однойменною думою)
 Примітка: за кожну правильну відповідь на питання початко­вого і середнього рівня – по 1 балу; виконання завдання в повному обсязі достатнього рівня – 2 бали, високого – 4 бали.
  
Контрольна робота з укр. літ. «Українські народні думи»
8 клас /поглиблене вивчення/
Різнорівневі завдання
II варіант
Початковий рівень
1. Сучасним виконавцем народних дум уважається:
а)  О. Вересай;
б)  Г. Гончаренко;
в) В. Нечема;
г) М. Кравченко.
2. Про яку землю згадується в думі «Буря на Чорному морі»?
а) Дніпровську;
б)  Козацьку;
в) Межигірську;
г) Грабську.
3. Указати із запропонованого переліку тем до народних дум, яка не відповідає їх змісту:
а) трагічна доля митця-патріота, зумовлена колоніальним становищем його батьківщини, загарбаної римлянами;
б) страждання невільників у турецькій неволі;
в) оспівування боротьби українського народу за визволення з-під гніту експлуататорів у ХVІІ ст.;
г)  показ проблем моралі, людських взаємин.
Середній рівень
4. Визначити особливості зображення природи у «Думі про козака Голоту».
5. Про що просить звільнених козаків Маруся, героїня народної думи «Маруся Богуславка».
6.  Чому під час бурі загинув «чужий-чужениця»(«Буря на Чорному морі)?
Достатній рівень
Виконати одне із завдань:
7.     Довести, що козак Голота здатний пожертвувати заради волі рідного краю («Дума про козака Голоту»).
8.     Умотивувати, що було причиною того, що чужий-чужениця не зміг врятуватися під час бурі і потонув («Буря на Чорному морі»)?
9.     Чому, на ваш погляд, у народній думі «Маруся Богуславка» не засуджується головна героїня твору за зраду, а навпаки, возвеличується її патріотичний вчинок, прагнення бачити свій народ вільним і щасливим?
Високий рівень
Написати твір-мініатюру на одну із запропонованих тем:
10.  Найстрашніше – це зрада батьківщині, рідному народові (За вивченими народними думами).
11. Моє ставлення до козака Голоти – головного героя «Думи про козака Голоту».
12.  ...Бо хто матір забуває, Того Бог карає (За народною думою «Буря на Чорному морі»).
 Примітка: за кожну правильну відповідь на питання початко­вого і середнього рівня – по 1 балу; виконання завдання в повному обсязі достатнього рівня – 2 бали, високого – 4 бали.

Контрольна робота з укр. літ. «Українські народні думи»
8 клас /поглиблене вивчення/
Різнорівневі завдання
III варіант
Початковий рівень
1.  Кого від себе брати, герої думи «Буря на Чорному морі», «стре­менами одпихали»?
а) Матір;
б) сестру;
в) батька;
г) сусіда.
2.   Хто є автором драми про Марусю Богуславку?
а) І. Нечуй-Левицький;
б) М. Старицький;
в) Б. Грінченко;
г) С. Воробкевич.
3.   Виокремте осіб, які здійснили перші публікації дум:
а) Т. Шевченко, П. Куліш, І. Нечуй-Левицький;
б) І. Стрічка, І. Крюковський; А. Шут;
в) О. Вересай, М. Кравченко, А. Метлинський;
г) М. Цертелєв, П. Лукашевич, М. Максимович.
Середній рівень
4. Стисло розповісти про умови перебування козаків у турець­кому полоні («Маруся Богуславка»).
5.   Назвати відомих виконавців народних дум.
6.  Що допомогло братам-грішникам залишитися живими («Буря на Чорному морі»)?
Достатній рівень
Виконати одне із завдань:
7. Чим, на ваш погляд, була зумовлена буря на Чорному морі в однойменній думі? Навести переконливі докази.
8. Дослідіть, яких козацьких звичаїв дотримувався Голота («Дума про козака Голоту»). Спостереження узагальнити.
9. Довести, що Маруся Богуславка – один із найяскравіших образів дум, у якому уособлено високі патріотичні почуття («Маруся Богуславка»).
Високий рівень
Написати твір-мініатюру на одну із запропонованих тем:
10. Найбільший гріх – зневага до батьків, своїх рідних та сусі­дів (За змістом думи «Буря на Чорному морі»).
11. Любов до Вітчизни – одна з найбільших людських чеснот (За вивченими творами).
12. Дума – жанр фольклору, який містить у собі дух епохи незламного покоління.
 Примітка: за кожну правильну відповідь на питання початко­вого і середнього рівня – по 1 балу; виконання завдання в повному обсязі достатнього рівня – 2 бали, високого – 4 бали.






Контрольна робота з укр. літ. «Українські народні думи»
8 клас /поглиблене вивчення/
Різнорівневі завдання
І варіант
Початковий рівень
      1. Дума – це:
а) художній твір усного походження про вигадані та фанта­стичні події;
б) невеликий за обсягом оповідний художньо-публіцистичний твір, у якому зображено дійсні факти, події й конкретних людей;
в) великий пісенно-розповідний ліро-епічний твір, переважно героїчного змісту;
г) короткий фольклорний або розповідний твір.
      2. Куди виїхав пан турецький на «сороковий день від Великодня» («Маруся Богуславка»)?
а) На ярмарок;
б) в Богуслав;
в) до губернатора;
г) до мечеті.
      3. Зустрівшись уперше із загарбником, козак Голота («Дума про козака Голоту») одразу з ним:
а) вступає у бій;
б) розпочинає розмову, з якої з'ясовується злочинні наміри татарина;
в) намагається налагодити стосунки;
г) не знаходить будь-якого контакту.
Середній рівень
      4. Який татарський одяг здобув Голота («Дума про козака Го­лоту») після страти ворога?
      5. За що підлягали покаранню брати, герої народної думи «Буря на Чорному морі»?
      6. Чим закінчується дума «Маруся Богуславка»?
Достатній рівень
Виконайте одне із завдань:
      7. Обґрунтувати, чому Маруся Богуславка («Маруся Богуславка») відмовилася повернутися з невільниками додому.
      8. Висловити свої припущення стосовно того, яким можна було б побачити козака Голоту сьогодні.
      9. Як ви вважаєте, чому під час бурі брати залишилися живими («Буря на Чорному морі»)?
Високий рівень
Написати твір-мініатюру на одну із запропонованих тем:
10.                       Кобзарі – співці вільного життя.
11.                       Воїни-захисники рідної землі у народних думах (за вивченими думами).
12.                                Маруся Богуславка: зрадниця чи патріотка? (За однойменною думою)

Примітка: за кожну правильну відповідь на питання початко­вого і середнього рівня – по 1 балу; виконання завдання в повному обсязі достатнього рівня – 2 бали, високого – 4 бали.







Контрольна робота з укр. літ. «Українські народні думи»
8 клас /поглиблене вивчення/
Різнорівневі завдання
II варіант
Початковий рівень
1. Сучасним виконавцем народних дум уважається:
а)  О. Вересай;
б)  Г. Гончаренко;
в) В. Нечема;
г) М. Кравченко.
2. Про яку землю згадується в думі «Буря на Чорному морі»?
а) Дніпровську;
б)  Козацьку;
в) Межигірську;
г) Грабську.
3. Указати із запропонованого переліку тем до народних дум, яка не відповідає їх змісту:
а) трагічна доля митця-патріота, зумовлена колоніальним становищем його батьківщини, загарбаної римлянами;
б) страждання невільників у турецькій неволі;
в) оспівування боротьби українського народу за визволення з-під гніту експлуататорів у ХVІІ ст.;
г)  показ проблем моралі, людських взаємин.
Середній рівень
4.     Визначити особливості зображення природи у «Думі про козака Голоту».
5.     Про що просить звільнених козаків Маруся, героїня народної думи «Маруся Богуславка».
6.     Чому під час бурі загинув «чужий-чужениця»(«Буря на Чорному морі)?
Достатній рівень
Виконати одне із завдань:
7.     Довести, що козак Голота здатний пожертвувати заради волі рідного краю («Дума про козака Голоту»).
8.     Умотивувати, що було причиною того, що чужий-чужениця не зміг врятуватися під час бурі і потонув («Буря на Чорному морі»)?
9.     Чому, на ваш погляд, у народній думі «Маруся Богуславка» не засуджується головна героїня твору за зраду, а навпаки, возвеличується її патріотичний вчинок, прагнення бачити свій народ вільним і щасливим?
Високий рівень
Написати твір-мініатюру на одну із запропонованих тем:
10.  Найстрашніше – це зрада батьківщині, рідному народові (За вивченими народними думами).
11.  Моє ставлення до козака Голоти – головного героя «Думи про козака Голоту».
12.  ...Бо хто матір забуває, Того Бог карає (За народною думою «Буря на Чорному морі»).

Примітка: за кожну правильну відповідь на питання початко­вого і середнього рівня – по 1 балу; виконання завдання в повному обсязі достатнього рівня – 2 бали, високого – 4 бали.





Контрольна робота з укр. літ. «Українські народні думи»
8 клас /поглиблене вивчення/
Різнорівневі завдання
III варіант
Початковий рівень
1.  Кого від себе брати, герої думи «Буря на Чорному морі», «стре­менами одпихали»?
а)    Матір;
б)    сестру;
в) батька;
г) сусіда.
2.   Хто є автором драми про Марусю Богуславку?
а) І. Нечуй-Левицький;
б)    М. Старицький;
в) Б. Грінченко;
г) С. Воробкевич.
3.   Виокремте осіб, які здійснили перші публікації дум:
а) Т. Шевченко, П. Куліш, І. Нечуй-Левицький;
б)    І. Стрічка, І. Крюковський; А. Шут;
в) О. Вересай, М. Кравченко, А. Метлинський;
г) М. Цертелєв, П. Лукашевич, М. Максимович.
Середній рівень
4.   Стисло розповісти про умови перебування козаків у турець­кому полоні («Маруся Богуславка»).
5.   Назвати відомих виконавців народних дум.
6.   Що допомогло братам-грішникам залишитися живими («Буря на Чорному морі»)?
Достатній рівень
Виконати одне із завдань:
7.   Чим, на ваш погляд, була зумовлена буря на Чорному морі в однойменній думі? Навести переконливі докази.
8.   Дослідіть, яких козацьких звичаїв дотримувався Голота («Дума про козака Голоту»). Спостереження узагальнити.
9.   Довести, що Маруся Богуславка – один із найяскравіших образів дум, у якому уособлено високі патріотичні почуття («Маруся Богуславка»).
Високий рівень
Написати твір-мініатюру на одну із запропонованих тем:
10. Найбільший гріх – зневага до батьків, своїх рідних та сусі­дів (За змістом думи «Буря на Чорному морі»).
11. Любов до Вітчизни – одна з найбільших людських чеснот (За вивченими творами).
12. Дума – жанр фольклору, який містить у собі дух епохи незламного покоління.

Примітка: за кожну правильну відповідь на питання початко­вого і середнього рівня – по 1 балу; виконання завдання в повному обсязі достатнього рівня – 2 бали, високого – 4 бали.







Немає коментарів:

Дописати коментар